13 נשיאות ונשיאי מכללות אקדמיות לחינוך, החברים בפורום רמ"א, נפגשו הצהריים (שני) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במשכנו. חברי הפורום סקרו בפני הנשיא את העבודה המצוינת שנעשית במכללות לחינוך ודנו עמו בדרכים להעלאת יוקרתו של מקצוע ההוראה. בתוך כך, נשיאי המכללות ביקשו מהנשיא הרצוג לעודד צעירות וצעירים איכותיים לבוא ללמוד חינוך והזמינו אותו לבקר במכללות לחינוך. בין המשתתפים: נשיא האקדמית גורדון פרופ' יחזקאל טלר, נשיאת המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט פרופ' מיכל בלר ונשיא מכללת סכנין פרופ' פייסל עזאיזה.

יוזם המפגש הוא יו"ר פורום רמ"א ונשיא האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, הפרופסור חיים שקד, והיא באה על רקע נכונותו של נשיא המדינה להירתם למאמץ להעלאת קרנו של מקצוע ההוראה. חרף השיפור המשמעותי בקיץ האחרון בשכר המורים ותנאי העסקתם, הירידה באטרקטיביות של מקצוע ההוראה מלווה את מערכת החינוך בשנים האחרונות, והמחסור במורות ובמורים עדיין מורגש בבתי הספר. בשנים האחרונות חלה ירידה במספר הסטודנטיות והסטודנטים המסיימים לימודי חינוך באוניברסיטאות ובמכללות, וכן אחוז גבוה ממסיימי לימודי חינוך לא משתלבים בפועל במערכת במקצועות ההוראה ופונים לתחומי עיסוק אחרים. 

בפתח פגישתם, ברך הרצוג את נשיאי המכללות והדגיש את מחויבותו לתרום לשיפור במעמד המורה. "אני מייחס חשיבות רבה לעבודתם של נשות ואנשי החינוך, ויש לי הערכה עצומה למכללות לחינוך שעושות עבודה נהדרת בהכשרת הדור הבא של המורים". הנשיא הרצוג הדגיש בפני המשתתפים את זיקתו הרבה למכללות לחינוך וציין כי הוא מצפה מהמל"ג לתת להן עצמאות רבה יותר. "אמה של מיכל רעייתי, צביה, הייתה מורה, ואחת המכללות לחינוך, מכללת הרצוג, קרויה על שם דודי הדיפלומט יעקב הרצוג ז"ל. אני רואה את עצמי מחויב לפעול יחד עם נשיאות ונשיאי המכללות לקידום מעמד המורה ולהעמקת האחדות בחברה הישראלית".

יו"ר פורום רמ"א פרופ' חיים שקד הודה לנשיא על האירוח ועל החשיבות הרבה שהוא רואה בקידום הכשרת המורים. "איכותה של מערכת החינוך תלויה בראש וראשונה באיכותם של הגננות, המורות והמורים", הדגיש. "הפתרון למחסור במורות ומורים במערכת החינוך נעוץ בהפיכת מקצוע ההוראה לאטרקטיבי יותר, וחלק מרכזי בהעלאת קרם של המורות והמורים של קשור בחיזוק הדימוי הציבורי של נשות ואנשי החינוך". עוד הוסיף פרופ' שקד כי "תהליך שכזה לא יכול לקרות ביום אחד ונדרשים לו שותפים רבים. תודה לך, נשיא המדינה, שהאתגר הזה נמצא על סדר יומך ושאתה רואה עצמך שותף שלנו במשיכת עוד וצעירים צעירים איכותיים למערכת החינוך ולעבודה בבתי הספר של ילדינו".