עיריית רחובות הודיעה הערב (חמישי) בתום הערכת מצב כי לא יתקיימו מחר לימודים בכלל מוסדות החינוך, כולל חינוך מיוחד ומוסדות רווחה. הודעה על לימודים מרחוק תצא ישירות ממוסדות החינוך. כמו כן, לא תתקיים פעילות בחינוך הבלתי פורמלי. הודעה על לימודים מרחוק תצא ישירות ממוסדות החינוך.

מבצע מגן וחץ | עדכונים שוטפים

ראש העיר רחמים מלול: ״על מנת לשמור על ביטחון התלמידים, החלטנו כי מערכת החינוך לא תיפתח מחר, ותתקיים למידה מקוונת. תושבים יקרים, אנחנו חזקים ונמשיך להיות חזקים. למען ביטחונכם אנא הקפידו לשמור על ההנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף. אנחנו עומדים לרשותכם 24/8 באמצעות המוקד העירוני ״ .

רחובות מצטרפת ליישובי עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב בהם לא ייתקימו לימודים גם מחר מתוקף הנחיות פיקוד העורף. 

הנחיות פיקוד העורף (צילום: דובר צה''ל)
הנחיות פיקוד העורף (צילום: דובר צה''ל)

על פי ההנחיות, ניתן להתקהל  בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה, עם זאת חופי הרחצה סגורים לציבור. במקומות העבודה ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. בנוסף, רכבת ישראל מסרה כי בשל הנחיות גורמי הבטחון, לא יופעלו עד הודעה חדשה רכבות בין תחנות נתיבות ואשקלון, ותחנת שדרות תישאר סגורה. רכבות יופעלו בין נתיבות לבאר שבע. ומאשקלון צפונה.