משמרות המהפכה האיראניות החל בקורס אימוני קרבי ימיים במחוז לטקיה שבצפון סוריה, כך דיווח היום (שלישי) אתר החדשות הסורי "ג'ורף ניוז". לפי מקור שסיפר לאתר החדשות, 100 גברים מאפגניסטן היו מעורבים באימון לצד המליציה השיעית וחברי משמרות המהפכה, בקורס הראשון מסוגו.



עוד נטען בדיווח כי משמרות המהפכה האיראנית חולקים תפקידים רבים עם כוחות המשטר הסורי, וקציניו אף לובשים את המדים של חיילי המשטר ומניפים את הדגל הסורי. 

כמו כן, על פי מקור שני, איראן וסוריה חתמו על פרוטוקול להכשרת הכוחות הימיים בסוריה. באוגוסט 2018 חתמו איראן וסוריה על כמה עסקאות לשיתוף פעולה צבאי. איראן גם שכרה בסיסי אוויר ואדמה ביולי 2017. בחודש אפריל השנה דווח כי איראן תשכור אף חלק מנמל לטקייה. כך תשיג איראן גישה לים התיכון ותקבל נמל מכולה.

על פי הדיווח השימוש של איראן בנמל יחל באוקטובר, אם כי ניירת שפורסמה הראתה כי סחורות איראניות הגיעו ללטקיה עוד בפברואר. בעבר היו שמועות רבות על נוכחות איראנית מוגברת ליד בסיס צבאי אווירי בלטקייה. בנוסף, המשטר הסורי פתח במתקפה נגד מורדים סוריים באיידליב בתחילת החודש. המורדים השתמשו במזל"טים על מנת לתקוף עמדות סוריות ורוסיות.