הסערה סביב מותו של אמיר פרישר גוטמן נמשכת, והפעם הגיע תורו של בית החולים איכילוב להגיב לטענות המשפחה, לפיה הנזק שנגרם לו בטיפול הרפואי הביא למותו בטביעה לפני חמישה חודשים. דובר בית החולים, אבי שושן, לקח חלק בפאנל "להקדים תרופה למכה" בכנס אילת לעיתונות, ואמר כי "מה שקרה עם אמיר פרישר גוטמן, זה הפייק ניוז הגדול ביותר שהיה כאן. היה לו סרטן. אחת הסיבות שלא יצאנו אנחנו בבית החולים עם הצד שלנו לתקשורת, היא כי יש לנו כבוד לאמיר".



דובר איכילוב מתייחס למותו של אמיר פרישר גוטמן

שושן המשיך לדבר על הצד של בית חולים איכילוב בפרשת אמיר פרישר גוטמן: "האמת תצא. אני אומר בפירוש. אני מקווה שהתקשורת תדע לסקר את האמת ואת הצד של איכילוב כמו שסיקרו את סיפורו של אמיר. החלטנו לא להגיב לסרט שיצא. במשך שמונה חודשים לא היה כתב תביעה אז לנו לא היה למה להגיב. היה פרסום מאוד גדול על הכתב תביעה, ולצערנו אז קרתה הטרגדיה שקרתה עם אמיר, ולצערי בתקשורת אף אחד אפילו לא פרסם את הודעת ההספד שהוצאנו מטעם בית החולים".



שושן הוסיף: "כאשר אמיר תקף אותנו עם כתב תביעה באולפן שישי, עשינו חושבים איך בית החולים ייצא עם האמת שלו, אך נוצר מצב שבן אדם נפטר ובחרנו שלא לצאת עם זה. בנתיחה לאחר המוות לא רואים את הסרטן שהיה בדיעבד. אמיר ומשפחתו לא הוכיחו שלא היה לו סרטן. אנחנו במועד ובזמן הנכון לנו נצא ונוכיח את עמדתנו". 


מנחה הפאנל, ניב גלבוע, שאל איזה אינטרס היה לפרישר גוטמן לשקר ואבי שושן ענה: "אני לא נכנס לשיקולים. המומחה שבדק את אמיר בארץ הוא אחד הגדולים בעולם. הוא כתב את ספר הלימוד בנושא. אנחנו פה בישראל בטוחים שמומחה אמריקאי הוא כנראה יותר טוב, אבל לא. בדקו אותו מומחים בעלי שם עולמי".

שושן השיב על השאלה כיצד התמודד בית החולים בניהול המשבר שהתפתח סביב הנושא: "ניהלנו שיחות רקע רבות עם עיתונאים. זה נושא שכבר שנה וחצי בכותרות ובא בגלים. אנחנו מתמודדים פה עם אדם מפורסם ומול סיפור טרגי מאד ויש כאן צורך גם לשמור על כבודו ופרטיותו של האדם".

אחיו של אמיר: "אם הוא נרפא למה הם רצו השתלה?"

אחיו של אמיר, אייל פרי, הגיב לדברים ב-6 עם עודד בן עמי: "אנחנו עזבנו את איכילוב בעקבות המלצתם לעבור השתלת מח עצם בתל השומר כי המחלקה שלהם הייתה קטנה יחסית, אז איך הם טוענים שהמחלה התרפאה בגלל הטיפולים הכימותרפיים? אם הוא נרפא למה הם רצו השתלה? זה המשך של אותה גישה של הסתרה". 
 
לדבריו, "אין כוונה וסיבה לשנות את התביעה, אמיר לא חלה בסרטן, כך אומרים גם מומחים בינלאומיים וגם בתל השומר. כל מה שעולה מהנתיחה לאחר המוות לא רלוונטי, הדגימות שנבדקו בתל השומר ועל ידי המומחים היו לפני הכימותרפיה".
 
פרקליט משפחת פרישר: "עד כמה אפשר לנהוג בנבזות?"

פרקליטה של משפחת פרישר, עו"ד אפי נווה, הגיב בחריפות לדברי הדובר וכינה אותם "חוצפה, עזות מצח ושרלטנות לשמה". לדברי נווה, שעלה לשידור בגלי צה"ל, הדגימות שלקחו לאמיר והעבירו למעבדה בארצות הברית היו לפני טיפול הכימי הראשון והתשובות הן שלא היה סרטן. עכשיו אתם טוענים שהכימו שהרג אותו הציל אותו? הם התעקשו על השתלת מח עצם והוא הלך לתל השומר כי המליצו לו ללכת לשם. הוא הגיע כשהוא יודע שהוא חולה סרטן ורק בתל השומר אומרים לו אנחנו לא מזהים סרטן".

"רק בשבוע שעבר איכילוב טענו שהוא היה תחת השפעת סמים. הוא היה תחת השפעת גראס רפואי. עד כמה אפשר לנהוג בנבזות?" נווה טען כי הוא לא מאמין לבית החולים: "אני לא שוכח שרוני גמזו, מנכ"ל איכילוב, היה מנכ"ל משרד הבריאות והוא יכול להביא כל מיני חברים מכל מיני מקומות. מבחינתי אני לא מאמין למילה ולחצי מילה של דובר של בית החולים. אני מעדיף להאמין לבדיקות מארצות הברית. זה מאוד מאוד פשוט לראות באיזה תאריך לקחו את הבדיקות ומתי קיבל את הכימו הראשון".

"ההודעה של דובר איכילוב היא שרלטנות לשמה. לא שמעתי על קיומו של צוות חיצוני ואם יש אני לא מאמין לו כי אם איכילוב מקים צוות חיצוני שמי שמקים אותו זה מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הרשה לי לפקפק באמינות. תערבו את המשפחה".

"לא מאמין לצוות החיצוני של איכילוב". עו"ד אפי נווה. צילום: דני נרון
"לא מאמין לצוות החיצוני של איכילוב". עו"ד אפי נווה. צילום: דני נרון


כזכור, בשבוע שעבר התייחס אחיו של פרישר גוטמן, אייל פרי, לטענות בית החולים שעומד על כך שהעניק לאמיר טיפול ראוי. לדברי פרי, "התביעה עוסקת ברשלנות הרפואית של בית החולים 'איכילוב', בהסתרה, בשקרים ובדרך הלא הגיונית שהם נוקטים בה מאז שהתגלה כי אינו חולה. הם ממשיכים לנקוט בעמדה שהם נתנו לו את הטיפול הטוב ביותר ותרופות לא רלוונטיות". 
 
בכתב התביעה מפורטת האבחנה של גוטמן כחולה בסרטן, אבחנה שהתברר לאחר מכן כשגויה ואת הטיפולים הממושכים שעבר בעקבות כך. "גם אני לקחתי תרופות כנגד איזו מחלה שכלל לא הייתה במקרה שלו. במהלך חודש שלם הם לא ידעו מה יש לאמיר ונתנו לו טיפול לא נכון, על זה הם לא מדברים וטוענים שנתנו לו טיפול ראוי".
 
פרי ציין שאפשר לראות את הנזק שנגרם לאחיו בעקבות הטיפול השגוי מתיעודים שלו. "התביעה מתייחסת לכך שלאמיר נוצרו נזקים רבים בגופו כתוצאה מהטיפול עוד לפני שתבע בים. יש פה משהו שלא הגיוני וקשור לכך שקיבל טיפול שלא ראוי, כולנו ראינו את הצילומים של הסדרה 'מחוברים' המעידים על כך", אמר.


 
על הקשר בין הטביעה לטיפול שקיבל אמיר פרישר גוטמן ז"ל טען: "יש חוות דעת רפואיות ונתיחה לאחר המוות. כל אדם נורמטיבי יכול להפעיל את ההיגיון ולהבחין בעובדה ששלושה אנשים נכנסו למים, ביניהם ילדה קטנה ואדם בגילנו, שמסר את הילדה לשירותי ההצלה בהכרה מלאה וקרס ברגע אחד בעקבות כאבים בחזה וברגליים. זה לא טבעי וזה לא קרה לאף אדם אחר ששהה במים, יש לנו הוכחות לכך ויודעים שזה מה שהיה". 

"אמיר קיבל טיפולים לא נכונים גם כשהיה מידע לרופאים שהוא אינו חולה בסרטן, רואים זאת בבירור גם בסרט 'המתנה לחיים'", אמר, "איכילוב לא לוקחים אחריות על המקרה, אינם טוענים שהמקרה הוא טעות ונוקטים בעמדה שהם טיפלו בחולה בצורה הטובה ביותר. איכילוב לרגע לא חשבו לעצור ולבדוק את הדברים לפני שפעלו. יש כאן מקרה של יוהרת רופאים שמשפיעה על הטיפול בחולים ואותה יש למנוע".