סערה גדולה פרצה לפני זמן קצר בבית המשפט בחיפה, במהלך דיון בעניינו של ראש מועצת ג'וליס, סלמן עמאר, שמואשם ברצח תושב הכפר, מוניר נבואני. המהומה פרצה באולם בית המשפט המחוזי של ראש המועצה לשעבר בבקשה לשחררו למעצר בית. הסערה החלה במהלך הדיון, וגלשה במהירות למחוץ לאולם, שם גם התפתחה קטטה המונית. 



שוטרים ומאבטחי בית המשפט הגיעו בכוחות גדולים והחלו לנסות ולהפריד בין המחנות, כשהם משתמשים בגז פלפל בניסיון לעצור את ההתפרעות, ובסופו של דבר עצרו כמה מהמעורבים. אחרי רבע שעה נרגעה המהומה, כשבמקום נרשמו אנשים שעוכבו לחקירה. המאבטחים המשיכו להגיע בכוחות גדולים עד שכולם התפזרו. המשטרה עצרה שני תושבי ג'וליס בשנות ה-20 וה-50 במעורבות בהפרת הסדר במהלך דיון.



הרקע המרכזי לפרוץ המהומה היה כאמור הבקשה לשחררו לחלופה של מעצר בית. פרקליטת המחוז התנגדה לבקשה, אך השופט, לעומת זאת, ביקש לשמוע היכן ישהה ראש המועצה אם וכאשר יוחלט לשחררו. בשלב זה, נראה כי דן באפשרות, פרצה המהומה. כזכור, בכתב האישום נגד עמאר, נטען כי הוא ירה בנבואני כמה פעמים, לאחר שזה תקף אותו, כשראש המועצה ישב במכוניתו.



על פי כתב האישום, ראש המועצה ירה בנבואני שבע פעמים והמשיך לירות בו גם כאשר היה שרוע על הארץ. בין השאר מתואר בכתב האישום כי עמאר ירה בנבואני בעורף מטווח קצר. הרקע לאירוע הטרגי היה סכסוך בין ראש המועצה לבין הנרצח, שלמעשה היה חמוש ועלה כשהגיע לפגוש את ראש המועצה, וחבט ברכבו של ראש המועצה.