החשוד בירי בשדה התעופה פורט לורדייל בפלורידה שבארצות הברית אמש הוא אסטבן סנטיאגו בן ה-26, חייל משוחרר ששירת בעיראק, כך נחשף היום (שבת). על פי הדיווחים שמו הופיע ברשימות של ה-FBI לפני מספר חודשים, לאחר שהראה התנהגות חשודה. ככל הנראה, הוא הגיע בנובמבר האחרון למטה ה-FBI במדינה וטען כי סוכנויות הביון האמריקניות שולטות לו על המוח ומורות לו לצפות בסרטוני וידאו של ארגון המדינה האסלאמית. בעקבות ההתנהגות החשודה הוא הועבר לטיפול המשטרה ולהערכה פסיכיאטרית.



באירוע נהרגו חמישה אנשים, ושמונה נוספים נפצעו מירי, בנוסף, אנשים נוספים נפצעו במהלך המנוסה וסובלים מחבלות ומשברים. סנטיאגו נורה על ידי כוחות המשטרה בזמן שעצר לטעון את כלי הנשק שלו. ברשת MSNBC האמריקנית דווח כי בזמן הירי הוא לבש חולצת "מלחמת הכוכבים". על פי הפנטגון, הוא שירת במשמר הלאומי בין השנים 2016-2007 והוצב בעיראק בין השנים 2011-2010.



טראמפ הודה לראשונה: "יש אפשרות שרוסיה התערבה בבחירות"



סוכנויות המודיעין הגישו לנשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, דוח חדש המאשים את הרוסים בהתערבות בבחירות במדינה - ובפגיעה בקלינטון. על פי הדיווחים, ראשי זרועות המודיעין נכחו עם הנשיא הנבחר בפגישה בת שעתיים בביתו שבראש מגדל טראמפ בניו יורק, ובה הציגו בפניו את הנתונים. הפגישה מתקיימת כשבועיים לפני השבעתו הרשמית כנשיא.



הדוח פורסם על ידי גורמי המודיעין זמן קצר לאחר סיום הפגישה ובו נכתב כי היה מאמץ רוסי להחליש את הממשל האמריקאי ומוסדותיו. ב-25 העמודים של הדוח לא נכתב במפורש כי מעורבות רוסית הכריעה את הבחירות לטובת טראמפ. הדוח עשוי להוות מכה קלה בכנף עבור הנשיא הנבחר ויהיה קריטי מאוד עבור סוכנויות הביון האמריקאיות, אשר התחזקו מאוד מאז אירועי ה-11 בספטמבר. טראמפ צייץ מוקדם יותר היום בחשבון הטוויטר שלו כי הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית נגרמה כתוצאה מרשלנות פושעת של אנשי המפלגה.





פעוט בן שנה וחודשיים נדרס למוות בחצר ביתו



פעוט בן שנה וחודשיים, נדרס למוות בחצר ביתו. אביו של הפעוט, עומרי סאלח אבו א-נימר, פינה אותו למרפאה מקומית ברהט, וטען כי הוא נפל מגובה. הוא פונה לבית חולים סורוקה בבאר שבע, כשמצבו אנוש ומבוצעות בו פעולות החייאה. מהחקירה הראשונית עלה, כי ככל הנראה מדובר בתאונת דרכים וכי הפעוט נפגע מרכב בחצר המשפחה ולא נפל כפי שנטען תחילה.



הפעוט שנדרס למוות ברהט



יחימוביץ' על חקירת נתניהו: "קרב הרגע שהוא יצטרך להשעות עצמו"



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה היום בשבתרבות בתאטרון "הבימה" בתל אביב לחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "קרב הרגע שהוא יצטרך להשעות עצמו. מדובר בשחיתות מעוררת שאט נפש: ראש ממשלה עם "שוגר דדי". זהה למעטפות טלנסקי", אמרה, "הניסיון להקל ראש באספקה שוטפת של סיגרים ואלכוהול לראש ממשלה מכהן לא יצלח. זו אינה פרשה גבולית. זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף".



יחימוביץ' ונתניהו. צילום: פלאש 90



לדבריה, אין כל הבדל בין מעטפות הכסף של טלנסקי לבין המעטפות האלה. וכאן מדובר ביותר כסף, ועוד בפרשה המוגדרת "שולית" ביחס לחקירה הנוספת. "לא צריך לחכות לרגע שבו נגיע לכתב האישום. אני מצפה משותפותיו הקואליציוניות של נתניהו, מכל מי שידיו נקיות, לא להמשיך לכהן תחת ראש ממשלה מושחת", סיכמה.



השתתפו בהכנת הידיעה: יאסר עוקבי ודנה סומברג