נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, שיבח אתמול שוב את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאחר שזה החליט שלא לגרש דיפלומטים אמריקאים מרוסיה. "מהלך מעולה באיחור (על ידי ו. פוטין) – אני תמיד ידעתי שהוא מאוד חכם!"- כתב טראמפ במשתמש הטוויטר שלו.  

התגובה של טראמפ מעלה שוב את סימני השאלה סביב טיב הקשר בינו לבין נשיא רוסיה, שלפי ממצאי ה-CIA התערב במערכת הבחירות כדי לסייע לנצחונו של טראמפ. בעקבות ממצאי ה-CIA החליט הנשיא הנוכחי ברק אובמה לגרש מארצות הברית במיידי 35 דיפלומטים רוסיים. פוטין טען בהתחלה שיגרש דיפלומטים אמריקאיים בתגובה – אך הוא חוזר בו. 

טראמפ ופוטין. "מהלך מעולה". צילום: Getty images


2017 כבר כאן

הערב נציין בישראל את כניסתה של השנה האזרחית 2017 וסיומה של 2016 (דבר שלא מעט אנשים חיכו לו). בחלקים בעולם עם אזורי זמן מוקדמים יותר כבר חגגו את כניסתה של השנה הקלנדרית החדשה. באוסטרליה, שמפורסמת במופעי הזיקוקים הגדולים של סידני בערבי שנה חדשה, ליוו את האירוע עם השיר "Purple Rain", מחווה לפרינס, אחד מהזמרים המפורסמים הרבים שהלכו השנה לעולמם. 
 
באזורים רבים בהם נחגגה ונחגגת השנה החדשה ישנה דריכות בטחונית משמעותית מחשש לאירועי טרור בהתקהלויות. אתמול פורסמה אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור לישראלים הנמצאים בדרום הודו מחשש מידי לטרור במסיבות ערב השנה החדשה.

פצועה באורח אנוש בשריפה בצפון
 
אישה בת 55 נפצעה באורח אנוש משריפה שפרצה בדירתה הלילה ביישוב עראבה שבגליל. חובשים ופרמדיקים של מד"א אשר הוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול רפואי. בעלה ושתי בנותיהם של נפצעו באורח קל גם הם משאיפת עשן.

זירת השריפה בעראבה. צילום: דוברות המשטרה

 
תג מחיר באיו"ש

במהלך השבת התקבל דיווח על כתובת "נקמה" שנכתבה מאבנים בשדה ליד הכפר הפלסטיני סוסיא. שלושה מתנחלים ששהו במקום נעצרו לחקירה, והתעמתו עם כוח צבאי שהגיע לאזור. 
 
לפי הודעת המשטרה,השלושה הפרו צו אלוף לאחר שהתעמתו עם כוחות הביטחון ועם פלסטינים וסרבו לעזוב את המקום.
 
מזג האוויר 
 
גשמים ירדו לסירוגין החל משעות הבוקר בצפון ובמרכז. בחרמון השתוללה סערת שלגים שהביאה לסגירת האתר והוסיפה כמה סנטימטרים נוספים למרבד הלבן. הגשם צפוי להיחלש הערב, אך בלילה צפויים להמשיך לרדת גשמים מקומיים בצפון. הטמפרטורות תמשכנה גם מחר להיות קרות מהרגיל, וממטרים צפויים לרדת מחר מפעם לפעם במישור החוף. 

שלג באזור החרמון, היום. צילום: אתר החרמון


(השתתפו בהכנת הכתבה: יונתן הללי, אלון חכמון)