החופש הגדול מביא איתו שלל הוצאות, אחת מהן היא ההוצאה על החופשה המשפחתית. בעוד חלק מהנופשים יבחרו באחד משלל מלונות היוקרה שעל חופי ישראל, אחרים ילכו על האופציה הזולה יותר ופשוט יקימו אוהל ליד מקור מים צונן. אך בין שני הקצוות האלה יש עוד אופציה - גלמפינג, שהפכה מאז פרוץ הקורונה לאהובה מאוד על משפחות עם ילדים שמחפשות חופשה במחיר שפוי.

בגליל וברמת הגולן צצו בשנה האחרונה שלל מתחמי גלמפינג שמציעים את כל מה שמשפחה צריכה כדי ליהנות מהטבע, מרחבים פתוחים ומקום נקי ומסודר לשים בו את הראש. הנה שלושה מהם:

בלום וילג'

בקייקי כפר בלום, אחד מאתרי השיט והרפטינג המוכרים בצפון, תמצאו את מתחם הקמפינג "בלום וילג'". המתחם שוכן צמוד לאתר האטרקציות והשיט, שממנו יוצאים עשרות אנשים ביום לרפטינג בנהר הירדן. מאחר שהוא נמצא בלב האטרקציות, משפחות שמתארחות בו יכולות לתקוע בו יתד ופשוט לקפוץ מאטרקציה לאטרקציה כמו למשל פארק חבלים, שיט, אומגה לתוך המים, קיר טיפוס בגובה 12 מטר, מתחם חץ וקשת, מזנון שמציע ארוחות פאסט פוד, גלידות, שתייה ועוד, בלי להזיז את הרכב.

מתחם הגלאמפינג מסודר ומגודר ויש בו 60 אוהלים משפחתיים ממוזגים ומאובזרים. מדובר במתחם ענקי שמחולק נכון, כך שכמעט לא מרגישים את שאר המתארחים, אף על פי שכולם חולקים מדשאות ירוקות מרווחות שעליהן פזורים ערסלים.

האירוח במתחם כולל כרטיס לשיט משפחתי וכרטיס לפארק החבלים. שימו לב שאם אתם מטיילים עם ילדים מתחת לגיל 5, לא תוכלו לקחת אותם לשיט ולכן כדאי להיערך מראש לכך שאחד מההורים או הסבים יוותר על החוויה ויחכה במתחם. זה יבטיח שלא תיגרם עוגמת נופש לשאר בני המשפחה, כי ממש מבאס להיות באחד מאתרי השיט המומלצים ולא לחוות את הרפטינג. מי שנשאר בשטח עם העוללים, יוכל להעסיק אותם בינתיים בגן השעשועים שבמתחם, או להביא להם בריכה קטנה מהבית.

ואם לא בא לכם על השמש, נזכיר שכל אוהל ממוזג, מאובזר במיטות עם כריות, סדינים וציפיות, שקע חשמלי להטענת ניידים, מקרר עם מקפיא, תאורה, מרפסת דק מעץ, שולחן קק"ל ופינת ישיבה, כך שתוכלו לנוח בשקט.

בנוסף, ניתן לעשות מנגל בשטח הווילג', ואם אתם רוצים אירוח קצת יותר משודרג, יש גם מטבחון משותף ופתוח בלב המתחם, שמאובזר בכיור, מיקרוגל, קומקום חשמלי ועוד.

החל מ־1,160 שקלים ללינה משפחתית באוהל, כולל אטרקציות; החל מ־750 שקלים, ללא אטרקציות.
קייקי כפר בלום, קיבוץ כפר בלום, הגליל העליון.

כפר בלום  (צילום: אלכס גיינר)
כפר בלום (צילום: אלכס גיינר)


לפרטים נוספים: 04-6902616.


כפר הנופש מעיין

בצפון עמק החולה שוכן "כפר הנופש מעיין", ממש בסמוך לקיבוץ מעיין ברוך. הכפר, או יש לומר האתר התיירותי, נמצא סמוך לקייקי מעיין הגושרים, רגע לפני שטובלים במים הצוננים של הירדן ויוצאים להרפתקת שיט משפחתית. מיקומו הייחודי של הכפר, ממש במרכז אזור תיירות, הופך אותו לנקודת יציאה נהדרת לטיולים רגליים, לטרקים, לאטרקציות, לגנים הלאומיים ולכל הטוב שיש לצפון הרחוק להציע.

לאחרונה עבר כפר הנופש התחדשות וכיום הוא כולל מגוון רחב של אפשרויות לינה המתאימות לכל כיס, והכל במתחמים נפרדים: מתחם קמפינג, מתחם צימרים ומתחם גלאמפינג.

מתחם הקמפינג המטופח הוא למעשה חניון לילה נעים ומאובטח שמציע אפשרויות קמפינג. המתחם כולל מדשאות רחבות שבהן ניתן להקים אוהלים לצד עצי דולב. אתר הקמפינג נמצא ממש במרחק מספר פסיעות מהנחל, ואם תלונו בו, תוכלו לשמוע את פכפוך פלגי המים של החצבני.

לנוחיות המבלים בקמפינג הוקם מתחם מלתחות חדש ומרווח. בנוסף, בכניסה לכפר הנופש ימוקמו פוד טראקים שיציעו מגוון ארוחות. עוד בפארק שירותים מרווחים ומקלחות עם מים חמים, מטבחון עם שקעי חשמל, משטחי עבודה ומקררים להשכרה.

90 שקלים לאדם מגיל שנתיים; 80 שקלים להזמנה מראש.

עוד באתר, מתחם גלמפינג חדש עם אוהלים ממוזגים. המתחם החדש כולל תשעה אוהלים חדשים, כל אוהל בגודל 19 מ"ר, עם מזגן, מקרר, חמש מיטות עם מצעים, ושולחן קק"ל מחוצה לו.

במתחם האוהלים פינת מנגל, וקרוב למתחם יש מטבח עם כיריים לבישול. האוהל מספיק לזוג ושלושה ילדים. 750 שקלים לאוהל.
כפר הנופש מעיין - קיבוץ מעיין ברוך.

פרטים נוספים באתר האינטרנט 


גלמפינג בסגנון לודג' אפריקאי

בדרום רמת הגולן, 2 קילומטרים ממושב גבעת יואב, תמצאו את מתחם הנופש "עין תאנה" המציע גלמפינג איכותי ומפנק, הכולל בקתה וארבעה אוהלי ספארי המאפשרים לחוות את הטבע במיטבו ובנוחות מרבית.

לאורחים מחכה חוויית אירוח יוצאת דופן בזכות מיקומו הייחודי של האתר, המאפשר תצפית אל חיות הבר שפוקדות את ערוץ הנחל הסמוך.
אוהלי הספארי נתפרו בהתאמה אישית לדרישות היזמים. הם מוגבהים מעל הקרקע באמצעות משטח דק "מרחף", עשויים מבד קנבס איכותי ומבודד ובתוכם רצפת פרקט עץ. הם יכולים להכיל ארבעה אנשים בנוחות, אם כי ניתן להוסיף מזרן לאדם נוסף. פנים האוהל כולל חלל מרכזי ובו מיטה זוגית, מיטה נוספת נפתחת המתאימה לזוג, פינת קפה/תה, מקרר, מזגן, מאוורר תקרה וריהוט משלים. אגף הרחצה, שמהווה חלק מהאוהל, כולל שירותים, מקלחת אקזוטית וכיור.

עין תאנה  (צילום: יותם בן צבי )
עין תאנה (צילום: יותם בן צבי )


מחוץ לאוהלים יש מטבח שדה המאובזר בכלי אוכל ובישול, כירת גז, שולחן אוכל ואזור מוגדר למדורות ובישול בפויקה. לצד הלינה מוצעות פעילויות כגון סיור ג'יפים בעקבות הכבשים, סיור רגלי בעקבות בעלי החיים שפוקדים את האזור. הפעילויות בתיאום מראש ובתשלום.
1,000 שקלים לזוג ללילה (מינימום שני לילות), 120 שקלים תוספת לאדם נוסף.

לפרטים נוספים: 054-4784677 ,ein-teina.com.