בזמן שחרשנו את הארץ ונפגשנו עם חברים ומשפחה, חול המועד הסתיים והנה הגענו כבר לערב החג השני. אצל רבים מאיתנו סוף השבוע הקרוב יוקדש שוב לארוחות משפחתיות ולמפגש עם הקרובים. אם נשאר בכם עוד כוח, נצלו את ההזדמנות לעוד פעילויות בטבע, רגע לפני שחוזרים למרוץ החיים הקדחתני. אז מי מכם שעדיין לא תכננו מה לעשות בזמן הפנוי שנותר - קבלו כמה הצעות לפעילויות, לאטרקציות ולטיולים המומלצים ברחבי הארץ.

גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי בירושלים שוכן בעמק פסטורלי רחב ידיים. בגן, שנחשב לאחד המרשימים והפופולריים בארץ, תמצאו מגוון אפשרויות לפעילויות לכל המשפחה בנושאים שונים, בדגש על בעלי החיים שגרים בגן. יש בו גם אוסף זואולוגי מרשים, בעלי כנף וחיות בר. במהלך חול המועד יפעלו בגן שתי עמדות הסברה בנושא אוכלי עשב ובעלי כנף. בנוסף, יתקיימו האכלות מודרכות בתצוגות הגן של חיות רבות - פינגווינים, שימפנזים, ג'ירפות, סוריקטות, קנגורו ועוד.

איפה: גן החיות התנ"כי, אהרון שולוב 1 ירושלים.
מתי: 21.4־22.4. האכלות יתקיימו עד השעה 16:30.
מחיר: 63 שקלים למבוגר, 49 שקלים לילד.
פרטים נוספים: 02-6750111 , www.jerusalemzoo.org.   

פנדה אדומה בגן החיות התנ''כי  (צילום: צוריאל פנש)
פנדה אדומה בגן החיות התנ''כי (צילום: צוריאל פנש)

טיול בעקבות שמשון הגיבור
מעוז חביב, מורה דרך מוסמך, יציע סיור מרתק בעקבות סיפורו של שמשון הגיבור, בן שבט דן, וכן בעקבות סיפור נדידת השבט צפונה. הסיור יוביל את המבקרים לנקודות עניין היסטוריות ברחבי מטה יהודה, ששם על פי האמונה, שכן שבט דן. הטיול נמשך כחמש שעות, והוא כולל תצפיות קסומות, סיפורים מרתקים על האזור וטעימות יין ביקב מוני.

איפה: יציאה מתחנת הדלק בסמוך לצומת נחשון.
מתי: 22.4, 8:30־13:30.
מחיר: 70 שקלים למשתתף.
פרטים נוספים: 054-7791126.

פסחקלאי בצפון הנגב
אזור צפון הנגב, שידוע בחקלאות המפותחת, במשקים החקלאיים הרבים ובפריחה האביבית שבו, הוא המקום המושלם לבילוי בימים האחרונים של חול המועד. בימים אלה מתקיימת באזור כולו חגיגת “פסחקלאי", שבמסגרתה המטיילים יכולים לקחת חלק בפעילות קטיף עצמי של גזרים צבעוניים, עגבניות שרי ותפוח אדמה בקטיף לי; ללכת לאיבוד בין צמחי התבלין במבוך מרים; להכיר את צמחי המרפא המשמשים אותנו מימי הרמב"ם בחמדת שדות; לשמוע מעט על המרור והכרפס ב"שביל הסלט" ועוד.

פרטים נוספים: www.habsor.co.il.

שביל הסלט (צילום: מיטל סטרז)
שביל הסלט (צילום: מיטל סטרז)

פסטיבל אביב בירוחם
בימים אלה מציינים תיירני ירוחם את הפסטיבל "אביב בעיירה", שבו יתקיימו סדנאות אומנות בטבע ובגלריות, סיורי ספארי לילה וסיורים מוזיקליים במדבר, סיורי ליקוט, סיורי סגוויי וקרטינג בפארק, תצפיות כוכבים במכתש, סיורים אורבניים ועוד. במסגרת הפסטיבל יתקיימו ברחבי ירוחם, בפארק ובמכתש עשרות פעילויות וסיורים למגוון רחב של קהלים, ממשפחות ועד מיטיבי לכת.

מתי: 21.4־22.4.
פרטים נוספים: 050-5923455, ובעמוד הפייסבוק “תיירות ירוחם".

קטיף פמפסים בירוחם (צילום: מיטל אביגד)
קטיף פמפסים בירוחם (צילום: מיטל אביגד)

נווה מדבר בערבה
פארק ספיר הוא נווה מדבר מרהיב בלב הערבה. הפארק, שנמצא ביישוב ספיר, משתרע על פני כ־150 דונם ובו אגם עם מפל קטן שזורם לתוכו (לנוי, אסור להיכנס). בפארק מסתובבים ברווזים, יש מתקני שעשועים לילדים ומרחבי דשא, עצים להצללה ולהשלמת האווירה. כמו כן, במקום פינות ישיבה ואזורי פיקניק ליד האגם וברחבי הפארק. בכניסה לפארק גן פסלים של אומניות תושבות הערבה המתאר את החיים במדבר. ניתן להביא אוהלים וללון בפארק. 

איפה: פארק ספיר.
מחיר: ללא עלות. 
פרטים נוספים: 052-6170271.

פארק ספיר (צילום: גלעד לבני)
פארק ספיר (צילום: גלעד לבני)

הבריכה הסודית בעינות צוקים
אם בא לכם להעביר את סוף השבוע באיזי, כדאי שתגיעו עם המשפחה ליום רגוע וצונן בבריכה הגדולה שבעינות צוקים. בשמורת הטבע יציעו למבקרים גם סיור טבע חווייתי בשמורה החבויה שבנווה המדבר הנמוך בעולם, בין מעיינות וצמחייה עשירה, כשעל הדרך תוכלו לשמוע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל, שחיות על שפת ים המלח ומתמודדות עם נסיגת המים. נוסף על כך בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות מים לשכשוך. הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.

איפה: שמורת טבע עינות צוקים.
מתי: 22.4־23.4, בשעות: 10:00, 12:00, 14:00.
מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

שמורת טבע עיינות צוקים (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)
שמורת טבע עיינות צוקים (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)

מחפשים את התנין האחרון
שמורת נחל תנינים היפהפייה מומלצת לטיולים בכל עונות השנה, אך בימים האלה - כשהיא מקושטת בפריחה אביבית - כיף בה כפליים. במהלך חול המועד ובימי שבת יתקיימו סיורים מודרכים לאורך הנחל, שעל גדותיו מחכות טחנות קמח עתיקות ושלל עופות מים. בסיור המודרך תוכלו לראות ולשמוע על טחנות הקמח, הסכר הרומי המרשים ואמות המים שהובילו מים לקיסריה. כמו כן תשמעו על עולם החי העשיר שהיה ממש פה, בביצות כבארה, ואת סיפורם של תניני היאור, שכאן היה מקום מקלטם האחרון בארץ.

איפה: שמורת טבע נחל תנינים. נפגשים בכניסה לשמורה.
מתי: 21.4־22.4, בכל שעה עגולה בין 10:00 ל־16:00, בימי שבת בשעות: 10:00, 12:00, 14:00.
מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

נחל תנינים (צילום: הדר יהב)
נחל תנינים (צילום: הדר יהב)

פסח בעכו
עכו מתעוררת לחיים בחול המועד עם שלל פעילויות לכל המשפחה - והכל בכרטיס אחד. בין מגוון הפעילויות יתקיים הפנינג פסח באולמות האבירים עם מספר אטרקציות חדשות כמו: תערוכה מיצירותיו של ליאונרדו דה וינצ'י, שכוללת הפעלות והתנסויות באולמות האבירים שבעיר העתיקה; ו“להציל את חבצלת" - משחק אודיו אינטראקטיבי שלוקח משפחות עם ילדים למסע באולמות האבירים.

הכרטיס המשולב יכלול גם כניסה למנהרת הטמפלרים שנפתחה מחדש למבקרים וכוללת מסלול תת־קרקעי קצר, שההליכה בה היא חוויית מולטי־מדיה. ההליכה במנהרה היא על משטח עץ כאשר מים זורמים מתחת. עוד בכרטיס: כניסה לחמאם הטורקי שהוקם במאה ה־18 ולמרכז החדש למורשת יהודים בעכו.

מתי: א’־ה’ ושבת 9:00־18:00, ימי שישי וערבי חג: 9:00־16:00, כניסה אחרונה שעה לפני סגירה.
מחיר: 49 שקלים לאדם, ילד עד גיל 5 חינם.
פרטים נוספים: 04-9956706/7 ,www.akko.org.il.

העיר העתיקה עכו (צילום: חלפ עכו העתיקה)
העיר העתיקה עכו (צילום: חלפ עכו העתיקה)

טיולי רייזרים מרום גולן
הגולן ירוק ופורח, וזה זמן מצוין לצאת לטיול חווייתי בין פלאי הטבע. במהלך סוף השבוע יתקיימו במרום גולן טיולי רייזרים שמתאימים לכל המשפחה, המשלבים פעילות ייחודית הקשורה לסמלי החג, כמו "מחפשים את המצה": בכל נקודת עצירה לאורך המסלול מוחבא אפיקומן וילדי הקבוצה יצטרכו יחדיו למצוא את האפיקומן.

איפה: קיבוץ מרום גולן.
מתי: כל יום, 9:00 עד 20:00.
מחיר: 650 שקלים לרייזר לרביעייה, 550 שקלים לזוג.
פרטים נוספים: 052-8695832 ,[email protected].