כשהגל החמישי של הקורונה בעיצומו וברקע הווריאנט החדש, נראה שחו"ל ממש לא באופק שלנו, אז מזל שיש לנו ארץ מלאה כל טוב. הפעם בחרתי לצאת לחופשה מפנקת במיוחד בצפון, כזו שמשלבת אוכל טוב, טיול ג'יפים מלא השראה ומתחם חדש לנוח בו בסטייל, והכי חשוב - לא המונית.

את הטיול פתחנו בחוף שלדג היפהפה שבכנרת, בארוחת צהריים במסעדת “אלטה" של השף אור קקון. מדובר בחוף בבעלות פרטית שאין בו רחצה, ומבנה המסעדה יושב ממש על המים. המסעדה היפהפייה על שפת הכנרת היא בדיוק מה שצריך בשביל להתנתק ולהרגיש הכי חו"ל שיש. “אלטה", שנפתחה לפני שנתיים, רגע לפני הקורונה, היא עוף נדיר באזור.

המבנה היה שרוף ונטוש, עד שהאחים נדב ונאור דיין החליטו להפוך אותה למסעדת דגים ומאכלי ים. השניים הם גם הבעלים של מסעדת “על הנהר" שבאזור.

קקון, שהחל את דרכו הקולינרית בגיל 16 במסעדת “הבקתה" ברמות, בישל במסעדות קבוצת שגב וכיום, בגיל 26 בלבד, עומד בראש מטבח המסעדה ולגמרי ראוי למעמד. “אלטה" היא מסעדת שף מוקפדת ומעוצבת, חלל נעים ומזמין לארוחות צהריים או ערב, שמתאים גם לאירועים קטנים עד 75 איש.

התפריט של “אלטה" הוא עונתי ומשתנה בהתאם לעונה, ואף מדי יום בהתאם לחומרי הגלם, שכן הכל טרי ומגיע היישר מהשווקים בטבריה ובצפון, והטריות היא לגמרי שם המשחק.

מנות הדגים - מהראשונות ועד העיקריות - הן פשוט חגיגה מתמשכת. החל בסשימי פלמידה אדומה שאי אפשר להפסיק לאכול, דרך טרטר מוסר ים ועד הקלמארי הצרוב. גם סלט העלים עם גבינת סנט מור נואר, אגסים, גרעיני דלעת ושאר הפתעות - היה מושלם. בגזרת העיקריות, הפסטות שנעשות בעבודת יד במקום ומאכלי הים והדגים - לגמרי כיכבו.

הבשר והקינוחים - שגם הם נעשים בקונדיטוריה במקום - הם הצד הפחות חזק. למסעדה תפריט יין מיוחד שהרכיב הסומלייה עומרי יצחק, תפריט שכבר הספיק לזכות בפרס. למסעדה עסקיות צהריים, המחיר הממוצע לסועד כ–220 שקלים, וזה שווה כל אגורה. סגור בימי ראשון.

“אלטה" (ALETA), צומת מושבת כנרת־חוף שלדג. לא כשר.
טלפון להזמנות: 04-8870040.

מסעדת 'אלטה' (צילום: מיטל שרעבי)
מסעדת 'אלטה' (צילום: מיטל שרעבי)

על קיבה מלאה נסענו כחצי שעה אל שכונת הזיתים בראש פינה, למתחם האירוח אוליאה. מדובר במתחם לינה חדש שנפתח לפני שנה וחצי על ידי יוני קנטרו (מבעלי ברים רבים בתל אביב) ושותפו בארי ישראלי.

בזמן הקורונה הברים היו סגורים ונפלה בחיקם ההזדמנות לקחת מתחם אירוח מוזנח ולהפוך אותו ללוקיישן על טהרת השירות. המתחם מציע חדרים לזוגות ויחידות למשפחות. יש בו סך הכל שבע יחידות - ארבע יחידות זוגיות, שתי יחידות כפולות וגם וילה אחת עם ארבעה חדרי שינה.

במתחם בריכה מחוממת מפנקת במיוחד, האט טאב, מתחמי ישיבה מרווחים מלאי צמחייה שמנתקת את האורחים מהכביש הראשי הסמוך, מטבח חיצוני משותף שכולל גרילים, מקררים, טאבון, כלים וכל מה שצריך לארוחות, כולל ברז בירה ושולחנות אבירים גדולים לארוחות משותפות לכל באי המתחם. גם בחדרים ישנו מטבחון, והוא כולל מכונת קפה, קומקום חשמלי וערכות קפה ותה, מקרר קטן וכלים לארוחות.

מדובר במתחם שהוא יותר מפנק מעוד מלון מטיילים, ומבחינת מחיר הוא נגיש יותר ממלון 5 כוכבים. והשוס? דווקא המזרן! מזרן מיוחד שייצרו עבורם במפעלי פולירון, וכל מי שהיה במתחם שאל איפה אפשר לרכוש אותו. במקום נמצאים מנהלי המתחם 24 שעות ביממה, והרצון לארח בנדיבות ניכר בחללים המשותפים, בחדרים, בכמות הבלתי הגיונית של מגבות וחלוקים בכל חדר ובערכת תכשירי הרחצה והטיפוח של מותג ANYAH האיטלקית.

המיקום נפלא לטיולי כוכב. ניתן להזמין למתחם ארוחת בוקר דרך מנהלי המתחם - מדובר בארוחת בוקר זוגית של לנדוור בעלות של 80 שקלים לאדם. צמוד למתחם נמצא גם גן לא גדול אך יפהפה שמתאים לפעילות עם הילדים.

מבצעי ינואר־פברואר: לינה + סיור טעימות ביקב אסף - 790 שקלים ללילה ו־1,400 שקלים לשני לילות (המינימום בסופי שבוע). לילה + ארוחת בוקר: 790 שקלים ללילה בחדר זוגי ו־1,400 שקלים לשני לילות בחדר זוגי. חדר משפחתי/וילה – מחירים רגילים עם תוספת של 100 שקלים לארוחת בוקר זוגית (במקום 130 שקלים).

מבצע אמצע שבוע בינואר־פברואר: חדר זוגי - 650 שקלים ללילה ו־1,200 שקלים לשני לילות. יחידה משפחתית - 1,200 שקלים ללילה ו־2,200 שקלים לשני לילות. וילה - 2,800 שקלים ללילה ו־5,000 שקלים לשני לילות.

היופי במתחם הוא שניתן להזמין את כולו לחגיגה, לאירוע חברה או משפחה גדולה ולהיעזר במנהלי המתחם שיזמינו עבורכם מטפלים מהאזור - ממעסים ועד שפים. לאחר מנוחה נהנינו מארוחת ערב דרוזית שהכינה עבורנו במקום נסיבה סמארה, שהגיעה עם כל הציוד ועם בנה השף היישר מבוקעאתא.

ישבנו לארוחת ערב תחת כיפת השמיים (ותנורים נפלאים ששמרו עלינו מהקור של הצפון) ואכלנו ממיטב המאכלים הדרוזיים: עלי גפן ממולאים, מקלובה, סלטים, חומוס וכמובן פיתות בטאבון שנאפו במקום, בשרים ועוד.

הארוחה הייתה נפלאה וטעימה, ובזמן הקינוח הצטרפה אלינו סמארה וסיפרה לנו את סיפור חייה המרתק - שלא השאיר אף ציניקן אדיש. מדובר באישה בת 49 ממג'דל שמס שמרדה והתעקשה ללמוד נהיגה נגד מרותם של אנשי הכפר, יצאה לעבוד וללמוד, והפכה במהרה ליזמת שהוציאה את המשפחה מהחובות בזכות האירוח והבישול שלה.

אנחנו אכלנו במתחם אוליאה, אך ניתן גם לנסוע ולהתארח אצלה בבוקעאתא. בתקופת הקורונה היא בנתה קומה שנייה, הרימה את הבית מעלה ויצרה מכל הקומה הראשונה חלל אירוח כדי שיהיה מרווח. היא, כמו האוכל שהיא מבשלת, מרתקת וסוחפת, מעוררת השראה ושובת לב.

לקבוצות של עשרה אנשים המחיר הוא כ־150 שקלים לסועד.
טלפון להזמנות: 050-2253343. 

מתחם האירוח אוליאה (צילום: אורן עמוס)
מתחם האירוח אוליאה (צילום: אורן עמוס)

האמת היא שהבחירה להזמין שף למתחם ולא לנסוע לבוקעאתא התבררה כנהדרת, שכן על בטן מלאה צעדנו לחדרנו, ומי שרצה עוד המשיך את הערב בבריכה המחוממת והמוארת.

ביום שלמחרת הגיע מורה הדרך יואב עוזיאל עם הג'יפ הפתוח שלו, לקחת אותנו לטיול ג'יפים ביער בירייה. כי אי אפשר להגיע לאזור בלי לטייל ולספוג קצת מהנוף המרהיב. אנחנו ביקשנו מסלול קצר מפאת קוצר הזמן, אבל ליואב יש לא מעט מסלולים באזור (וגם בדרום הארץ).

את המסלול שלנו התחלנו במטעי האגסים של משפחת שוורץ (כבר שלושה דורות), ביקרנו באנדרטת השמונה, שהוקמה אחרי אסון היסעורים בשנת 1974, ומשם עלינו ליער בירייה. עוזיאל הוא מלח הארץ, מספר סיפורים מרתקים ובעל ידע מדהים - ולא פחות חשוב - מתחבר לכל אחד בכל גיל, ואפילו מצליח לגרום לבני נוער להתנתק מהנייד.

עצרנו לתצפית במצפה חן, שם תצפתנו על הנוף מרמות נפתלי ועד כפר הנשיא, שמענו סיפורים מרתקים (וגם רכילויות עסיסיות), השקפנו ולמדנו על החרמון הישראלי והסורי, ויצאנו לטיול רגלי קצר בשביל הפסלים. את הדרך שבה נסענו לא ניתן לעשות עם פרייבט, אבל ביער יש המון מסלולים מסומנים גם להולכי רגל, גם לרוכבי אופניים וגם לרכבים פרטיים.

יש ג'יפים פתוחים ויש סגורים. ג'יפ פתוח מתאים לשבעה־שמונה אנשים. הטיולים נמשכים בין שעתיים לארבע שעות, ואפשר לבנות בהתאמה אישית מסלולים של יומיים עד שבועיים. מחיר: 700־800 שקלים לטיול של עד שעתיים ותוספת 200 שקלים לכל שעה נוספת.
טלפון להזמנות: 050-5363546. 

טיולי הג'יפים ביער ביריה (צילום: מיטל שרעבי)
טיולי הג'יפים ביער ביריה (צילום: מיטל שרעבי)