מוזיאון מגדל דוד בירושלים מציע בחודשי החורף סיורים ייחודיים ומקוריים המספקים זווית חדשה לטיולים בעיר, זאת בנוסף לפעילויות המגוונות של המוזיאון לאורך כל השנה. הסיורים יתקיימו בחודשים ינואר-פברואר ויציעו מגוון רחב של אטרקציות המתאימות לכל מי שאוהב לגלות דברים חדשים.

בין מגוון הסיורים ניתן למצוא סיור מודרך בהר הבית, המציע הזדמנות ייחודית לעלות להר הבית וללמוד על היסטוריית המקום, סיור מאחורי הקלעים של תהליך ההתחדשות, השימור וההנגשה של מוזיאון מגדל דוד, סיור בשכונת נחלאות בעקבות ההיסטוריה, התרבות והאוכל של האורפלים (יוצאי אורפה), כולל טעימות מהמטבח האורפלי. וסיור קולינרי נוסף שיתמקד בדגים, מקומם בנצרות וביהדות ויכלול טעימות של גפילטעפיש, הרינג לקרדה ואיקרא. 

כמו כן, מוזיאון מגדל דוד בשיתוף -RUN JLM יערכו סיור ריצה באתרים היסטוריים מרכזיים בעיר. את הסיור ידריכו מאמני כושר מקצועיים, שהם גם מורי דרך בהכשרתם. במסגרת הסיור ירוצו המשתתפים בין אתרים מרכזיים בעיר ביניהם מתחם התחנה הראשונה, גיא בן הינום, כיכר ספרא, מגדל דוד ועוד. 

התחדשות במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)
התחדשות במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

בין הסיורים:

פתוח! כאן בונים

סיור מאחורי הקלעים של תהליך ההתחדשות, השימור וההנגשה של מוזיאון מגדל דוד, שנמצא בימים אלה בעיצומו של תהליך היסטורי ומרגש של התחדשות, שימור המצודה והנגשה לבעלי מוגבלויות. במסגרת הסיור יחשפו המבקרים אל מאחורי הקלעים של פרויקט ההתחדשות של מוזיאון מגדל דוד השוכן במצודת ירושלים הקדומה, סמוך לשער יפו.

מתי: עברית: שישי 21.1, שישי 25.2, 10:00, אנגלית: שישי 28.1,  18.2, 10:00

משך הסיור: כשעה וחצי

עלות: 65 שקלים למבוגר, 55 שקלים לסטודנט/אזרח ותיק


סיור - הר הבית : מבט מקרוב

הר הבית, שבמרכזו כיפת הסלע ומסגד אלאקצא, הוא הסמל הבולט והמובהק ביותר של קו הרקיע של ירושלים. המתחם המלבני שגודלו כ-150,000 מטר מרובע מהווה שישית מגודלה של העיר העתיקה של ירושלים. כיום נמצאים במתחם מבנים ארכיטקטוניים מהיפים והמרהיבים בעולם ‒ כיפת הסלע המוזהבת ואבן השתייה שמסביבה היא בנויה, ובחלקו הדרומי מסגד אלאקצא. 

מתי: יום רביעי 9.2.22, בשעה 7:15

אורך הסיור: כ-3 שעות

עלות: 80 שקלים

אורפלים בנחלאות

סיור בשכונות הנחלאות בעקבות ההיסטוריה, התרבות והאוכל של יוצאי אורפה. במסגרת הסיור נשמע על החיים של היהודים באורפה  ועל עלייתם לירושלים החל מסוף המאה ה-19. נבקר במקומות בהם התיישבו, נספר על הווי החיים בירושלים, על המנהגים שלהם, ועל דמויות שהיו לחלק בלתי נפרד מנופה של ירושלים ושוק מחנה יהודה. כמו כן יהנו המבקרים מטעימות של מאכלי המטבח האורפלי העשיר.

מתי: ימי שישי 21.1.22, 4.2.22, 11.2.22, בשעה 09:00

אורך הסיור: כ-3 שעות

עלות: 105 שקלים (כולל טעימות)

סיפורי דגים

סיפורי דגים ביהדות ובנצרות, בספרות ובמוזיקה. נברר את חיבתם של יהודי מזרח אירופה לדגים מלוחים (ואף מתוקים) ואת אהבתם של יהודי צפון אפריקה לדגים חריפים. נבדוק איזה דג בריא יותר, ונטעם גפילטאפיש, הרינג לקרדה ואיקרא.

מתי: ימי חמישי, 20.1.22, 17.2.22 16:00

אורך הסיור:  3 שעות

עלות: 105 שקלים (כולל טעימות)

המנזרים הנסתרים בעיר העתיקה

סיור בעקבות המנזרים היוונים האורתודוכסים. הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית, היא הוותיקה והגדולה מבין הכנסיות בירושלים ובבעלותה עשרות מנזרים קטנים הנחבאים מהמולת הרחובות של העיר העתיקה. חלק מהמנזרים הוסבו למתחמי דיור שבחלקם עדיין מתקיימות נוכחות של נזירים או נזירות. נבקר בכמה מן המנזרים שבבעלות הפטריארכיה ונכיר עולם תרבותי ודתי המתקיים בירושלים מזה 1500 שנה.

מתי: יום חמישי, 20.1.22, יום שישי 28.1.22, יום חמישי 3.2.22, בשעה 9:00

אורך הסיור: כ-3 שעות

עלות: 90 שקלים

החידה המיסטית של התנועה הסופית

מיהם הסופים? היכן הם פועלים? מה הקשר בין מיסטיקה באיסלאם לבין ירושלים? סיור בסמטאות הרובע המוסלמי בירושלים. נשמע על תהליך התפתחות התנועה הסופית בסוף המאה ה-8, נכיר מבנים שנבנו החל מהתקופה האיובית על ידי אנשי דת ושלטון עבור הסופים, ונברר את הקשר בין מיסטיקה באיסלאם לבין ירושלים. 

מתי: יום שלישי 25.1.22, יום רביעי 23.2.22, בשעה 09:00 

אורך הסיור: 3 שעות

עלות: 95 שקלים 

לפרטים נוספים: www.tod.org.il