בחודש פברואר 2020, לאחר כשנתיים וחצי של הקמה ורגע לפני שהקורונה הפכה למטרד עולמי, פתחה קבוצה של אנשי עסקים ישראלים בפולין את פארק המים המקורה הגדול ביותר באירופה - בהשקעה של קרוב למיליארד שקל.

PARK OF POLAND, או בשם שתחתיו ממותג פארק האטרקציות "SUNTAGO", ממוקם כ־40 דקות דרומית לבירה ורשה, ממש באמצע הדרך בינה לבין העיר לודז', והוא מציע שפע של אטרקציות רטובות המתאימות לכל גיל ולכל מזג אוויר, גם לחורף המושלג של מזרח אירופה.


פארק מים בחממה


רובו המוחלט של מתחם הפארק מקורה כמעין חממה, מה שהופך אותו לאטרקציה ראויה (אגב, לא לילדים בלבד) לאורך כל השנה, והחוויה רק מתעצמת כאשר השלג בחוץ יוצר תפאורה מושלמת לבילוי במים. כדי להצדיק את התואר "חממה", טרחו היזמים לנטוע כ־800 עצי דקל שיובאו במיוחד מפלורידה, ממלזיה ומקוסטה ריקה, ליצירת אווירה טרופית חמימה שאותה מסגרו בתקרה ובקירות זכוכית.

קווי המתאר של החלל העצום הם עגולים וניתנים לפתיחה בימים חמים במהלך הקיץ, אך במצבם הסגור הם קולטים את אור היום וחום השמש ומצליחים לבודד את הקור ולמנוע ממנו להיכנס פנימה, וכך הטמפרטורה במתחם כולו נשמרת בקביעות על 32 מעלות, אפילו כשבחוץ מושלג. הכל כדי שתוכלו לבלות בנוחות עם בגד הים.


פארק האטרקציות מתחלק לשני אזורים עיקריים: מתחם אקשן צבעוני ורועש, מלא חיים ועמוס משפחות עם ילדים בכל הגילים. צמוד אליו, ובניגוד מוחלט לאופיו הפעלתני של הראשון, נמצא אזור מרגוע למבוגרים, המיועד לבני 16 ומעלה.

אם המושג "פארק מים" מעלה אצלכם קונוטציה של בילוי משפחתי מעייף הכולל בעיקר ריצה אחרי הילדים, אז זהו, שלא: כ־50% משטח הפארק אינם מיועד כלל לילדים, וכך תוכלו להשאיר אותם להתרוצץ יחד בחלקו האתגרי ולבלות בעצמכם באזור ה־RELAX, באווירה שמזכירה יותר חופשה רומנטית.

רילקס זון (צילום: park of poland)
רילקס זון (צילום: park of poland)

לא לילדים בלבד


אזור האקשן מכונה Jamango Zone והוא פתוח לכל הגילים. תמצאו בו חמש קומות עם עשרות מגלשות מים אתגריות באורכים שונים וברמות אקסטרים מגוונות המתאימות הן לזהירים ולחששנים והן לאנשים אמיצים במיוחד. מגלשות פופולריות שניסינו למשל הן "ליקוי הג'ונגל", המגלשה השחורה ב־SUNTAGO, שהיא הארוכה ביותר באירופה, באורך 320 מטרים, והיא תעיף אתכם לגלישת אקסטרים זוגית על אבוב בתוך מגלשה שחלקה מקורה.

עוד התנסינו במגלשת "התמנון המטורף" באורך 260 מטר ובמהירות גבוהה, שקיבלה את החסות של פפסי. רוצים עוד? אתם מוזמנים להכיר את "נפילת לסת", שכשמה כן היא, נפילה כמעט אנכית באורך 55 מטר ובמהירות שיא או את "רעם שחור", שהיא מנהרה חשוכה ומפותלת עם אורות צבעוניים, המופעלת בחסות סמסונג.

פארק פולין (צילום: park of poland)
פארק פולין (צילום: park of poland)


נוסף למגלשות, האזור הזה מציע מתקני שעשועים במים, בריכות גלים, סימולטור גלישה (ממש כמו בהוואי, רק מתחת לגג המקורה של המתחם), מסלול אבובים בנהר הרפתקאות איטי שאורכו 427 מטר (שזו עוד דרך לנוח - רק בלי ייסורי מצפון), בריכות ענק מחוממות, בריכה תרמית חיצונית עם נהר פראי בשטח של 800 מ"ר בשילוב ג'קוזי ומיטות עיסוי הידרו ועוד. בגזרת המזון והמשקאות תמצאו באזור הזה אוכל שיקלע לטעמם של הילדים: מסעדה איטלקית, סנאק בר, עמדת מיצים ודוכני גלידה.


חלקו השני של הפארק מכונה RELAX, ותוכלו להיכנס אליו רק אם מלאו לכם 16. האזור הזה מציע אווירה שקטה, ספא לטיפולי גוף מרגיעים, טיפולי פנים, מניקור ופדיקור, בריכות מינרלים, בהן בריכת מי מלח, בריכת גופרית, בריכת מגנזיום, חדרי מלח, ג'קוזי, חמאם טורקי ואזורי מנוחה. בגזרת המזון והמשקאות מוצעות מסעדה אסיאתית, מסעדה אמריקאית, מסעדה פולנית ובר משקאות עם מגוון קוקטיילים אקזוטיים שמוגשים בתוך המים.


בחלק הזה של הפארק ממוקם גם מתחם סאונות נפרד, ה־Saunaria - אזור אינטימי יותר, המציע 12 סוגי סאונות שרק שמן יגרום לכם לרצות להיעלם בהן: "מקלחת פרחי קאלה", "חוף גן עדן"  - שנראית כמו חדר על המים במלדיביים  -"מערת מלח", "חדר שלג" ועוד. אבל כדי להיכנס תצטרכו לוותר על בגד הים וללבוש, ובכן, את "חליפת יום ההולדת" שלכם, כלומר עירום מלא או לכל היותר, אם אתם צנועים יותר מהאירופאים, מגבת בלבד.

Jamango Zone (צילום: park of poland)
Jamango Zone (צילום: park of poland)

המספרים שמאחורי התענוג


כ־4 מיליון אורחים צפויים להגיע לפארק המים SUNTAGO מדי שנה. במתחם מועסקים כ־400 עובדים, והוא מסוגל להכיל כמעט 9,000 מבקרים בו־זמנית, שזה גם מספר הלוקרים העומדים לרשות המבקרים (מפעילים באמצעות הצמיד האישי וללא עלות נוספת). באזור ההתארגנות לא קיימת הפרדה בין גברים ונשים, אך ישנם עשרות תאי הלבשה אישיים, מרווחים ומאובזרים במראה, במתלים לבגדים, מדף, ספסל ישיבה ופן לייבוש השיער.


הפארק מתפרש על כ־10,000 מ"ר, ואם אתם חוששים ש"תיעלמו" לילדים, הסירו דאגה מלבכם. אף שהאנגלית של רוב הפולנים אינה מצוחצחת, בלשון המעטה, כל קיר במעברים יזכיר לכם באיזה אזור אתם נמצאים באמצעות מפות, חצים והוראות הכוונה שמוצגים בכל פינה - בפולנית ובאנגלית.


הפארק מקבל מבקרים שבעה ימים בשבוע לאורך כל השנה - גם בחגים ובסופי שבוע - בשעות 10:00־22:00

מחיר הכרטיס נקבע לפי הגיל, יום הביקור ומספר השעות שתרצו לשהות בפארק: שעתיים, ארבע שעות או יום מלא. יום ביקור משפחתי בפארק יכול בהחלט להתחיל בבוקר ולהסתיים בערב בלי שתשתעממו. במילים אחרות: כרטיס כניסה לשהייה קצרה יותר עלול להשאיר אתכם עם תחושה של פספוס וטעם של עוד.

עם התשלום עבור הכניסה תקבלו צמיד אלקטרוני צבעוני ומוגן מים, שילווה אתכם בכל זמן השהייה בפארק וישמש אתכם לזיהוי אישי לפני כניסה לאטרקציות (כאמור ישנה הגבלת גיל למתחמי המבוגרים). כן יהווה הצמיד אמצעי תשלום עבור מוצרים נלווים, וכך לא תצטרכו להסתובב עם ארנק.

כל צמיד מעניק קרדיט בסכום מוגבל מראש (50 זלוטי לילד, 150 זלוטי לצעירים עד גיל 16 ו־500 זלוטי למבוגר) עם הצמיד תוכלו לרכוש במהלך היום גלידות, מזון, משקאות קלים או קוקטיילים, שירותי ספא, מזכרות וגם לשכור מגבת או חלוק. כל רכישה שתעשו באמצעות הצמיד תצטבר לסכום שאותו תשלמו בסוף הבילוי בקופות, לפני היציאה מן הפארק.

מחיר כניסה לפארק ליום שלם, באמצע השבוע, למבוגר מעל גיל 16: 104 זלוטי (כ־84 שקל). המחיר לילד מגובה 1.20 עד גיל 16: 94 זלוטי (כ־75 שקל). מחיר הכניסה לילד עד גובה 1.20 מטר: 84 זלוטי (כ־68 שקל). ילד מתחת לגיל 3 ישלם זלוטי אחד בלבד, כלומר פחות משקל. בסופי שבוע וחופשות בפולין יש תוספת של 15 זלוטי למחיר הכרטיס (שווה ערך ל־12 שקל).

פארק SUNTAGO (צילום: park of poland)
פארק SUNTAGO (צילום: park of poland)


תן לשים ת'ראש


למבקרים בפארק, אלו שמגיעים ליום מלא ויודעים כי ייצאו ממנו עייפים מדי לנסיעה ארוכה, מוצע סידור לינה במרחק חמש דקות נסיעה מהפארק, ולמי שאינו מצויד ברכב יש גם מערך הסעות (שאטלים) לשני הכיוונים בכל חצי שעה.

מתחם הווילג' של הפארק כולל 92 צימרים צמודים לזוגות (אם אתם משפחה עם יותר משני ילדים תוכלו לקבל שני צימרים צמודים עם דלת מקשרת). בכל צימר יש מטבח, חדר שינה, שולחן אוכל, מקלחת ושירותים וסלון עם ספה שנפתחת למיטה נוספת. לכל צימר יש מרפסת עם שולחן וארבעה כיסאות. אפשר לעשות בה על האש, למקרה שהחלטתם לחגוג בברביקיו.

עוד במתחם: חנות לקניית מצרכים, גן שעשועים, פעילויות לילדים בסופי שבוע וכאשר מזג האוויר מאפשר: מדורה לעת ערב במרכז המתחם.
המחיר לצימר מתחיל ב־350 זלוטי לזוג ללילה (שווה ערך ל־280 שקל). ישנה תוספת של 50 זלוטי ללילה לילד עד גיל 16 (כ־40 שקל) ו־100 זלוטי ללילה לצעירים מעל גיל 16 (כ־80 שקל). ילדים עד גיל 3 ילונו במתחם ללא עלות.

היזמים שהשקיעו כמיליארד שקל בפארק הם כאמור ישראלים: גלובל סיטי הולדינגס (Global City Holdings), בבעלות משפחת גרידינגר, המוכרת מפעילותה בתחום הקולנוע והבידור המחזיקה בישראל את yes plannet ורב חן.

לדברי היזמים, הם זיהו כי בפולין, מדינה עם כ־40 מיליון תושבים, אין מספיק פעילויות פנאי בסדר גודל כזה ולכן הפוטנציאל גדול. נוסף לכך ורשה היא יעד תיירותי מתפתח, ואוכלוסיית התיירים, גם הישראלים, גדלה בה מדי שנה, וכך הפארק עתיד לשרת גם אותם.
 
הכותבת הייתה אורחת של פארק פולין