יוון

"מיד אחרי יום העצמאות התחלנו לראות גידול משמעותי מאוד גם בכניסות לאתר וגם בהזמנות בפועל: פי שלושה מהחודש הקודם", אומר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. "כמו כן, אם לפני חודש ההזמנות היו בעיקר ברגע האחרון, עכשיו אנשים כבר מזמינים חופשות לחג השבועות ולקיץ. אגב, למרות שלילדים שאינם מחוסנים עוד אין פתרון - ונכון לעכשיו בחזרה לארץ הם יצטרכו בידוד - אנחנו רואים גם הזמנות למשפחות לקיץ. אנשים אומרים לעצמם: 'יאללה, כבר שנה לא היינו בחו"ל, אז שיהיו בבידוד, גם ככה זה בחופש הגדול'. אחרים חושבים שבטח עד הקיץ יהיה שינוי במדיניות הבידודים".

לדברי רוזן, אחד היעדים המבוקשים כרגע הוא יוון. "ישראלים אוהבים מאוד את האיים ביוון, בייחוד את כרתים ורודוס, וממשלת יוון עושה מאמצים כדי להגדיל את מספר המחוסנים", הוא אומר. "כל יוון, כולל האיים, עדיין נמצאת בסגר חלקי. מסעדות, ברים וחיי לילה סגורים, ועדיין מתקיים בכל יוון עוצר לילי. המסעדות ובתי הקפה צפויים להיפתח לישיבה בחוץ בלבד כבר ב־3 במאי. התוכנית, לפי ממשלת יוון, היא לפתוח את יוון לתיירות ב־15 במאי - כלומר שבמועד זה גם בתי המלון, הברים  והאטרקציות ייפתחו - והשאיפה היא שיוון תחזור לנורמליות מסוימת".

"כדי לעודד משפחות לטוס ליוון, חברת התעופה אג'יאן יצאה במבצע שלפיו המשפחות שיטוסו מ־15 במאי ועד סוף אוגוסט, הילדים ישלמו רק מסי נמל (למזמינים עד 6 במאי). אין ספק שיוון תהיה פופולרית הקיץ: רק שעה וחצי טיסה, מזג אוויר דומה למה שיש בארץ, בטן־גב, חופים, אוכל טוב. לגבי יוון התחזיות טובות מאוד, לכן כדאי למהר ולהזמין כי הביקוש יהיה גבוה והמחירים רק יעלו".

מומלץ לבקר ברודוס בעיר העתיקה, הידועה באוצרותיה הארכיאולוגיים; בשמורת הטבע "עמק הפרפרים"; בלינדוס, "העיר הלבנה", השוכנת 50 ק"מ דרומית־מערבית לעיר רודוס ונחשבת לאחת הנקודות היפות באי.

עם היעדים האטרקטיביים בכרתים נמנים המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון, המצודה הוונציאנית, מזרקת מורוזיני ועתיקות קנוסוס.
במיוחד לילדים: פארק המים של רודוס ובו בריכות גלים, מגלשות, ראפטינג ואבובים. בכרתים אפשר לקחת את הילדים לאקוואריום המקומי, שבו אין־ספור מינים של דגים ואורגניזמים מימיים שונים.

זיו רוזן, מנכל קבוצת גוליבר (צילום: אילן בשור)
זיו רוזן, מנכל קבוצת גוליבר (צילום: אילן בשור)

מתפנקים: אתר הנופש והספא All Senses Nautica Blue Exclusive Resort & Spa - All Inclusive ברמת 5 כוכבים ברודוס. ממוקם על חוף Fanes, בתוך גנים שופעים, ומציע מתקני ספורט, פעילויות צלילה וגלישת עפיפונים. מחיר לחבילת נופש (טיסות, העברות, מלון ל־3 לילות, הכל כלול, בהרכב זוג + 2): 609 דולר לאדם (14־17 במאי), 585 דולר לאדם (16־19 ביולי).

בכרתים אפשר להתפנק ב־The Village Resort and Waterpark הממוקם בחרסוניסוס, במרחק 25 ק"מ מבירת האי, הרקליון. במלון פארק מים עם מגלשות, אווירה כפרית אותנטית ופעילויות משפחתיות שונות. מחיר לחבילות נופש (טיסות, העברות, מלון ל־3 לילות, הכל כלול, בהרכב זוג + 2): 649 דולר לאדם (14־17 במאי), 639 דולר לאדם (16־19 ביולי).

נוהלי קורונה מקומיים: ישראלים שחלפו 14 ימים מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה לא נדרשים יותר לבדיקת קורונה כדי להיכנס ליוון. הם יתבקשו להציג תעודת מתחסן באנגלית. ישראלים שאינם מחוסנים, או מחלימים, יכולים להיכנס ליוון ללא בידוד החל מגיל 5 בהצגת בדיקה שלילית ממכון רשמי שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה ליוון. ייתכנו בדיקות אקראיות בכניסה ליוון לחלק מהנכנסים, גם המחוסנים. מי שיימצא בבדיקה האקראית חיובי, ישלח לבידוד של עשרה ימים במלונית על חשבון ממשלת יוון. יש לעקוב אחר נוהלי הקורונה בימים שלפני הטיסה כי הם מתעדכנים כל העת.

לינדוס, יוון  (צילום: באדיבות יח''צ גוליבר)
לינדוס, יוון (צילום: באדיבות יח''צ גוליבר)

קפריסין

"קפריסין היא יעד אהוב על הישראלים, וזהו היעד העיקרי שאליו מתחילות להיכנס ההזמנות לחג השבועות ולקיץ", אומר אורן כהן־מגורי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת השטיח המעופף. "אני צופה נהירה המונית של ישראלים לקפריסין. זה פחות משעת טיסה, מזג האוויר נוח. עכשיו בקפריסין זו תחילת העונה, המחירים אטרקטיביים מאוד. לדעתי, כבר בחודש מאי ישמעו עברית בכל פינה בקפריסין".

"מתכוננים שם חודשים ארוכים לעונת התיירות. ב־26 באפריל נכנסה קפריסין לסגר לזמן מוגבל של שבועיים, עד 9 במאי, כדי להפחית את התחלואה ככל האפשר ולהיות מוכנים לקבלת התיירים כבר באמצע מאי". המקום מתאים מאוד למשפחות ולילדים. יש חופים מדהימים, מלונות הכל כלול עם פארקי מים, מסעדות, אטרקציות. המחירים עכשיו הם של הרשמה מוקדמת. מי שמזמין עכשיו לקיץ, חוסך מאות דולרים למשפחה".

כהן־מגורי מדגיש: "ללא ספק, קפריסין תהיה הכוכבת של הקיץ הזה. השנה גם הרחבנו את מגוון חבילות הנופש. ישראלים היו רגילים בעיקר לאיה נאפה ולפאפוס, והשנה הרחבנו את ההיצע גם ללימסול ולפרוטרס".

מומלץ לבקר בפארק הארכיאולוגי ובנמל העתיק בפאפוס. לשופינג אפשר לקפוץ לקניון שדרות המלאכים - Kings Avenue Mall.
באיה נאפה אפשר לצאת לשיט בספינת פיראטים בין המפרצים המרהיבים ולא כדאי לפסוח על אזור הברים והמועדונים התוססים.
במיוחד לילדים בפאפוס: גן החיות, פארק המים "אפרודיטה", שבו מגוון גדול של מגלשות מים אתגריות לכל גיל.

מתפנקים: מלון Aquasol Holiday Village & Water Park, שבו חוף ים עם מי טורקיז, בריכה גדולה ופארק מים אתגרי לכל הגילים. מחיר לחבילה (טיסה, העברות, מלון, 3 לילות, הכל כלול, בהרכב זוג + 2): 499 דולר לאדם (14־15 במאי או 15־18 ביולי).

מלון Electra Holiday Village באיה נאפה ממוקם בלבה הפועם של עיירת הנופש וכולל בריכה גדולה, צוות בידור, הפעלות לכל הגילים ופארק מים גדול. מחיר לחבילה (טיסה, העברות, מלון, 3 לילות, הכל כלול, בהרכב של זוג + 2): 499 דולר לאדם (14־15 במאי או 15־18 ביולי).

נוהלי קורונה מקומיים: בעקבות ההודעה של קפריסין כי ישראל תוגדר "מדינה ירוקה", נוכל להיכנס אליה בחופשיות, ללא בדיקת קורונה שלילית וללא בידוד.

אורן כהן-מגורי סמנכ״ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף (צילום: יח''צ)
אורן כהן-מגורי סמנכ״ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף (צילום: יח''צ)

דובאי

"דובאי היא המקום ברמה הכי גבוהה שאפשר לדמיין. אמריקה מעבר לפינה, במרחק של פחות משלוש שעות טיסה", אומר ניר מזור, סמנכ״ל שיווק של חברת קשרי תעופה. "אומנם העונה הבוערת של דובאי היא באביב־סתיו־חורף, אך עם זאת, יש בה קניוני ענק ממוזגים, מרכזי בילוי ענקיים, פארקי שעשועים מקורים וממוזגים וכמובן בתי מלון עם בריכות מקורות ומתקנים ברמה הגבוהה ביותר, בדגש על נופש למשפחות. כמו כן, איחוד האמירויות היא אחד המקומות המחוסנים בעולם ואפשר לטוס בבטחה".

מזור מבהיר כי המחירים בעונה זו יהיו אטרקטיביים מאוד, מכיוון שכאמור לא מדובר בשיא העונה. "בתי המלון והרזורטים המטורפים יהיו בחצי מחיר לעומת החורף, ולכן הנופש הזה יהיה סופר־משתלם", הוא מדגיש.

מומלץ לבקר ב"המסגרת של דובאי" (בגובה של 150 מטרים וברוחב של 93 מטרים), בבורג' חליפה (גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם) ובמזרקות דובאי.

ניר מזור סמנכ''ל שיווק קשרי תעופה (צילום: קשרי תעופה)
ניר מזור סמנכ''ל שיווק קשרי תעופה (צילום: קשרי תעופה)

במיוחד לילדים: Atlantis Aquaventure Waterpark, שמככב באופן קבוע ברשימות פארקי המים הטובים ביותר ברחבי תבל; Dinosaur park שבו יותר מ־120 דמויות של דינוזאורים ויצורים פרה־היסטוריים.

מתפנקים: Fairmont The Palm - רזורט 5 כוכבים יוקרתי הממוקם על אי הדקלים האייקוני של דובאי בחוף ג'ומירה: רצועת חוף פרטית באורך 800 מטרים, 6 בריכות שחייה, כ־11 מסעדות וספא מפואר ומועדון לילדים עם המון פעילויות ומשחקים. מחיר (טיסה, מלון, ארוחת בוקר, 4 לילות, לאדם בחדר זוגי): החל מ־659 דולר. אם ההרכב הוא זוג + 2, המחיר יורד ב־30 דולר לאדם (13־17 במאי), החל מ־699 דולר (20־24 ביוני). אם ההרכב הוא זוג +2, המחיר יורד ב־30 דולר לאדם.

נוהלי קורונה מקומיים: יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה. לאחר הנחיתה נערכת בדיקת קורונה נוספת ללא תשלום, שלאחריה תקבלו ברקוד שיודבק על גבי הדרכון שלכם.
תתבקשו למלא פרטי דרכון ומספר טלפון לקבלת תוצאות הבדיקה במסרון. יש להציג הדפס בשפה האנגלית של תוצאות בדיקת הקורונה השלילית שעשיתם בארץ.
את טופס הכניסה לאיחוד האמירויות שמילאתם בנתב"ג תציגו בעמדת ביקורת הדרכונים. כל התיירים המגיעים לדובאי מחויבים למלא את הפרטים שלהם באפליקציה של שירותי הבריאות המקומיים.

דובאי (צילום: רויטרס)
דובאי (צילום: רויטרס)

גאורגיה

"גאורגיה נקייה יחסית מבחינת קורונה, היא מאפשרת כניסה לישראלים, הטיסה קצרה (פחות משלוש שעות), מזג האוויר נוח, האוכל מעולה, המחירים טובים מאוד. זה יעד אטרקטיבי מאוד מבחינת עלות־תועלת", אומרת שירלי כהן־עורקבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות בחברת אשת טורס. "מאחר שעדיין יש מעט מאוד יעדים שנפתחים, כל יעד הופך להיות אטרקטיבי. באטומי למשל היא יעד אטרקטיבי מאוד, לא רק מבחינת מחירים".

"באטומי משלבת חוויה אותנטית גאורגית לצד קדמה מערבית. בתי מלון מפוארים, מסעדות, מועדונים ובתי קזינו לצד טבע מרהיב, מסעדות אותנטיות וכפרים שנראה שהזמן עצר בהם מלכת. אנחנו רואים כל הזמן גידול בהזמנות לבאטומי, יש כבר הזמנות לחג שבועות, שהשנה הוא יוצא סוף שבוע ארוך. באטומי הוא היעד הכי חזק שלנו כרגע, יש המון התעניינות".

מומלץ לבקר בשמורת מקחוצנטי, שבה יש מפל מים (Makhuntseti Waterfall), במגדל "האלף־בית" בטיילת של באטומי, שגובהו 130 מטרים ועליו מתנוססות כל אותיות האלף־בית הגאורגי, במגוון יקבים ייחודיים, ב־Musician Park שנמצא בתוך יער ופזורים בו פסלים של המלחינים הגדולים והמוזיקאים המקומיים.

שירלי כהן עורקבי, סמנכ''לית השיווק והמכירות באשת טורס (צילום: עזרא לוי)
שירלי כהן עורקבי, סמנכ''לית השיווק והמכירות באשת טורס (צילום: עזרא לוי)

במיוחד לילדים: פארק השעשועים Tsitsinatela שבו גלגל ענק ומגוון אטרקציות ומתקנים.

מתפנקים: במרחק 40 ק"מ מבאטומי, באזור שופע יער ליד חופי הים השחור, שוכן מלון Paragraph - מהמלונות המפוארים ביותר בגאורגיה ובקווקז. למלון שטח ציבורי עצום ממדים עם שפע של אטרקציות לכל המשפחה: אקווריום ענקי, בריכת מי ים באורך של 115 מטרים, בריכת שחייה פנימית, פארק מים מקורה, גן בוטני, פארק חבלים, מגרשי ספורט, שבילי אופניים, מועדון ילדים, מסעדות, ספא מפנק ועוד. מחיר (טיסה, העברות, מלון, 4 לילות, על בסיס לינה וארוחת בוקר, לאדם בהרכב של 2+2): 699 דולר (16־20 במאי), 739 דולר (25־29 ביולי).

נוהלי קורונה מקומיים: ישראלים שהתחסנו לקורונה רשאים להיכנס לגאורגיה ללא חובת בידוד החל מ־14 יום לאחר קבלת מנת החיסון השנייה ובהצגת אישור חיסון רשמי. נוסעים לא מחוסנים יידרשו להציג בכניסה לגאורגיה בדיקת PCR תקנית ושלילית שנעשתה ב־72 השעות שקדמו להמראה מישראל, ונוסף לכך יידרשו לעשות בדיקה נוספת (בתשלום) ביום השהייה השלישי. לפני הנחיתה בגאורגיה יש למלא טופס רישום באתר ממשלת גאורגיה: registration.gov.ge.

הטיילת של באטומי (צילום: אילנה שטוטלנד)
הטיילת של באטומי (צילום: אילנה שטוטלנד)