הטיסות לנמל התעופה בן גוריון, שהטרמינלים שלו נראו בחודשיים האחרונים כמעט שוממים על רקע משבר הקורונה, יתחיל להתחדש בהדרגה. חברת הלואו-קוסט הגדולה ביותר באירופה, רינאייר מתכוונת לחדש את הטיסות ב-1 ביולי והחזרה ההדרגתית לפעילות, תכלול גם את ישראל. החברה מתכוונת להפעיל בשלב הראשון כמה קווים בין נמל התעופה בן גוריון ליעדים באירופה, בהם לווינה, בודפשט, בולוניה ורשה ובהמשך לשוב בהדרגה ללוח טיסות מלא.

הטיסות שיתחדשו יהיו במתכונת שונה מאשר לפני הנגיף, כאשר כל הצוות והנוסעים יידרשו לעטות מסיכות במהלך הטיסה, ולעבור בדיקות חום. כמו כן, אוכל ושתייה לא יימכרו במזומן במהלך הטיסה ובמטוסים יתבצע חיטוי מיוחד. בטיסות החדשות יחול איסור על עמידה בתור לשירותים והנוסעים יידרשו להוריד את כרטיס העלייה למטוס לטלפונים הסלולאריים שלהם.

כזכור, חברת הלואו-קוסט הענקית הפעילה בימי טרום הקורונה כאלף קווי טיסות לישראל והיא מתכוונת לשוב בהדרגה לפעילות מלאה. עם זאת, הדבר אינו תלוי רק בה, שכן היא כפופה לקבלת אישורים מרשויות תעופה בארץ ובמדינות באירופה, על רקע מגיפת הקורונה והגבלות התנועה ברחבי העולם - בהן הבידוד שנוסעים יידרשו לו עם נחיתתם.

חברת לואו-קוסט גדולה נוספת הצפויה לשוב בקרוב לפעילות מלאה היא וויז אייר, שהחלה להפעיל שתי טיסות שבועיות בקו בין לונדון לנמל התעופה בן גוריון ומתכוונת להוסיף בהדרגה קווים נוספים ליעדים באירופה. כאמור, רק חברות תעופה מעטות טסות כיום לנמל התעופה בן גוריון והקו הישיר היחיד לארצות הברית מישראל - מופעל מידי יום על ידי חברת יונייטד. על פי ההערכות, חברות נוספות צפויות לחזור לטיסות ארצה, אך המועד והקצב תלויים במשבר הקורונה ובהנחיות השונות ברחבי העולם.