שייט יוקרה הפך זה מכבר לדרך מועדפת לחופשה. היתרונות ברורים, ניתן לבקר במספר רב של מקומות, מבלי להתנייד מנקודה אחת לשנייה, המלון נוסע אתכם, הכל בהישג יד תוך שלל הנאות וחוויות גם בדרך. אבל את זה מספקות כל חברות השייט ברמה זו או אחרת. 



כמובן שכל היתרונות הללו ועוד רבים אחרים קיימים גם בטיולי השייט של חברת "וינדסטאר קרוזס", אבל זו אפילו לא ההתחלה של מה שמצפה לנופשים בוינדסטאר. אם אתם, אוהבים חופשות יותר אינטימיות ומיוחדות כדאי לכם להמשיך לקרוא. ממש כמו שהסלוגן של החברה מבטיח "שיט ב 180 מעלות מהרגיל", חווית השייט כאן תשנה את דעתכם על חופשה יוקרתית בקרוז מקצה לקצה.



ספינות קטנות ונמלים אבודים


הייחוד של חברת "וינדסטאר קרוזס" היוקרתית היא בשימוש ביאכטות קטנות. כאלה שמעוצבות בקפידה, בסטייל ובהידור ומיועדות ל 150 ועד מקסימום 350 נוסעים. היאכטות הקטנות מאפשרות, יחס אישי של v.i.p  ואנשי צוות שמופקדים על כל נוסע, כך שהם מכירים אותו בשמו ואת רצונותיו וצרכיו. שייט בספינה כזו מאפשר אינטימיות ושלווה אמתית. זאת ועוד, מאחר ומדובר ביאכטות זוכות פרסים בזכות המתקנים המפנקים במיוחד והעיצוב המהודר, אך קטנות מספיק, הן יכולות לעגון גם במפרצים קטנים, בנמלים סודיים ולהגיע ממש עד חופי האיים הנידחים והבתוליים. 



כך שהמסע ב-"וינדסטאר קרוזס" מוביל ליעדים יוצאי דופן שהדרך היחידה להגיע אליהם ולגלות אותם היא כמעט רק כך. ספינות קטנות מאפשרות שייט קרוב לחופים וכך ניתן לקחת חלק ולצפות בחיים האמתיים באותם מקומות מיוחדים ויוצאי דופן בכל רחבי הגלובוס, החברה מגיעה לפינות הקסומות ביעדים האקזוטיים כמו האיים הקריביים, אסיה, ניו זילנד ואוסטרליה, אלסקה, טהיטי ועוד.



סיור קולינארי על הגלים


משנת 2016 הספינות של וינדסטאר נחשבות לטובות והמובילות בעולם בשוק ספינות התענוגות קטנות הממדים. אבל בחברה לא נחים על זרי הדפנה והחליטו להתמקד בתחום הקולינארי. הדגש על מסעות קולינאריים וכמו שהם יודעים לעשות בכל הסיורים גם כאן הלכו על האיכות המקסימלית ויצרו שיתוף פעולה עם קרן ג'יימס בירד (הדירוג הגבוה ביותר בארה"ב למסעדנות וה"אוסקר" של עולם הגורמה), מה שזיכה את הספינות והטיולים של וינדסטאר בתואר "ספינות השיט הקטנות עם האוכל הטוב בעולם ל 2019" מהמגזינים הנחשבים: USA Today ו- ממגזין Cruise Critic, ואף קיבלה פרס מעורך Porthole Cruise Magazine. 


סיור קולינארי, באדיבות וינדסטאר קרוזס
סיור קולינארי, באדיבות וינדסטאר קרוזס


המטרה לספק חוויות מוקפדות לפודיז אמתיים שיודעים להעריך איכות ורוצים ליהנות מן המטבחים הטובים ביותר מרחבי העולם. קו הבוטיק בשיתוף עם קרן ג'יימס בירד אירח קרוב ל-40 שפים מפורסמים, מלצרי יינות ומומחי משקאות בעלי שם מרחבי העולם, ובכללם שפים המחזיקים במסעדות עם כוכבי מישלן. האוכל בשייט ממוקד גורמה וזמין והסיורים פותחו בהשראת היעדים לרגל כל שיט קולינרי. האורחים זוכים לבקר בשווקים המיוחדים בעולם, לבקר במקומות בהם צמחו מנות מפורסמות ולזכות להסברים ולהדרכה מהשפים ואנשי הקולינריה המובילים בעולם. 




מסגרת 44 


וינדסטאר לקחה את ההתמקצעות הקולינארית צעד נוסף והקימה בתוך הספינות מסעדה מתמחה חדשה ששמה "קואדרו 44" (פירוש השם הוא מסגרת. וזו בעצם ה"כתובת" המיקום של המסעדה במבנה הספינה) בראשה יעמוד השף הצעיר והמוערך אנטוני סאסו. שהיה אחד השפים הצעירים ביותר שזכו להכרה של מדריך מישלן, הכרה לה זכה על עבודתו הייחודית במסעדה הניו יורקית "קאזה מונו" לה גם הביא את כוכב המישלן שלה. הוא עבד לצד האחים רוקה ועוד. סאסו מבטיח ליצור תפריט של מאכלים ספרדיים מודרניים ויצירתיים בהשראת מסעותיו האישיים ברחבי חצי האי האיברי. סאסו, הגיע לראשונה לחברת הספנות כמדריך קולינרי מקצועי בהפלגה על "הסימפוניה הספרדית" (Spanish Symphony), הוביל את אורחי השייט בקבוצה קטנה של "קניות עם השף" לטיולי הליכה בשווקים המקומיים כדי לרכוש תוצרת טרייה ומוצרים מקומיים מיוחדים לשימוש בהצגת הבישול שלו על הספינה ובארוחות ערב משולבות ביינות.



הארוחה בקואדרו 44 תציע לסועדים הזדמנות נדירה לנסות מנות ייחודיות המוגשות באזורים ספציפיים בספרד. כמו למשל את קותלי החזיר האיבריים האגדתיים, בשר חזיר המיושן לתקופה של 24 חודשים, שמקורו בחזירים שחורים הגדלים בדרום ספרד וניזונים מבלוטים בלבד ועוד.



המסעדה תהיה על גבי שלוש ספינות הדגל סטאר קלאס, של החברה. סאסו יקיים את פתיחת בכורה על האנייה סטאר בריז בחודש פברואר 2020, בהמשך השנה תשיק החברה עוד שתי ספינות נוספות. הנמלים הראשונים שבהם יעגנו שלושת הספינות לאחר שיפוצן יהיו בספרד - המקום המושלם כדי לבקר ב"קואדרו 44" לטעום ולהכיר לעומק את האזור.



לפרטים על ההפלגות: אראי סיטונאי נסיעות בע"מ בטלפון: 03-5284010 ובאתר: www.classictravel.co.il



הכתבה בשיתוף "וינדסטאר קרוזס"