אנגליה היא מקום אידאלי לטייל עם הילדים – לא רק לונדון על מאות האטרקציות שבה – אלא גם אזור החופים שבדרום-מערב, מחוז פיק ההררי ואזור קאמביה בצפון מערב. נסיעה לאורך האזורים הכפריים והירוקים של אנגליה יכולה להיות הרפתקה נהדרת לכל המשפחה, שתפגיש אתכם גם עם כמה פלאי טבע נאדרים. הערים הגדולות והעיירות הקטנות נגישות גם בעזרת רשת הרכבות העצומה הפועלת במדינה, אך כדי להגיע למקומות המיוחדים באמת מוטב שתעזרו בשירותי השכרת רכב בחו״ל, כך תוכלו לחסוך זמן רב בדרכים עם מטען. 

עלויות וזמני נסיעות ניתן להשוות באתר RailEurope.com, אך את הכרטיסים עצמם תוכלו לקנות בתחנות רכבת ברחבי הארץ, או מראש (רוב המכירות נפתחות כ-12 שבועות לפני מועד יציאת הרכבת) ב-NationalRail.co.uk.

השכרת רכב בבריטניה אפשרית מערים גדולות, נמלי תעופה ויעדים מרכזיים נוספים, מומלץ להזמין לפחות חודש מראש. זכרו, הנהיגה באנגליה היא בצד שמאל של הכביש, אך יש חברות שמחזיקות מכוניות עם הגה בצד ימין. חוץ מזה סעו בזהירות ועל פי המהירות המותרת (זהירות – מיילים ולא ק״מ לשעה לפנייך); ובדקו את שילוט החניה בסמוך לפס הצבוע בצהוב לצד המקום שאתם מתכננים אליו. הפס הצהוב שלכם כפול? החניה אסורה באזור נקודה. 

איך לתכנן את המסלול? צילום: Shutterstock
איך לתכנן את המסלול? צילום: Shutterstock


איך לתכנן את המסלול?

הכינו רשימה של כל המקומות שהייתם רוצים לבקר בהם ונעצו אותם במפה בשירות המפות החביב עליכם. אל תופתעו אם האתרים שבחרתם נמצאים על פני כל המדינה, שטחה של אנגליה לבדה גדול בלמעלה מפי 6.2 משטח מדינת ישראל, אז יכול להיות שתצטרכו לשמור כמה יעדים לטיול הבא. נקודת ההתחלה היא כמובן שדה התעופה שבו תנחתו וממנו הכל תלוי בכם ובזמן העומד לרשותכם. בדקו כמה זמן יקח לכם להגיע ממקום למקום וכמה תרצו לבלות בו וכשגיבשתם מסלול אתם יכולים להתחיל לסגור פינות. 

בדקו שיש לכם איפה לישון באזור בו אתם מטיילים, אנגליה עשירה ב-B&B, בתי הארחה, Bunkhouses באזור הכפרי, אתרי מחנאות, הוסטלים ומלונות – כאלו כמו שאתם מכירים ואחרים שפועלים מפונדקים, בתי סירות ואפילו במעונות הסטודנטים בתקופות מסוימים.

לקראת הנסיעה עצמה, ודאו שיש לכם גישה לתיקייה בה ריכזתם במסודר את כל אישורי ההזמנה, כרטיסי הטיסה וכל יתר הניירת הנלווית ודאגו להדפיס רק את מה שהכרחי. את האזורים הגיאוגרפים בהם עובר המסלול שלכם הורידו לשימוש לא-מקוון מבעוד מועד, ואם אתם מתכננים להשכיר רכב – אנחנו ממליצים לדאוג למפת כבישים מנייר.

וורוויק. צילום: Shutterstock
וורוויק. צילום: Shutterstock


עדיין לא בטוחים מאיפה מתחילים? הנה קומץ המלצות למקומות, אטרקציות ואתרים

כיאה לממלכה שעדיין מעריצה את בית המלוכה ועידן המעמדות, תמצאו שלל טירות וארמונות לבקר בהם. במחוז קנט שוכנת טירת לידס – הבנויה על שני איים קטנים בלב אגם מוקף ירוק, ומציעה למבקרים בה להתרשם מאוסף בעלי הכנף האקזוטיים, מוזיאון קולרי-הכלבים, מבוך בין שיחי הגינה ובאפריל הקרוב ייפתח גן שעשועים בתמת טירת-אבירים. בטירת וורוויק, שבמערב המידלנדס, תיקח אתכם למסע בזמן לימי-הביניים. 

בגבול עם סקוטלנד שוכנת חומה ״מטורפת״, שנבנתה על ידי האימפריה הרומית ב-122 לספירה. חלק מחומת אדריאנוס עדיין עומדת, וניתן לצעוד לאורכה ולתצפת על האזור. במקור שימשה החומה על 117 הק״מ שלה להגנה מפני ״הפראים שבצפון״ ושימשה השראה לחומה של משחקי הכס. 

מעדיפים דברים קטנים? בקרו כפר המיניאטורי בקונסקוט

בדרום תעלת למאנש נמצא מזרח סאסקס, מחוז הולדתו של פו, הדב המפורסם ביותר בעולם. מסלולי הליכה כפריים וציוריים רבים יוצאים מה-Pooh Corner חנות שבה גם יציעו לכם את מפת האזור. אם אתם מעדיפים את הדב שלכם פדינגטון, חפשו את הסיורים בעקבותיו בלונדון.

אם אתם בכלל מעדיפים הוביטים? הוסיפו לרשימה את Puzzlewood, (גלוסטרשייר, דרום-מערב), ארץ פלאות, יער אגדות - מערה סודית אחת ודלת קסמים. 

ביקור בדיסקברי. צילום: Shutterstock
ביקור בדיסקברי. צילום: Shutterstock


הילדים שלכם סקרנים ללמוד דברים חדשים? קחו אותם למוזיאון דיסקברי בניוקאסל, למוזיאון הרכבות הלאומי ביורק, או ל-Enginuity, מוזיאון המהפכה התעשייתי בשרופשייר - אלו מציעים מגוון פעילויות בתוכם שיפתחו להם את הראש.

אוהבים שוקולד? הצטרפו לסיור במפעל היצרנית קדבורי שבבירמינגהם

רוצים לתייר באוויר הפתוח? אולי תרצו לרכב על אופניים (או לצעוד) בשביל טיסינגטון שבקרומפורד; להשתובב בפארק האומגות Bewilderwood במחוז נורפוק; לחפש מאובנים ב-Lyme Regis וחוף היורה; או לטפס על העצים בפארק השעשועים Go Ape.