משרד הבריאות חזר בו מהאזהרה הגורפת שלו מפני שימוש במכשיר ה-EMS בחדרי כושר. האזהרה חוללה פניקה בין מתאמנים ועזיבה המונית של חדרי כושר שהתמחו בשיטה ובהמשך מחאה חריפה של מנהלים ובעלים של חדרי כושר המשתמשים במכשיר אל מול משרד הבריאות. מקור בכיר בתחום הכושר בישראל שערך שיחות ישירות מול מחליטי ההחלטות בעניין זה במשרד הבריאות מסר ל"מעריב" שבמשרד הבריאות נאמר בשיחות סגורות: "לא בדקנו מספיק לעומק את הנושא".



לפני כחודש יצא משרד הבריאות באזהרה חד משמעית וחמורה נגד תרגול בשיטת EMS בחדרי כושר. כך אמר בכיר המעורב באזהרה ל"מעריב": "בן אדם שפוי עם שכל בראש לא מאמין ב Quick- Fix כמו שאישה שמנה שפויה לא תאמין שבבוקר היא תקום אישה רזה. אין כזה דבר", אמר הבכיר. הפיזיותפיסטית הראשית של משרד הבריאות, אילה פרג, נימקה בזמנו את הסיבה לאזהרה שהיא היוזמת שלה ל"מעריב": "מחברים את האדם לאלקטרודות וזה יכול לגרום לאי ספיקת כליות. אדם עם קוצב לב יכול למות מזה מהתקף לב. הלב מופעל על ידי חשמל שבגוף והיו כבר מקרים של אישפוזים כתוצאה משימוש לא נכון במכשיר".



ניר דנקונה מנכ"ל XBODY ישראל, שהוביל את מאבק חדרי הכושר מול משרד הבריאות מסר ל"מעריב" כי "משרד הבריאות קיבל החלטה פזיזה עקב פרסומים פופוליסטיים בטלוויזיה. יש עשרות אלפי מתאמנים בישראל במכשיר הזה ומיליונים בעולם. הוא ידוע כאחד האימונים הבטוחים שיש, כאשר הוא נעשה עם מאמן מוסמך: אין עומס על המפרקים באימון זה, והמתאמן והמאמן קובעים את עוצמת העבודה המדוייקת של כל שריר בגוף. האימון מתאים לאדם ללא שום רקע אימוני וגם לספורטאי-העל המובילים בארץ ובעולם, כמו תומר חמד שחקן נבחרת ישראל בכדורגל ודן אלתרמן אלוף ישראל בטריאטלון מזה 11 שנה המתאמנים באופן קבוע במכשיר. כמות הפציעות עם מכשיר זה נמוכה באופן משמעותי מאשר באימונים אחרים".



האם נגרם לכם נזק?
"נגרם נזק כלכלי ותדמיתי עצום. ייקח הרבה זמן לשקם אותו. לקוחות נטשו את המכונים ויש מכונים שנשארו עם רבע מהלקוחות שהיו להם".



גם היום משרד הבריאות אומר שהיו אשפוזים כתוצאה מאימון במכשיר?
"אימון מסודר על ידי מאמן מוסמך הוא אחד האימונים הבטוחים ביותר שיש בעולם. כדי לפזר את העננה הזו, אנחנו עורכים כנס בינלאומי בימים אלה עם רופאים בכירים ביום שני הקרוב בכפר המכבייה לפזר את כל העננה הזו ולחשוף את המחקרים המעודכנים ביותר בעולם בתחום"



אתם מצפים להתנצלות ממשרד הבריאות?
"כן"



ממשרד הבריאות נמסר ל"מעריב": "היו אשפוזים כתוצאה משימוש במכשיר והייתה הפקרות בענף. בצעדים שנקטנו עכשיו יש הסדרה את התחום ובכך יימנעו אישפוזים ובעיות שיסדירו את התחום נמנע את זה".