המאבק הגאה לשוויון זכויות נתפס לעיתים כמאבק של הקהילה הגאה בלבד, אך לא כך הדבר. לקהילה הגאה יש הרבה בנות ובני ברית אשר תומכים בסובלנות, קבלה ושוויון זכויות.

אוצרי התערוכה, יואב מאיר וגילי סיוון כהן: "בתערוכה זו בחרנו להוקיר 16 גברים משפיעים בישראל אשר תומכים בקהילה הגאה ומביעים את דעתם בתקשורת. התמיכה של גברים אלו מעודדת עוד ועוד אנשים, מחוץ לקהילה הגאה, לקחת חלק בשינוי המצב הקיים ותרומתם לקידום המרחב הבטוח והסובלנות היא אדירה ומעוררת השראה".

4 מעצבי ומעצבות אופנה מהקהילה הגאה עיצבו דגמים אשר עשויים מצבעי גאווה, במיוחד עבור תערוכה זו, כל מעצב נתן את האינטרפרטציה שלו וביטא את הסגנון שלו. המעצבים הם: אסף פרן, חן בר כליפה, קיי לונג ויואב מאיר.

המטרה של התערוכה היא לעודד שיח חיובי כלפי הקהילה הגאה, לתת במה למעצבי אופנה מהקהילה הגאה ולהוקיר את הגברים הנפלאים שתומכים בשוויון זכויות.

סקאזי  (צילום: ניר סלקמן)
סקאזי (צילום: ניר סלקמן)

בתערוכה יוצגו 15 חולצות מרהיבות שהמעצבים עבדו עליהן במשך חודשים ובנוסף גם תמונות של הגברים המשפיעים לבושים בחולצות, התמונות צולמו על גג הדיזנגוף סנטר .

בין המשתתפים שלקחו חלק בפרויקט: רועי סנדלר, דניאל אריסון, פבלו רוזנברג, בר ברימר, תומר הכהן, סקאזי, קווין רובין, דוד דביר, תום חיימוב, השף רז רהב, ירמי קפלן, עתי שולברג, יהודה בוחבוט, גל זהבי ויהונתן בשן.

דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר: "כעסק הראשון שזכה לקבל את התו הגאה, הסנטר תמיד היה ויהיה בית לבני הקהילה הגאה, אנו תומכים בקהילה בפרויקטים משמעותיים וחשובים ונקדם בכל הזדמנות את ערכי השוויון והסובלנות בחברה הישראלית. אנו מתרגשים לקחת חלק במיזם החשוב שמאפשר למעצבות ולמעצבים המוכשרים להצדיע לגברים שנושאים את דגל המחאה, בצורה הכי מיוחדת, יצירתית ועוצמתית שניתן".

התערוכה תוצג עד 17 ביוני

בגלריה החברתית של דיזנגוף סנטר, קומה 1-, במעבר בין הבניינים