אתא & The New Denim Project

המותג אתא, שעשה בשנים האחרונות קאמבק מוצלח, משיק בימים אלה שיתוף פעולה בינלאומי ראשון עם חברת הטקסטיל מגווטאמלה The New Denim Project (TDNP).  

TDNP היא חלק מ-Iris Textiles, מפעל טקסטיל שנוסד בגואטמלה בשנות ה-50, והיא אחראית על מגוון שיתופי פעולה מסחריים עם חברות אופנה בינלאומיות. TDNP משתמשת בשאריות גזירי ג׳ינס עשוי 100% כותנה המיוצר בגואטמלה. במהלך העשור האחרון היא פיתחה טכנולוגיה בה נעשה שימוש בשאריות אלו לטוויה מחודשת של חוטים מהם מיוצרים בדים. את שאריות החומר שנוצר היא מוסרת למגדלי קפה מקומיים, שמשתמשים בו שוב לדישון.

בקולקציה הנוכחית נעשה שימוש ב- 9 סוגי בדים באריגות שונות שפותחו ב-TNDP. גווני הקולקציה הם אוף וויט, גוונים שונים של תכלת וכחול כהה, ובמרכז הקולקציה פריטים המזוהים עם הקו הוותיק של המותג. בין הדגמים: מכנסי עליזה בהשראת המדים של הצבא הבריטי, חולצת מוריס שמבוססת על חולצת הקיץ שדוד בן גורין, חולצה ושמלת עבודה, מכנסי התעמלות וכובע טמבל.

טווח מחירים: 180 - 690 שקל. 

קולקציית קפסולה עם גרא דוידי (צילום: שליו אריאל)
קולקציית קפסולה עם גרא דוידי (צילום: שליו אריאל)

COMME IL FAUT והאמן גרא דוידי      

קולקציית קפסולה של המותג COMME IL FAUT והאמן גרא דוידי. דוידי הוא משורר, אמן רב תחומי ובעל דוכן וינטג' נייד, עוסק בשאלות קוויריות  ושואף להרחיב את המודעות ואת הקבלה  לזהויות א-בינריות ופלואידיות.

הדימויים מעולמו של דוידי הבאים לידי ביטוי בקולקציה הם של אלות היברידיות עם איברי המין של שני המינים, תנוחות  מעולם היוגה  ועבודות צבעוניות שבוחנות איזון בין צבעים.

ב- COMME IL FAUT תרגמו את העבודות של דוידי  מצבעי מים לדפוסים שמופיעים על גבי חולצות, סריגים שמלות וחצאיות.

סיביל גולדפיינר מנכ"לית ומייסדת המותג:  COMME IL FAUT עסקה בשאלות המגדריות  ושאלות בינריות  כבר ב2010 בקטלוג שצולם על ידי מיכל חלבין, עוד לפני שזה היה שיא האופנה. "ב-2010 היה בנושא מסר מערער וקשה, ואני שמחה לראות את ההתקדמות ב12 שנים האחרונות. נכון ל-2022 א-בינריות ונזילות מגדרית נראות לגמרי  במיין סטרים לפחות בעולם האופנה, ואכן הסיבה לעבודה עם דוידי היא אינה הנושא  שבו הוא עוסק, אלא האסתטיקה והצבעוניות מתוך הסכמה כמובן עם המסרים".