בשגרה השוטפת אני נשאלת המון על "איך יכול להיות שהשיער שלי כל כך בריא", למרות שמדובר בשיער צבוע שעבר לא מעט שינויים כימיים במעבר חד משיער בצבע שחור לבלונד. נפגשתי עם מעצב השיער ובעל מספרת הבוטיק "שי בוטא" בתל אביב ולקטתי ממנו טיפים שיעזרו לכולנו שמור על שיער בריא ולשקמו במידת הצורך. 

בוטא, הוא דמות מוכרת בעולם עיצוב השיער עם וותק של כ-16 שנה. בין היתר עוברות תחת ידיו ידועניות וסלבס רבים מהתעשייה. במספרה שלו, שנמצאת בכיכר המדינה, הוא מקפיד לשים דגש על אותנטיות, אלגנטיות וטבעיות. למעשה הוא מציע מגוון רחב של טיפולים: החל מתספורות ופן, תוספות שיער, כשהמומחיות שלו היא בכל הנוגע לגווני בליאז'. 

כידוע לנו, כל פעולה כימית (צבע, החלקות, פנים וכדומה) פוגעת בשיער, מייבשת אותו. אחד הטיפולים הנפוצים כיום בעולם הם טיפולי שיקום שנותנים מראה טבעי לשיער, מחיים שיער עייף, יבש, פגום, חסר ברק, תנועה וחינניות. 

שי בוטא

ישנם שלושה סוגי טיפולים עיקריים עליהם סיפר בוטא:

1. טיפול אינטנסיבי במספרה ש*אינו החלקה*
. הטיפול מחזיק בין שלשה לשישה חודשים. הוא מבוסס על חומרים טבעיים, ובעצם עוטף את השיערה ומגן עליה תוך שמירה על תנועתיות בשיער. הטיפול אורך כשעה וחצי. מומלץ בעיקר לשיער שעבר גוונים, או כל פעולה כימית אחרת, שיער דליל שרוצים לחזק.

2. טיפול נוסף שבוטא ממליץ הוא טיפול אמפולה. את הטיפול ניתן לעשות על בסיס שבועי, במספרה או  בבית (בהתאם להוראות הספר). הטיפול מתבסס על החדרת לחויות באמצעות שמנים טבעיים, חיזוק שורש השיערה וצמיחתה. טיפול נפוץ מאוד ומומלץ לשיער דליל שעבר הרבה. הטיפול מונע קצוות מפוצלים ויכול לעצור שבירת שיערה. כדאי גם עבור נשים שרוצות להאריך את שיערן. 

3. ה" emergency" הוא טיפול נוסף שכדאי להכיר: ממש כשמשתמע משמו – הוא טיפול למצב חירום. זהו טיפוח חד פעמי, ולפי בוטא זהו הצעד הראשון שכדאי לבצע בשיער שניזוק מטיפולים כימיים או חום. הטיפול נועד לכל סוגי השיער החל משיער בתולי וכלה בשיער במצב פגום מאוד, שבור, שיער שעבר טראומה כמו שינוי משמעותי בצבע, או החלקה. הטיפול בונה את הקשרים הכימיים בשיער, ממש כמו פעולה של "RESET". הוא מאפשר שיקום חוזק והשלמת השיער עד השלב שבו יהיה ניתן לצבוע את השיער או לטפל בו כימי שוב.

View this post on Instagram

A post shared by SHAY BUTA (@shay.buta)

כמובן שבנוסף לשלושת הטיפולים שהצגנו לעיל, קיים עניין התחזוקה השוטפת, הספר מתאים מוצרים מתאימים לסוג השיער להמשך תחזוקה בבית.  

בשונה מהחלקות, בהן הלקוחות נדרשות לשבת שעות רבות עם חומרים שאינם בריאים לשיער, חומרים שהורסים את הקשרים של השיערה מה שמוביל לשיער חסר תנועה, בטיפולים המוצגים החומרים הם טבעיים. כמו כן בניגוד להחלקות, שאחרי תקופה קצרה יש צורך בחידוש בעקבות צמיחת השורש, כאן זה קורה בהדרגתיות כך שהשיער נשאר במראה טבעי תקופת זמן ארוכה. וכן חשוב לציין שבניגוד להחלקות שלרוב אינן מאושרות ע"י משרד הבריאות, טיפולי השיקום מבוססים על חומרים טבעיים ולכן מאושרים ע"י משרד הבריאות.