בסטודיו הצבעוני שלה, ליד שוק הכרמל בתל אביב מככבים כל המי ומי של עולם התרבות והמוזיקה מבעד לרקמות; מאייקון האופנה אייריס אפפל, דיוויד בואי, פרדי מרקיורי, איימי ווינהאוס, מרלין מונרו, פרידה קאלו ועוד. 

הסיפור של המותג הנושא את שמה, פזית בן אדוה, מתחיל לפני כ-53 שנים. "נולדתי וגדלתי בתל אביב וכבר בילדותי נחשפתי לעבודת הרקמה ולאומנות. אחות של סבתי הייתה רוקמת מפות משגעות וצבעוניות, ומאז ומתמיד מאוד אהבתי והתחברתי לתחום. בילדותי רציתי ללכת ללמוד אומנות בבית ספר מקצועי "ויצו צרפת" (שכבר לא קיים הרבה שנים), אבל אימי לא הסכימה כי היא אמרה לי ללכת אחרי החברות שלי ב"מסלול הרגיל"".

פזית בן אדוה (צילום: יהודית הרפז)
פזית בן אדוה (צילום: יהודית הרפז)

היא למדה עיצוב אופנה וציור אחרי הצבא "באותה תקופה שיפצתי רהיטים וציירתי עליהם, בעיקר דוגמאות של פרחים בסגנון כפרי, והעברתי חוגים לנשים בהם הייתי מלמדת אותן טכניקת ציור" היא משתפת. 

"לפני כ-13 שנים, למדתי ריקמת צלבים (איקסים) – cross stitch והתמכרתי. אני רוקמת דוגמאות מהממות על תיקים מעוצבים שאני מכינה מסוגים שונים. הריקמה מתבצעת על בדים מיוחדים שאני צובעת בטכניקה שנקראת אשפרה. כל מוצר דורש המון שעות של עבודה סיזיפית, ארוכה וקשה - תפירת התיק, הכנת הבד, הריקמה והעיצוב הסופי עד לקבלת המוצר המושלם. הכל נעשה בעבודת יד כמובן כך שכל מוצר סופי הוא יחיד במינו - אין שני תיקים זהים".

פזית בן אדוה (צילום: יהודית הרפז)
פזית בן אדוה (צילום: יהודית הרפז)

בן אדוה, אישה קטנה מלאת צבע ואנרגיות, נראית כמו פיה מספרי הילדים- כזו שמפיצה אור וצבע בכל מקום שהיא הולכת. את השתגעות השוק בקורונה היא ניצלה כדי ליצור ולהכניס גם את הילדים לעסק " הישיבה בסגרים בבית גרמה לדחף בלתי פוסק להעסיק את עצמי ולא לשקוע בבטלה אלא להמשיך וליצור. בנוסף, בעזרת הילדים, הקמתי את האתר שלי. היום אפשר לרכוש מכל הארץ והעולם מבלי לצאת מהבית" היא מסבירה. "גיליתי שאני יכולה לתפקד עם מעט שעות שינה" היא צוחקת, "עבודת הריקמה כל כך ממכרת ולעיתים היא לי גוזלת שעות שינה ארוכות, במטרה שלא לצמצם את שעות הטיפול בבית ובילדים".

הדוגמאות שהיא רוקמת מגוונות מאוד - מדיוקנים של ידוענים ואייקוני אופנה, פרחים, דוגמאות של מילים, בעלי חיים ועוד. ולשאלתי אם אפשר להתפרנס מבוטיק כל כך נישתי היא משתפת "בשנים האחרונות אני מעבירה קייטנות לילדים בגילאי 9-12 בחופשים השונים מהלימודים. בקייטנות אני מלמדת אותם יצירה וטכניקות שונות של אומנות".

דווקא בימים האלה, שהשוק עוד לא חזר לעצמו, והעולם מתפצל לאנשים שעושים שופינג המוני במאסות מול אלה שמחפשים משהו ייחודי, פזית בן אדוה היא קרן אור שמציגה טונות של סטייל, ייחודיות וצבע עם קולקציות מרעננות, טרנדיות אבל עם מלא קסם אישי שלא ניתן למצוא במקום אחר.

טווח מחירים: 159-789 ש"ח.

להשיג בחנות האונליין: www.pazitbenadva.com או בתיאום מראש בסטודיו בתל אביב.