אם גדלתן בשנות ה־90, אתן בוודאי זוכרות את הנהירה הגדולה לחנויות הנעליים בעקבות טרנד ד"ר מרטינס. כמעט לא היה טינאייג'ר שלא חלם על זוג משלו - למרות המחירים הגבוהים שלהן באותה תקופה.

אני עוד זוכרת בהתרגשות את הזוג הראשון שאמי רכשה לי במהלך טיול בלונדון - ואיך סירבתי להיפרד מהן, עוד הרבה אחרי שהן הפכו ללא רלוונטיות. אז התפשרתי על מגפיים בצבע כחול, מאחר שהם היו במחיר מעט שפוי יותר, מה שהקנה לי את טייטל "השונה" בנוף הבית ספרי.
מאז שנות ה־90 העליזות והמשוגעות מבחינה אופנתית, עברתי הרבה גלגולים, אך נראה שהמותג הוותיק מצליח לשמור על כוחו ועל מראהו הייחודי, עם שינויים מינוריים פה ושם - בעיקר בגובה הסוליה.

בשנים האחרונות לא שמענו הרבה על המגפיים של ד"ר מרטינס, אך נראה שהעונה זה הולך להשתנות, לאחר שכמה מובילות אופנה, בהן היילי ביבר וקנדל ג'נר בחרו לנעול אותם באירועים. וכמו אז, גם כיום הנעליים המפורסמות זוכות לקאמבק מטורף. רק שהעונה, לצד הד"ר מרטינס הנצחיות, אפשר למצוא מגוון רחב של מגפיים - או בוטס, אם אתן מתעקשות להישמע כמו פאשניסטה מתחילה.

המגפיים, שכבר מככבים בכל קולקציה, נאמנים ללוק הצבאי המינימליסטי. הדגש כאן הוא על מגפיים עם סוליות טרקטור עבות ובומבסטיות, ובגובה די קבוע (כשליש מגובה השוק), תיפורים גסים ושרוכים. כמובן שיש גם כמה גרסאות מעודנות יותר, שמוותרות על השרוכים, אך העיקרון זהה. כך או כך, הם ילוו אותנו לאורך כל החורף, אם בליווי לוק גראנג'י ואם בלוק קז'ואלי נוטה לרומנטי. 

מגפון רשת סקופ (צילום: בר שני)
מגפון רשת סקופ (צילום: בר שני)

מגפיים  (צילום: יח''צ,אסף לוי,גל ביטון)
מגפיים (צילום: יח''צ,אסף לוי,גל ביטון)

מגפי ד''ר מרטינס (צילום: יח''צ)
מגפי ד''ר מרטינס (צילום: יח''צ)

ד''ר מרטינס (צילום: יח''צ)
ד''ר מרטינס (צילום: יח''צ)

מגפי ד''ר מרטינס (צילום: יח''צ,עמית שמש)
מגפי ד''ר מרטינס (צילום: יח''צ,עמית שמש)

צילומים: בר שני, עמית שמש, גל ביטון, אסף לוי, יח"צ