"זו הייתה שנה של לוחמנות" משתפת מעיין פז, 37, נשואה +1 ועוד אחד בדרך, בעלת מותג האופנה הנושא את שמה. "בתחילת שנת הקורונה הייתי משותקת אבל מהר מאוד מצאתי את עצמי בסוג של קרב על העסק שלי, הבית השני שלי, והחלטתי שאני אהיה מאלה שכן ירימו את הראש. הבנתי שדווקא למותג מהסוג שלי, פונקציונלי, שמדבר בגובה העיניים, יש המון מקום בתקופה כזו, ועם גמישות, מוכנות לשינויים, השקעה מרובה באתר, ובעיקר המון תשומת לב לקשרים עם הלקוחות- אני חושבת שהוצאתי מהשנה הזו את המיטב. ממש עכשיו, נפתחת חנות נוספת למותג בכפר ויתקין"

את חגיגות החזרה לשיגרה יחגוג המותג של פז ביחד עם עוד 24 מעצבות ומעצבים ישראלים ביריד הדרס קוד שיתקיים השבוע בגלריה דובנוב, דובנוב 8 תל אביב, בחמישי עד שבת.

קולקציית קיץ מעיין פז (צילום: אסף עייני)
קולקציית קיץ מעיין פז (צילום: אסף עייני)

"הקולקציה האחרונה נשענה על החליפות ובגדי הבית הנעימים והנוחים, שהורגלנו אליהם בשנה האחרונה תוך הבנה של הצורך לצאת ולהראות שוב, והסבה לאורח החיים הדינמי יותר שחזר אלינו. הבגדים נשארו מאוד נעימים ונינוחים, והסגנון העיצובי קיבל דגש נונשלנטי נוסף. בכלל הסגנון העיצובי שלי מאד נקי, מינימליסטי ופונקציונלי. אני אוהבת לצור מראה נטול מאמץ ומוקפד בו זמנית, לשם כך אני שמה דגש על איכויות גבוהות של בדים ותפירה.

"חשוב לי מאד שהפריטים יעבדו אחד עם השני, באופן בו לקוחה יכולה ליצור הרבה מערכות לבוש מכמה פריטים שהיא קונה בעונה, ושיישארו רלוונטיים עונה אחר עונה. הגזרות מלוות את הגוף, ויוצרות מראה נונשלנטי, רך ונשי, בלי להדגיש אלמנטים נשיים באופן מובהק. הבדים מוזמנים כמעט כולם מיפן ואיטליה, במחשבה מתמדת על המגע שלהם על הגוף. התפירה נעשית כולה בארץ" היא מספרת.

קולקציית קיץ מעיין פז (צילום: אסף עייני)
קולקציית קיץ מעיין פז (צילום: אסף עייני)

מעדיפה אינטימי על מסחרי

פז גדלה בנתניה "במשפחה שמעריצה יצירה, יצירתיות, ועשייה" כפי שהיא מעידה ולמרות שניסו לכוון אותה לתחומים הריאליים היא החליטה ללמוד עיצוב אופנה וכשהתקבלה לשנקר זה היה סימן עבורה שהיא במקום הנכון. 

"באמצע הלימודים טסתי לחודשיים לסין לעבוד בחברה שמעצבת ומייצרת אקססוריז לחברות אופנה מסחריות. זה חשף בפני בצורה ישירה ומיידית את הפן הכי מסחרי ומהיר של תעשיית האופנה והבהיר לי שזה לא הכיוון שהייתי רוצה ללכת בו. בסיום הלימודים עבדתי כחצי שנה בגרטרוד, שם נחשפתי לצד השני, האינטימי יותר. למדתי שם המון, מעבר ליצירת קולקציות, כיוון ללקוחה ותהליכי עיצוב, גם על תהליכים והתנהלות של בית אופנה בארץ מבחינה עסקית וארגונית. שם הבנתי שזה מה שהייתי רוצה לעשות, משלי, באופן עצמאי. 

"את המותג הקמתי ב-2012 מהבנה ברורה שלא מספיק להיות יצירתית, לחדש, וליצור קולקציות יפות, חייבים גם יכולות ניהוליות וארגוניות, וחשיבה עסקית - דברים שפחות שמים עליהם דגש בלימודים. אני חושבת שבנקודה הזאת יש לא מעט מעצבים שמסיימים לימודים, עושים סטאז׳ים עיצוביים, פותחים עסקים וסוגרים אותם".

קולקציית קיץ מעיין פז (צילום: אסף עייני)
קולקציית קיץ מעיין פז (צילום: אסף עייני)
 

כשהיא נשאלת על האתגרים כעסק אופנה בישראל, ולא רק בשנת הקורונה היא לוקחת נשימה ארוכה. "החלק הכי מאתגר בעייני עדיין לא הגיע. אני מרגישה שככל שהמותג מתפתח, האתגרים גדלים, מצטרפים עובדים, היכולות הארגוניות והניהוליות שלי עומדות כל הזמן במבחן, הצורך לחדד, לדייק ולשפר את המותג מקולקציה לקולקציה הולך וגדל, הניסיון לחדש כל עונה בתוך כתב היד הקיים מאתגר ובעיקר הדרישות שלי מעצמי מתעצמות.

אבל האתגרים מחזקים וממריצים, שומרים על ערנות, וההצלחה בלעבור אותם מאוד מתגמלת. שילוב המשפחה והקריירה זו נקודה שתמיד תישאר מאתגרת. בשלב כלשהו עשיתי החלטה שאני רוצה להיות אמא נוכחת, והייתי צריכה להתגבר על התמכרות קשה לעבודה - זה אילץ אותי לעבוד בצורה הרבה יותר מחושבת, מתוכננת ומסודרת, ולפעמים גם לעשות ויתורים. אני לא אגיד שזה לא זולג, זה תמיד יזלוג, ותמיד יהיו תלונות מהצד המשפחתי אבל אני מנסה כמה שניתן לתת את כולי לעסק כשאני שם, ואת כולי למשפחה כשאני פה".

טווח מחירים: 240-980 שקל. מידות 36-44.

חנויות המותג: בזל 36 תל אביב, הדואר 113 כפר ויתקין, maayanpaz.co.il

וכמובן, ביריד הדרס קוד היריד יתקיים בגלריה דובנוב, דובנוב 8 תל אביב

שם יציגו 25 מעצבי אופנה ישראלים עם קולקציית חדשות שימכרו ב- 10% הנחה וקולקציות מעונות קודמות בהחל מ- 50% הנחה. 

יום חמישי 6.5 בשעות 17:00-22:00, יום שישי 7.5 בשעות 10:00-18:00, יום שבת 8.5 בשעות 10:00-20:00.

מחיר כניסה ליריד: 15 שקלים.