"ההגדרה של ״בגדי חופש״ הובילה השנה לעיצוב קולקציית אביב-קיץ עם דגש גדול על תחושת שחרור, נשיות וניחוח ים הבא לידי ביטוי בצבעוניות ופרינטים מרהיבים מהעולם הזה," מספרת אתי צאיג (55) שביחד עם שותפתה מירב הדרי (53) הן הפאוור קאפל שעומד מאחורי המותג האהוב 'גלביה'. " שנת הקורונה הייתה קשה ונפלאה, כמיטב הקלישאה" היא מוסיפה. "למדנו דברים חדשים שיועילו לנו גם בעתיד. יש כמה אתגרים, אחד מהם הוא למצוא חומרי גלם טובים", וגם "לא להתפשר על דגם שהוא לא בול, ולהגיע לכמה שיותר לקוחות" משתפת הדרי. 

קימונו סאטן של המותג גלביה, 890 שקל (צילום: עדי הלמן)
קימונו סאטן של המותג גלביה, 890 שקל (צילום: עדי הלמן)
 

אף אחת מהן לא למדה עיצוב אופנה, אבל שתיהן מעידות כי זה זורם להן בדם; "מהיום שאני זוכרת את עצמי התעסקתי בעיצוב. מיד אחרי הטיול הגדול אחרי צבא פתחתי עם בן זוגי דאז בוטיק בשינקין (ספידי)" מספרת צאיג, "כמה שנים אח"כ הקמתי את רשת בגדי הילדים ״ילדותי״ וב-2010 הקמנו את גלביה". הדרי הגיעה מעולם המדיה שם הייתה ממקימי ערוצי טלוויזיה חשובים ממש בתחילת דרכם, אבל הפאשן שלה היה תמיד אופנה ועצמאות לכן החיבור היה טיבעי. ״חיפשנו שם ייחודי, שם שיגלם בתוכו את האוריינטליות, ושדרכו הלקוחה תוכל ללמוד על הקונספט שלנו, שהוא חיבור של ההיסטוריה והעולם המודרני- גלביה. סגנון העיצוב שלנו הוא בוהמייני, עשיר, וכזה שגורם למבט להישאר עוד שניה על הבגד. כזה שהיית לובשת לחופשה שלך ואך בהחלט יכולה ללבוש גם בחיי היום יום שלך".

שמלת קרושה של המותג גלביה, 990 שקל (צילום: עדי הלמן)
שמלת קרושה של המותג גלביה, 990 שקל (צילום: עדי הלמן)

בין הסלביות שלא מוותרות על הדגמים שלהן במלתחה ניתן למצוא את קרן מור, מיכל אנסקי, סנדרה רינגלר, דנה זרמון, שלי גפני, גיל ריבה, גילה אלמגור ועוד לא מעט, שמתחברות לניקיון והדיוק שמציעה הקולקציה- דיוק כזה שלא מצריך ממך לאבזר או להתאמץ, פשוט ללבוש ולהראות וואו (ובעיקר להרגיש קלילה, משוחררת ומתוקתקת מבחינת סטייל).

העונה החליטו השתיים להרחיב את הקולקציה לנישות בוהמייניות נוספות לצד הגלביות שהפכו כבר לשם דבר: דגמי קימונו בצבעים ופרינטים יוצאי דופן, בדי פאייטים מנצנצים לערב, בדי 100% כותנה ובדי סאטן ליום יום, ליין ריזורט בדפוסים של קקטוסים, צדפי ים, לאופרד או פרחי היבסקוס. גם בגזרות הן החליטו להרחיב את המנעד- החל מהאוברסייז לצד הגזרות הגבעוליות המחמיאות באורך ברך או במקסי. בנוסף חולצות קיץ דקיקות רקומות וחלומיות, פריטים בגווני לבן עשויים בשילוב תחרה או קרושה, כותנות קלות ובדים נושמים ודקיקים בצבעוניות פסטלית של תכלת, ורוד וירוק לצד הדפסים ורקמות פרחים.

את הקולקציה ניתן להשיג בחנויות המותג רוטשילד 1 ת״א, קניון ארנה הרצליה ובאתר  gallabia.com טווח מידות S-3XL טווח מחירים 390-2000 ₪