אחת לכמה זמן, תעשיית הוליווד רועשת בעקבות מפורסם כזה או אחר שביצע ניתוח מתיחת פנים. לפעמים המתיחות כל כך דרסטיות, שלוקח לנו דקה או שתיים לזהות את המפורסם שהחליט להשיל שנים מחייו ולהפוך לאדם אחר לגמרי. 

מתיחת פנים הנה אחת הדרכים היעילות ביותר להיאבק בסימני הזדקנות ולקבל מראה פנים צעיר ורענן יותר. יחד עם  זאת, הניתוח יכול להוביל גם למראה מוגזם או לא טבעי אם הוא לא יבוצע באופן מקצועי  ע"י כירורג פלסטי מומחה ובעל ניסיון רב שנים. איך נדע אם זכינו במתיחת פנים טובה? תפסנו לשיחה את ד"ר אברי רווה, מומחה בכיר בכירורגיה פלסטית. והנה הפרדוקס, אלה הסימנים, או שלא.

את פני הצלקת, נשאיר לאל פצ'ינו: 

הצלקות לא אמורות לספר את הסיפור. במתיחת פנים טובה, הצלקות מוסתרות מאחורי האוזן בקונטור של האפרכסת ובנקודה של קו השיער. באופן הזה הצלקות משתלבות באופן מושלם, הן לא בולטות ולא ניכרות לעין. צלקת אמורה להיות עד 2 מ"מ של פס עדין ללא פיגמנטציה סביבה, לא בולטת ולא מורמת.     

את/ה צעיר יותר באופן טבעי: 

ניתוח מתיחת פנים המבוצע היטב, יספק תוצאות טבעיות ומראה צעיר יותר תוך מס' חודשים מיום הניתוח. אם נוצרת זווית לא טבעית או א-סימטרית של ההרמה, התוצאה תהיה לא אחידה ולא טבעית. היבט נוסף של המראה הטבעי הוא שמירה על מנח טבעי של שכבת ה- SMAS (שכבה שנמצאת מתחת לעור). בעבר הניתוחים בוצעו מבלי לשמור על המבנה שנמצא מתחת לפני העור ואז המתיחה נראתה כמו מתיחת נייר, ועור אשר נראה דק ומשוך. לכן, אם נסתכל על מנותח/ת ונבחין שהיא/הוא נראים טוב, נשאל "מה עשית?" זה סימן שהניתוח מוצלח.  

סבתא, מה קרה לאוזניים שלך?

בניתוח מוצלח, האוזן נשארת המקום ובצורתה המקורית וזהה לאוזן האחות. לפעמים האוזן או התנוך נמשך כלפי מטה והאוזן מונמכת, מתארכת או יכולה בקלות להינזק במהלך מתיחת פנים שהשתבשה. מנתח פנים מומחה ידע להפיק מתיחת פנים טובה והיא לא תגרום לשום "שינוי לא טבעי בצורת תנוך האוזן ו/או סחוס האוזן", מסביר ד"ר אברי רווה.

ד''ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות מרפאת רווה)
ד''ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות מרפאת רווה)

זה הכל או לא כלום: 

לעתים מטופלים שאינם מבינים את המשמעות של מתיחת פנים טובה, יבקשו מתיחת פנים חלקית. רופא הנאמן לעקרונותיו, אמור להנחות את המנותח/ת כי ניתוח חלקי במקרים ספציפיים היא אינה  אפשרות. מתיחת פנים טובה, לפעמים יכולה לכלול את אזור הפה, העפעפיים, הגבות ואמורה להיות החלטה משותפת של המטופל והרופא. 

לא חוצים את קו הגבול:

בניתוח מתיחת פנים, הרופא מבצע חיתוך בקווי הקונטור הטבעיים של הפנים, כך הצלקת במתיחת פנים טובה אמורה לשמור על קו שיער שלם ויפה ללא נסיגה של השיער. כאשר רואים צלקות רחבות והתקרחות באזור השיער או בתוך השיער, ישנה בעיה.

על ציר הזמן:

כדי שהתוצאה תסתיים בהחלמה טובה, יש לבקש מהמנותח/ת לקחת פסק זמן של שבועיים וחצי. מתיחת פנים טובה דורשת החלמה וממש לא מומלץ לקצר את זמן המנוחה. זמן המנוחה יכול להתקצר או להתארך אולם שבועיים וחצי הם הממוצע הנדרש להחלמה מוצלחת. 

צוואר הברבור נקי מעיוותים: 

סימנים למתיחת פנים גרועה ניתן לראות בכל מקום, מהצוואר ועד האוזניים, ולכן חשוב לסמוך על איש מקצוע שיש לו היסטוריה של ביצוע מתיחת פנים במראה טבעי. "עיוות צוואר קוברה" יכול להיווצר לאחר מתיחת פנים גרועה כתוצאה מהסרה מוגזמת של שומן  ותיקון לקוי של רצועות פלטיזמיות ורפיון. עיוות זה מופיע כשקע במרכז הצוואר.

להכניס אור בעור:

ניתוח מתיחת פנים טוב, חייב להשאיר אותך עם עור מואר ובריא. ממש כפי שחלק ממראה  צעיר יותר הוא עור בריא למראה, אומר ד"ר רווה. אם תעברו ניתוח מתיחת פנים ובסופו העור יראה עייף, דק ולא חיוני, הרי שמתיחת פנים זו, לא הגיעה לתוצאה אופטימלית אליה יכלה להגיע. לכן חשוב לבנות תכנית משולבת עם טיפולי הצערת העור בשיטות המקובלות. אחרת, כל המאמץ להליך זה היה חלקי ולא מלא.

הרצועות הפלטיזמיות שלך ממוזערות:

הרצועות הפלטיזמיות הן שתי רצועות השריר שעוברות אנכית משני צדי הצוואר, הן חלק טבעי מתהליך ההתבגרות. אובדן גמישות העור גורם לעור מעל הפלטיזמה להיחלש ולצנוח. בנוסף, עם הגיל, השריר התת עורי נחלש, מה שמוביל לפסי האורך האלו. גם לגנטיקה יש תפקיד במשחק, שכן הפסים הללו עלולים לבלוט מוקדם יותר אצל אנשים עם צוואר קצר או עם זווית לא אידיאלית בצוואר. כשמראה הרצועות ברור ובולט, מתקבל מראה מבוגר יותר. לאחר מתיחת פנים טובה, מראה הרצועות הללו צריך להיות מינימלי ופחות בולט לעין.

לשם כך התכנסנו:

צריך לזכור שאחרי ניתוח מתיחת פנים יכולים ואמורים להישאר קמטים, מאחר והניתוח נועד לטפל בקווי המתאר של הפנים ובהרמה שלהם.