לעיתים נדמה כי העולם מתחלק לשניים - אלו שאוכלים משהו קטן ליד הקפה של הבוקר, ואלו שמעוניינים בו בלבד. המאזינה בתוכנית הרדיו של מאיה רוזמן ב-103FM, שקמה בכל בוקר בשעה 05:30, הודתה כי כאשר היא שותה את הקפה היא מנשנשת תמר, אך לאחרונה אנשים בקרבתה ערערו את שגרתה: "הרבה אמרו לי שזה לא טוב לפתוח את הבוקר עם סוכר, ושכדאי לאכול משהו חלבוני יותר. אני לא רואה את עצמי קמה בבוקר ועושה חביתה בחמש וחצי בבוקר". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>  

ד"ר מאיה רוזמן תהתה: "האם את במשקל תקין? האם התמר על הבוקר עושה לך תאבון יתר וחשק למתוקים במשך כל היום?". המאזינה השיבה כי היא אכן חווה רצון למתוק, אך אינה יודעת האם קיים קשר בין השניים. לאור תשובתה, ייעצה ד"ר רוזמן: "ניסית פעם אחת להחליף את התמר במשהו אחר ואז לבדוק אם יש לך חשק למתוקים במשך כל היום? תמר, יש לו הרבה יותר סוכר מאשר לפירות אחרים וגם הסוכר שם נספג לדם יותר מהר מהסוכר הלבן עצמו. ההקפצה ברמת הסוכר בבוקר, אם את לא עושה שום ספורט אחרי זה, גורמת לרמה מאוד גבוהה של אינסולין ואז לנחיתה ברמות הסוכר בדם אחרי כמה דקות".

עוד הסבירה רוזמן כי "אצל חלק מהנשים הנחיתה ברמות הסוכר עושה חשק לעוד מתוק, ואז ברגע שמתחילים עם המעגל אוכלים עוד סוכר, זה נוחת, עוד סוכר וזה נוחת. והלך עליהן כל היום בגלל שהן התחילו את היום עם סוכר".

אז מה כדאי לעשות במקום? ד"ר רוזמן הציעה קוביית חלווה או רבע חטיף חלבון. "אני כן כל שעתיים וחצי מרגישה שאני חייבת להכניס משהו לפה", ציינה המאזינה, ורוזמן מיהרה להרגיע: "כי תמר עם כל הכבוד לא משביע במיוחד". עוד ייעצה רוזמן כי "אם את רוצה לנסות להכניס משהו לפה שלא מקפיץ את הסוכר בדם ולבדוק את ההשפעה של זה, אז למשך יום או יומיים אפשר נגיד קוביית חלווה ללא סוכר או פקאן, שקדים או אגוז אחר שאת מתחברת אליו. את יכולה לנסות לראות, ואם זה אותו דבר תחזרי לתמר שלך ואל תקשיבי לכולם".

לקראת סיום השיחה, נזכרה רוזמן בנשנוש האהוב עליה: "את יודעת מה עוד את יכולה? אני אוכלת חטיפי חלבון ואת לא יודעת איזה טעים זה. אחד כזה זה גם חלבון אבל זה גם 200 קלוריות לאחד אז אם את רוצה כמו תמר אז תצטרכי רבע, אבל זה טעים".