ד"ר מאיה רוזמן החליטה להתייחס בתוכנית הרדיו שלה ב-103FM לטענה שהתפשטה ברחבי הרשת, לפיה אסור לשמור על תפוחי אדמה במקרר. "השבוע העליתי באחת הקבוצות של קורס הדיאטה שלי בפייסבוק פוסט על ירקות שורש, והייתה שאלה שחזרה על עצמה כמה פעמים: האם באמת אסור לשמור תפוח אדמה במקרר? - יש פה סיבה למיתוס והחלטתי לבדוק", סיפרה ד"ר רוזמן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריה, החיפוש בגוגל העלה כי ישנם אלו שמצטטים את הארגון העולמי לאיכות המזון, שהמליץ להימנע משמירת תפו"א במקרר. "נכנסתי לאתר הזה וגיליתי את הסיבה למיתוס, ואולי נתחיל מהשורה התחתונה – אין שום בעיה לשמור תפו"א במקרר, וההיפך – שמירת תפו"א במקרר (יותר נכון בטמ' קרה של בערך 5 מעלות כמו שיש במקרר) – תורמת לכך שהעמילנים בתפוחי האדמה יהפכו קצת יותר מהר לסוכרים", סיפרה המומחית והוסיפה כי עליה בכמות הסוכרים אפילו משפרת את הטעם של תפו"א ומבחינת הקלוריות אין שינוי בכלל, כיוון שהעמילנים והסוכרים דומים מבחינה זו לחלוטין".

בהמשך ד"ר רוזמן עוררה את תשומת הלב של הגולשים לכך שגם ברשתות השיווק, לפני שאנחנו רואים את תפו"א, מאחסנים אותם בטמ' כמו של המקרר. "העניין הוא כזה: כשעושים צ'יפס מתפו"א, אם יש בהם יותר סוכרים הצ'יפס מוכן מהר יותר ונשרף מהר יותר, ואז נוצרים בו חומרים רעילים שנקראים 'אקריל-אמידים'. זה קורה בכל פחמימה שרופה, גם בטוסטים למשל. אבל אם לא מטגנים את תפו"א עד שהם נשרפים אין השפעה לכמה עמילן יחסית לסוכר יש שם, כאמור – ההיפך כי זה משפר את הטעם", הסבירה.

כמו כן, גם באתר העולמי לאיכות המזון ציינו במפורש - בעבר הרחוק חשבו שלא כדאי לשמור תפו"א במקרר עקב סיבה זו, והיום כבר יודעים שההבדל בכמות האקרילאמידים הרעילים היא זניחה בכל מקרה ואין שום בעיה לשמור תפו"א במקרר.

ובכל זאת הערה לסיום – חשוב לשמור תפו"א בחושך, כי בהשפעת האור נוצרים בו ניצנים וקליפה ירוקה שם יש רעלנים מסוכנים שיש להסיר / לקלף, ובנוסף חשוב לשמור עליהם במקום יבש.