השמש כבר יצאה מבעד לעננים, הגשם מאחורינו ואנו נמצאים בפתחה של עונת הקיץ שרובנו כל כך חיכינו לה. ועם זאת, החום והשרב הכבדים מאלצים רבים מאיתנו להשתמש במזגנים באופן יומיומי, מה שמלבד לקרר אותנו עלול גם לגרום לכמה נזקים לא רצויים. בשיחה עם פרופסור רפי קרסו, החלטנו להתייעץ לגבי היתרונות והחסרונות של המכשיר שאנו כבר כמעט ולא יכולים בלעדיו. 

פרופסור קרסו מסביר: כך תשנו עם מזגן בלי לקום עם צוואר תפוס>>>

נתחיל בנימה חיובית - מזגן הוא דבר טוב. הוא מקרר אותנו, גורם לתחושה נעימה בבית ובעיקר מונע כמה עצבים מיותרים שהיו יכולים להיגרם בגלל הטמפרטורות הגבוהות. ועל אף כל היתרונות שאתם כבר ודאי יכולים לתאר לעצמכם מה הם, ישנם גם כמה סכנות אפשריות שיכולות לפגוע בנו ובמערכת החיסונית של כל אחד ואחת מאיתנו. 

לדבריו של פרופ' קרסו, אחת הסכנות העיקריות של שימוש במזגן משתחררת מתוכו בפעמים הראשונות בהן אנו מדליקים אותו אחרי החורף. אם המזגן שלכם עמד במהלך החודשים האחרונים ללא שימוש, ככל הנראה הצטברו בתוכו שלל חיידקים שישתחררו אל האוויר אותו אנו נושמים עם ההפעלה הראשונית. "המזגן משמש מקור להתרבות של חיידקים, פטריות, נבטים ושמרים, מה שאנו מכירים בעיקר כעובש", הסביר המומחה. 

כאשר האוויר הנפלט מתוך המזגן הוא משחרר יחד איתו את כל החיידקים שהצטברו, מה שעלול להזיק בעיקר לתינוקות וילדים, חולי אסטמה או בעלי קשיי נשימה כאלו ואחרים. בהמלצת הפרופסור, הדבר הכי חשוב ויעיל שתוכלו לעשות יהיה לנקות את הפילטרים של המזגן על מנת למנוע מהחיידקים שהצטברו להשתחרר ולהזיק לגופכם. פרופ' קרסו אפילו סיפר כי אחת לתקופה הוא מזמין חברת ניקיון מזגנים שתוכל להגיע גם למקומות העמוקים יותר במכשיר, כמו הצנרת למשל. 

סכנה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא הטמפרטורה שאנו בוחרים למזגן שלנו. כשחם בחוץ רבים מאיתנו בוחרים להוריד את טמפרטורת המזגן למספר המינימלי, מה שעלול גם כן לפגוע בנו ולגרום לנו לחלות. רבים מאיתנו כבר נתקלו בעבר בצינון כתוצאה מטמפרטורת המזגן או אפילו פגיעות קשות יותר במערכת החיסונית. פרופ' קרסו ממליץ לשמור על המזגן בסביבות 24 מעלות, ובכך הבית ירגיש נעים אך לא יגרום לנזק.