חצי ממדינת ישראל נמצאת בימים אלה בבידוד בעקבות גל נוסף ומדבק של נגיף הקורונה. השהייה הממושכת בבית מביאה עמה שלל השלכות ביניהן שעמום ואכילת יתר. אוכלים מתוק, מלוח ומכל הבא ליד כדי להעביר את התקופה עם נחמות טעימות. גם המשלוחים הטעימים למבודדים הפכו לתעשייה של ממש בשנתיים האחרונות וכך חברות רבות וקרובים מפנקים את המבודדים.

1.  גיוון הוא שם המשחק:

בקניות הבאות שלכם בסופר – עברו בין מחלקות, צפו במוצרים שעל המדפים, וראו האם אותו מאכל כן יקדם לכם את השמירה על המשקל או הפחתתו וקדימה – לעגלה. רכשו מוצרים שלא רכשתם עד כה והניחו למוחכם להיות יצירתי בשילובי המאכלים, כך שיהיה מעניין וטעים. יש כל כך הרבה מוצרים שווים שתורמים להפחתת המשקל ולכן הפן היצירתי כאן חשוב. פנקו את עצמכם עם תבשילי קדרה מחממים, מוקפצים לסוגיהם, פשטידות, סלטים לא קונבנציונאליים, אפיה של מאכלים טעימים בתנור ועוד.

2.  הפחיתו לחץ והתמקדו ב"איך כן!"

ישנו את ה"הלם" הראשוני, בו אתם מעכלים שיש צורך בבידוד. לחץ לא יקצר את משך הבידוד ואף עלול להפוך אותו למתיש. חייכו, כן, אפילו ממש עכשיו. הכול בסדר!! הסתכלו על הצד החיובי – בו אתם 100% עם בני ביתכם, גם אם הם בחדר נפרד. התמקדו באיך כן לשפר את הסיטואציה הנוכחית, איך כן להיות יצירתיים, איך כן להקל גם על בני המשפחה, ואתם יכולים ליצור חוויות נהדרות גם בתוך הבית. דוגמה נפלאה שלא חייב להשתמש בטריגר מחוץ לבית על מנת להפגין אהבה לבני משפחתכם. עודדו אותם, כתבו להם פתק כייפי בבוקר ליום מוצלח, תראו להם ש 7 – 10 הימים האלה יעברו בכייף ובהנאה רבה!

3.  היו בתנועה:

במידה ונכנסתם לבידוד כי אינכם חשים בטוב – בוודאי שזה זמן מצוין לנוח! הניחו למחשבות, שחררו אותן והתמקדו בהחלמה של עצמכם. כשתרגישו שאתם יכולים מעט להזיז את הגוף – עשו זאת. אין צורך בספורט מאסיבי , פעולות קטנות של תנועתיות איטית של כלל אברי הגוף – תהיה נפלאה גם היא.

אם נכנסתם לבידוד ואתם כן חשים בטוב –  התאמנו למשך 7 דקות ביום – על מזרן יוגה (ניתן לרכוש במחיר סמלי בכל חנות סטוק) וזה בהחלט מספק. תוכלו למצוא אינספור אימונים של 7 דקות ביוטיוב. התיישרו ולכו זקוף! הרימו את הראש. זה עוזר ומחזק מבחינה מנטאלית לא פחות מהפן הפיזיולוגי.

4.  צרו תחביב חדש ותנו למוח שלכם לעוף!

זהו זמן מעולה לבצע משימות שטרם הספקתם. תרגול מדיטציות ודמיונות מודרכים למשל, הם כלי אדיר ביצירת רוגע ומגנוט כל מה שתרצו לחייכם. השתייכו לקהילה עם תחביב דומה לשלכם וצרו חברויות ושיתופי פעולה מפרים. צפו בקורסים דיגיטליים בתחום שמעניין אתכם. בצעו פעולות יצירתיות חדשות עם בני המשפחה שלכם (אלה אינם בבידוד כמובן). שאלו את עצמכם: "מה רציתי לעשות כל כך הרבה זמן וטרם הספקתי?" וקדימה! תתחילו! הסיפוק והעונג מהקידום הזה כבר בדרך.

5.  אפקט המכ"ק – 

מכ"ק - ראשי תיבות של "מה כבר קרה?"
אמרו לעצמכם בקול רם– מכ"ק!
כן...אני יודעת שזה עלול להישמע משעשע, אך עשו זאת!
התקופה הזו תעבור ואתם תצאו מחוזקים יותר! 
הרשו לעצמכם לנוח, ליהנות מהשהות בבית, וזכרו – גם זה יעבור!

שירה גבאי היא מנטורית לתזונה אפקטיבית, MASTER בשיטת NLP ומפתחת השיטה - הרזיה מנצחת בשליטת המוח - שחרור אכילת היתר הכוללת טכניקות וכלים יצירתיים להפחתת משקל איכותית