למה לפעמים נתקעים על המשקל ולא יורדים? כמה מאמץ צריך להשקיע כדי לרדת במשקל? האם המאמץ הוא זמני או קבוע? כל אלה שאלות שחולפות בראשם של כל מי שמקפיד על אורח חיים בריא, תזונה, ספורט ושמירה על המשקל והגזרה. מאזיניה הקבועים של הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, הקשיבו לתשובתה לכל אחת מהשאלות הנוקבות הללו בתוכניתה השבועית ברדיו.

"אחת מהמשתתפות בקורס הדיאטה שלי סיפרה שכל השבוע היא עושה דיאטה מעולה", אמרה רוזמן, "אבל אז בסוף השבוע מפרגנת לעצמה הרבה יותר, וזה גורם לה להישאר על אותו משקל. משתתפת אחרת אמרה לי שהיא גם שומרת כל היום ממש נפלא, אך בערב מאוחר היא מתחילה לנשנש אגוזים ושקדים בלי פרופורציה. אמרתי להן שאנחנו יודעות בדיוק מה אנו עושות לא בסדר, אבל אנו לא באמת עושות את המאמץ כדי לרדת במשקל, אז אולי זה לא מספיק מפריע".

"ונכון שהלחם ממש טעים ועושה הרגשה נעימה בבטן, ונכון שחיים פעם אחת וצריך ליהנות, ונכון שאם משקיעים כל כך בתזונה בריאה אז מותרות לנו קצת חריגות, ואם השקענו כל היום מגיע לנו משהו מפנק", הוסיפה הדיאטנית המומחית, "אבל, בכל זאת, אנחנו משקיעים כל השבוע - ואנחנו רוצים תוצאות".

"אז שימו לב, אפשר להשקיע מאמץ קטן וזמני בלבד. מה שאנו עושים עכשיו וגורם לנו להיות תקועים זה מצוין כדי לגרום לנו להישאר על אותו משקל. עובדה. אך אז אחת יכולה רק בסוף השבוע להקפיד כמה סופי שבוע ותגיע למשקל היעד שלה וחוזרת למה שהיא עושה עכשיו, והשנייה יכולה לוותר רק על 200 קלוריות ביום, זה יותר מקילו בחודש, להוריד אולי כף טחינה, שורה אחת של שוקולד, בלי שום דיאטת כסאח, מאמץ ממש קטן".

דיאטה, משקל (צילום: אינג אימג')
דיאטה, משקל (צילום: אינג אימג')

"איך אני יודעת שזה עובד? יש לי מטופלת שהגיעה במשקל של כמעט 70 קילו, וכל פעם שירדה 200-300 גרם קפצה עד הגג משמחה, והיום היא 58 קילו. אם היא הייתה מתייאשת מהקצב הזה, היא הייתה עדיין 70 קילו. מאמץ קטן משתלם לאורך זמן ושווה להשקיע בזה קצת תשומת לב".