מה קורה כשמתחילים דיאטה אבל לא רואים תוצאות? אפשרות סבירה שיש איזו בעיה בתפריט היומי שלנו, שמונעת מאיתנו לרזות. ד"ר מאיה רוזמן נתנה בתוכניתה ב-103FM טיפ תזונה שיכול לעזור לנו להתגבר על הקושי לרדת במשקל

כאשר מוותרים על הרבה מאכלים שאנשים אוכלים ולא מוותרים עליהם, אנו מרגישים כאילו שאנחנו אוכלים מעט - וזה לא בהכרח המצב. לצד זאת, ישנו מצב בו אם צריכת הקלוריות שלכם נמוכה לאורך זמן, אז המטבוליזם שלכם מצטמצם.

אם עושים דיאטת כסאח, מכניסים את הגוף למצב של הרעבה ולא אוכלים יותר מ-600 קלוריות במשך כמה שבועות, הגוף לומד להתייעל ולהתקמצן ואז הוא אינו שורף הרבה קלוריות. במקרה כזה דיאטה של 600 קלוריות לא תוביל לירידה במשקל, כי הגוף למד להסתפק בכמות כזו, וזה מה שהוא צריך. לא יותר ולא פחות.

אבל מי שלא עבר דיאטות הרעבה שכאלו, כנראה שאינו יורד במשקל בגלל סיבות אחרות. ספירה לא נכונה של קלוריות, הדחקה של חלק ממה שנכנס לפה (כמו כף אורז שטועמים בזמן ההכנה, כפית שוקולד למריחה, החלב של הקפה או רסק העגבניות לירקות), או אפילו חוסר ידע לגבי כמות הקלוריות הנצרכת, בעיקר כשמדובר במסעדות.

בבית, למשל, אנחנו יכולים לדעת כמה קלוריות יש בחזה עוף ובשעועית הירוקה, אבל במסעדה לא נוכל לדעת אם חזה העוף הושרה במרינדה כל הלילה, או אם השעועית הירוקה מתובלת בשמן. אלה דברים שמוסיפים לנו עוד כמה מאות קלוריות.

השורה התחתונה היא שאם מישהו לא יורד במשקל, זה כי הוא צורך בדיוק את אותה כמות הקלוריות שהוא שורף. בין אם הוא מודע לזה - ובין אם לא.