כל מי שמתחיל דיאטה רוצה לראות תוצאות מהירות, אבל מה קורה שהקילוגרמים לא יורדים? ד"ר מאיה רוזמן שוחחה בתוכניתה ב-103FM עם מאזינה שסיפרה כי בחודש האחרון החלה בתפריט דיאטה, אך לא מצליחה לרדת במשקל בכלל.

"רציתי להתייעץ איתך, אני כבר הרבה מאוד זמן מעל חודש עושה תוכנית של דיאטה ואני לא מצליחה לרדת בכלל, אפילו לא חצי קילו"

קילו את לא יורדת? אפילו חצי קילו? סימן שזה בדיוק מה שאת שורפת.
"מה אני יכולה עוד לעשות?".

תגידי לי מה את אוכלת, ספורט את עושה?
"בחודש האחרון דפקתי את הברך אז אני לא יכולה לעשות ספורט, גם לא בשבועיים הקרובים. אני בת 52, עובדת משמרות, שכנראה מוריד את האפשרויות שלי. בבוקר אני שותה שתי כוסות מים, נס קפה ללא סוכר עם קצת חלב סויה, אח"כ שתי פרוסות לחם עם חלבון, כל סוג של גבינה או ביצה וירקות, בצוהריים עוף או דג סלמון בתנור, בד"כ בלי שמן עם ירקות מוקפצים עם ספריי שמן, לא מעבר. בביניים קפה עם שני כדורי תמרים שעשיתי לפי מתכון, 45 קלוריות לכדור. ערב זה סלט ירקות עם סוג של לחמנייה שאני מכינה עם שתי כפות קמח שקדים וביצה, לפעמים חוצה באמצע ועושה כמו טוסט עם פרוסה של גבינה צהובה וזהו, לא יורדת".

מה את אומרת? זה בול 1000 קלוריות, עשית בדיקות דם?
"הכול תקין".

בלוטת תריס, B12?
"B12 קצת נמוך אבל לא מעבר לנורמה".

תיקחי כדורי מציצה כי בטרום אנמיה הגוף שורף פחות אנרגיות. הדבר השני, יש לך ביצה שלמה בערב ולפעמים בבוקר.
"נכון".

אז בחלבון את בסדר. 
"אני ממש אובדת עצות".

יש לך גיל המעבר?
"אין לי תסמינים, אבל המחזור כבר לא".

זה אומר שיש ירידה של 300 קלוריות ליום בשריפה. יש סיכוי שזה מה שאת צריכה כדי לא לעלות ולא לרדת. יש סיכוי שבשבתות את זוללת?
"אני עובדת משמרות לפעמים במשמרת הלילה אני מוסיפה עוד ארוחה".

בחודש האחרון היה פסח, יום העצמאות.
"פחות או יותר זה התפריט שלי".

זה משמעותי ה'פחות או יותר'. נניח שלפני גיל המעבר שרפת 1800 קלוריות ליום, הפסקת אז את שורפת 1600, הגיע גיל המעבר את שורפת 1300 קלוריות ליום. את אומרת 1,000 ואם זה פלוס מינוס זה מגיע ל1300.
"אני צריכה להקפיד על המילימטר".

בדיוק, לשבועיים, ויהיה לך יותר קל כי אין חג בשבועיים הקרובים. לפני שלוש שנים לפני הקורונה אספתי קבוצה של 20 מטופלות שכולן היו תקועות על המשקל פחות או יותר, 70-65 קילו בין חצי שנה לשנתיים ואומרות 'הגוף לא מגיב'. בשביל להוכיח שזה לא נכון עשיתי ניסוי, נתתי להן תפריט, ואת לא צריכה לעשות אותו, ואמרתי תעשו את זה בול, בלי לזוז ימין ושמאל חצי מילימטר ועוד 10 ימים כולכן באות לשקילה. 19 בנות (אחת לא הסכימה להיבדק) ירדו בין קילו לשלושה קילו בעשרה ימים האלה, כי כשעושים בדיוק - הדברים זזים, אין חוכמות. חוסר דיוק יכול להיות משמעותי בגלל הירידה בשריפה מחוסר ספורט ובגלל הגיל. תנסי.