רבים מאיתנו צורכים תוספי מזון, שמשפרים את הבריאות שלנו וגורמים להתזונה שלנו להיות יותר טובה. אחד מהתוספים האלו הוא החומצה הפולית. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מדוע חומצה פולית חשובה כל כך לבריאות הגוף ואילו מזונות מומלץ לשלב בתפריט התזונה כדי לצרוך כמות מספקת של חומצה פולית.

"חומצה פולית היא גם ויטמין B9, היא חשובה לייצור תקין של כדוריות הדם, הכדוריות מביאות את החמצן לכל התאים, בחוסר חומצה פולית יש אנמיה. בנוסף, חומצה פולית מסייעת להפחתת הרמה של חומר שיש בדם שנקרא הומוציסטאין. הוא יכול לגרום למחלות לב במיוחד אצל גברים; החומצה הפולית חשובה גם לתקינות מערכת העצבים. בחוסר חומצה פולית יש דיכאון, חוסר מנוחה, שכחה, בלבול וגם נדודי שינה. כמו שכולנו יודעים חומצה פולית חשובה למניעת מומים מולדים בעובר, ילדים צריכים 200 מק"ג מבוגרים 400 מק"ג. 

"סתם דוגמה, 100 גרם שעועית לבנה יבשה מכילה כבר 400 כמעט, 100 גרם תרד מכיל כמעט 200. עוד מקורות חשובים – חסה, חיטה, שקדים, יש בקטניות אחרות, עדשים ירוקות וכבד עוף. מה יכול לגרום למחסור בחומצה פולית? כמובן, אם לא אוכלים מספיק, וגם מסתבר שחוסר בוויטמינים אחרים וחוסר בחלבון שדרוש לבניית החומצה עצמה. גם עודף עישון ואלכוהול גורמים לחוסר בחומצה פולית".