שום הוא אחד מצמחי התבלין הפופולריים בישראל ומשמש כתיבול להרבה מאכלים. רבים מעדיפים לכתוש אותו ולהקפיא אותו לשימוש מאוחר יותר. השאלה היא האם הערכים התזונתיים שלו נשמרים במצב כזה. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה ב-103FM בתשובה לשאלת מאזינה: "שאלה מצוינת שאין לי תשובה חדש משמעית. לפי ההיגיון שלי. בשום יש חומר שנקרא אלאין, במגע עם האוויר הופך לחומר הפעיל ונותן לו את החומר שלו שנקרא אליצין, שהוא יכול להפחית את רמות הכולסטרול בדם אפילו ב-9% אם אוכלים שן שום כל יום והוא יעיל נגד מחלות לב".

"הקפאה בדרך כלל שומרת על ערכים תזונתיים, אבל את צריכה להגיד לי אם את מוסיפה את השום הכתוש למאכל, יש טעם וריח חזקים של שום, או שהוא איבד אותם. אני מאמינה שזה נשר, אבל אפשר לדעת בוודאות אם הריח וטעם החזקרים נשמרים". 

המאזינה תהתה לגבי מיץ לימון קפוא ושורש חזרת. רוזמן ענתה: "בכמה מזה את משתמשת? זה לא בכמות כל כך גדולה, מספיק שתאכלי רבע פלפל אדום, יהיה לך שם פי 30. אני חושבת שבהקפאה זה נשמר יותר טוב מאשר בקירור שזה הולך ומתפרק, וזה גם בתנאים אטומים בלי מגע עם האוויר. אבל רק שתדעי שקצת מיץ לימון על סלט ירקות, זה לא מה שייתן לך את הוויטמין סי, הסלט ירקות עצמו כבר, זה שולי".

"ולגבי שורש החזרת מרוסק, אני מקפיאה קוביות כמו של קרח בתבנית, עם קצת שמן, חומץ וסוכר, ואנחנו אוהבים לאכול את זה כתוספת לדג. אז כל פעם אני מוציאה קוביה". אמרה המאזינה, ורוזמן השיבה: "גם החזרת היא מקור טוב לוויטמין סי שאני מאמינה שנשמר וגם יש לה הרבה מינרלים כמו אשלגן שלא קורה לו כלום בהקפאה וזה דווקא מצוין".

"אני לוקחת מדלל דם, האם יש ירקות או עלים ירוקים שלא ידלל לי יותר מדי? אני אוכלת הרבה סלט".
"זה ההפך", ענתה רוזמן. "ויטמין K עושה קרישת דם ואז זה כאילו מתנגד לתקרופה, אבל היום נותנים את התרופות של המדללי דם בהתאם למה שאת אוכלת. אם את אוכלת המון ירקות ירוקים עם ויטמין K מגדילים לך את כמות התרופה, ואז אם יש לך רמה נורמלית ואת אוכלת רמה נורמלית זה לא משהו שצריך להטריד אותך".