בקרב מי שאוהב לאכול מתוקים מסתובבת שמועה על צמח מרפא בשם ג'ינמנמה. לפי אותה שמועה, הצמח מסוגל לדכא את החשק לאכילת מתוקים. אחת המאזינות בתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ברדיו 103FM החליטה לשאול על הסוגיה בשל סקרנותה. האם ניתן להשתמש בצמח או שמא יש דרכים אחרות כדי להתמודד עם התשוקה העזה למתוקים?

אחרי בירור מעמיק, ד"ר רוזמן הסבירה כי צמח המרפא ידוע בשל יכולתו לאזן את רמות הסוכר בדם, אבל לא ישפיע על הרצון לאכילת ממתקים. אז מה כן אפשר לעשות כדי להימנע מהחשק הכל כך טבעי הזה למתוקים? צריך פשוט להפסיק לאכול מתוקים, אמרה ד"ר רוזמן, וממש תוך כמה ימים ירד החשק. "זה סוג של הרגל, וממש אפשר לשנות את הטעם. אגב, אם זו כמות המתוקים שאת אוכלת בשבוע את בסדר גמור. מעבר לזה, תוסיפי לתפריט שלך יותר חלבונים ופחות פחמימות", הסבירה ד"ר רוזמן.

ד"ר רוזמן הסבירה עוד למאזינה כי במידה והיא כבר צורכת מתוקים, כדאי שזו תהיה , למשל, עוגת גבינה. בעוגות גבינה, היא הסבירה, יש כמות יפה של חלבונים והרבה פחות פחמימות. בו זמנית ד"ר רוזמן, הציעה לשלב בתוך הקינוחים הרבה מאוד אגוזים, שקדים ואפילו שיבולת שועל. 

"דעי לך שיהיה אפילו טוב להשתמש בקמח שקדים במקום בקמח לבן". לסיום נשאלה הד"ר שיודעת בדיוק מה נכון לנו לאכול האם כדאי לשב במזון גם כמות גדולה יותר של מגנזיום בשביל למנוע אכילת מתוקים, והיא אמרה שאין קשר בין הדברים", אמרה ד"ר רוזמן. 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.