רבים מאלה שרוצים לצמצם את צריכת הסוכר עושים זאת באמצעות תחליפים - טבעיים או מלאכותיים. אלא שלא כולם בריאים ויש כאלה שממש מסוכנים לבריאות, עד כדי סכנה לסרטן. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתוכניתה ב-103FM בתשובה לשאלת מאזין. 

"יש שמועות שסוכרזית זה מסרטן. האם זה נכון?"

אלה לא שמועות, אבל בוא נעשה סדר בעניין. סוכרזית זה שם של חברה, והיא מייצרת ממתיקים מלאכותיים מסוגים שונים. מה שהיא מייצרת שעלול להיות מסרטן זה כל המוצרים שמכילים את החומרים סכרין וציקלמט, אך החברה מייצרת עוד מוצרים שיש בהם את הסוכרלוז שאין לו שום השפעה שלילית על הבריאות חוץ מאחת שיש לכל הממתיקים המלאכותיים, וסטיביה אם אני לא טועה. גם זה לא מזיק לבריאות. אז מתוך החברה, יש לה מוצרים מסרטנים ומוצרים שלא עושים כלום, לכן צריך לקרוא על האריזה מה כתוב. סוכרלוז לא מזיק, לא משנה של איזו חברה. 
"יש לי עוד שאלה. אני רוצה לעלות במסת השריר. האם זה חייב לכלול עלייה במשקל?"

שאלה טובה, ואין לך שומן לרדת ממנו?
"לא, אני חטוב עם קוביות והכל. אני רוצה פשוט להתנפח עוד קצת". 

ההיגיון שלי אומר שאם אתה מוסיף מסה לגוף, חייבת להיות תוספת משקל. כשהתאמנתי בחדר הכושר, ראיתי שאנשים היו עושים תקופת מסה, שאוכלים הרבה ומתאמנים, עולים במשקל משומן אבל אז מעלים את המשקלים של המשקולות ואת עומס האימונים, ואז משקל השומן היה הופך למסת שריר. אבל זה כאילו אחרי שהם אכלו ואז עודף השומנים, הגוף משתמש באנרגדיה הזו ומייצר את השרירים. ההיגיון שלי אומר שאם אתה רוצה להיות יותר גדול אתה לא יכול לשקול אותו דבר אם אין לך שומן להוריד. 
"איך אני יודע שעליתי לא בגלל שומן אלא בגלל מסת שריר?"

בחדרי הכושר יש מכשירים לבדיקת אצחוז שומן, אתה יכול לבדוק שהוא נשאר אוט יורד על אף שהמשקל עולה.