כדאי להביט מעל ולראות שאנחנו במלחמה רחבה, ארוכה, והיא המלחמה על עצם קיומנו. זו לא מלחמת עזה, וגם לא צריך לבחון אותה בפריזמה של רפיח. אבל צריך לשים בפרופורציות, ולדעת שאין עלינו איום קיומי. בכל זאת, איום יש, ואירן עומדת להנחית מכה כואבת על ישראל. צריך להבין, אירן מנהלת מולנו מאבק מתמיד ומתמשך בכמה גזרות, ומנסה לשבור אותנו. בימים הראשונים אחרי ה-7.10, כשעוד לא ידענו לאן הכל הולך, ועוד לפני שישראל בכלל הקימה קבינט מלחמה, פרסמנו לכם כאן ב"מעריב" את תחזית המלחמה של האסטרולוג עמי גוטמן, ונכתב בה כך:

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"התוכנית האירנית היא להתיש אותנו. המלחמה הזו היא פחות 'יום כיפור', ויותר 'מלחמת ההתשה'. לפחות מהבחינה הזו שהיא תנוהל לאורך תקופה ארוכה מאד, וככל הנראה בכמה מערכות שונות". אנחנו כרגע לקראת שלב נוסף במערכה. אבל האירנים לא ממהרים, הם יודעים שאנחנו מחכים לתגובה, ולא בהכרח שהיא תהיה מיידית. הם מותחים אותנו עד הקצה, ויגיבו ברגע הנכון מבחינתם.

הפגנות באיראן נגד ישראל (צילום: רויטרס)
הפגנות באיראן נגד ישראל (צילום: רויטרס)

קשה לקבוע אם תהיה תגובה ראשונה כלשהי קרובה, ואם כן היא תהיה יחסית נקודתית ומוגבלת. אבל את עיקר המתח במפות, רואים דווקא סביב התקופה של פסח. המתח יכול לנבוע מסיבות שונות, אך פרשנות סבירה היא לחשוב שהאירנים מתכננים משהו לזמן זה, כפעולה שלהם או ע"י הפרוקסי. צריך לומר שהמתח במפות קיים כל הזמן ולאורך זמן, ועל-כן הכל אפשרי בכל נקודת זמן. אבל בוודאי שסביב פסח נגיע לאיזה שיא.

לעוד מאמרים בנושא אסטרולוגיה באתר של עמי גוטמן>>>

תגובה אירנית תהיה, ולצערי היא תהיה כואבת. אבל צריך לשים בפרופורציות, אנחנו לא במלחמה קיומית גדולה. שוב נדגיש, זה לא "יום כיפור" בו כמעט נוצחנו, ומאזן ההרתעה של ישראל עדיין משחק תפקיד. הבעיה הגדולה שלנו היא שחיקה, והאירנים מבלי לקחת סיכון גדול מדי של מערכה בכל הכוח, שוחקים אותנו לאורך זמן.

כטב''ם איראני (צילום:  Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
כטב''ם איראני (צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

קחו בחשבון לתכנוניכם בפסח שאויבינו השונים ינסו לקלקל את החג. לצערי הם גם יצליחו במידה מסוימת, אבל אל תפריזו בגובה הלחצים. אנחנו כרגע בתקופת נסיגת מרקורי, והוא נמצא במקום שמערפל את החשיבה וההיגיון, ועושה לנו ל"סרטים בראש". בקלות מתגברות החרדות, ובקלות מוציאים מפרופורציה. זה הרבה דמיון שנכנס לחשיבה, ולכן חוץ מחרדות, הוא גם מייצר פנטזיות מהצד השני.

לכן זו תקופה שעלולה להתאפיין במיס-קלקולציה. כל צד עלול לפרש לא נכון, או לצפות לא נכון את הצד השני. ואז טעויות שיפוט מביאות הדרדרות שאיש לא רצה בה. נסיגת מרקורי מביאה גם סתם טעויות ושיבושים, וכולנו סבלנו מכאלה בתוכנות הניווט ששובשו, בהפגנות המשבשות, וכמובן בשדה הקרב כשישראל מחסלת בטעות 7 עובדי סיוע.

אלו תקלות ושיבושים יש בחייכם האישיים? גם מכשירים וחפצים מתקלקלים. אצל רבים זו מריחה של הזמן, ולא מספיקים את הלו"ז. לכן זה לא זמן טוב לתוכניות צבאיות מדויקות או מסובכות מדי, אבל האזהרה הזו נכונה גם לאויב. ואתם, הפחיתו פעילות ורָוְוחו את הלו"ז. אם משהו מורכב מדי, הוא עלול להשתבש. זה נכון גם לגבי תקשורת, מהוואטסאפ, האינטרנט, או הטלפון שעושים צרות, ועד לחוסר הבנה בין בני-אדם.

WhatsApp (צילום: FREEPIK)
WhatsApp (צילום: FREEPIK)

מה שעוד נמרח זו המלחמה, והיא בכמה מערכות. יש לנו פיק לפנינו סביב פסח, ושימו לב גם לקראת חג שני. זה לא שנרגע לאחריו, ואנחנו במאבק מתמשך. המלחמה תגיע לפיק נוסף בסתיו-חורף, ויתכן שהוא יהיה המשמעותי ביותר. אבל זכרו את הפרופורציות (שכרגע חסרות). ישראל חזקה וישראל תנצח. לפנינו תקופה מאתגרת, והיא גם יוצרת החלשה.

יתכנו הפסדים מקומיים, חוסרים בציוד או כוח אדם לכוחות הביטחון, עומס חריג שקצת מקריס את מערכת הבריאות, שכבר מתמודדת עם המון פצועים וללא תוספות מתאימות, וכן הלאה. אבל יש לא מעט הצלחות, ובסוף אחרי דרך ארוכה, נתחיל לטפס למעלה. ברבות השנים ישראל עוד תגיע לגבהים רמים מאלו בהם הייתה ערב המלחמה, כי לישראל מפת לידה חזקה.

לתחזיות על המלחמה, לחץ כאן>>>