לקראת חג הפסח מוצע מגוון עיצובים אינסופי של שולחנות אוכל עליהם יונחו המנות החגיגיות והמאכלים האהובים. לצד שולחנות אבירים עגולים, נמצא שולחנות מלבניים ארוכים וגם שולחנות אובליים בעלי נוכחות. חלקם יהפכו משולחן המיועד למספר מצומצם של אורחים לכזה שסביבו יכולים לשבת בנעימים יותר מ- 20 סועדים. 

NVL TABLE בעיצוב ז'אן נובל. הביטאט (צילום: Lorenzo Cappellini Baio)
NVL TABLE בעיצוב ז'אן נובל. הביטאט (צילום: Lorenzo Cappellini Baio)

בטרם נבחר את השולחן, עלינו לתת את הדעת על מיקומו וגודלו בחלל בו הוא יוצב. גם על נוחות הישיבה מסביבו ומיקום הכיסאות חשוב להתעכב בעת בחירת השולחן. לתחושת נעימה וישיבה נינוחה חשוב להקפיד לבחור בשולחן בו יהיה מרחב אישי של מינימום 60 ס"מ לאדם ומקום רחב דיו לרגליים.

שולחן סלוני הנפתח לשולחן אוכל. Milano Smart Living (צילום: פרנקו פלטו)
שולחן סלוני הנפתח לשולחן אוכל. Milano Smart Living (צילום: פרנקו פלטו)

לצורותיו של השולחן יתרונות רבים. יתרונו המובהק של שולחן עגול הוא הנוחות בישיבה סביבו. קוטר של 120 ס"מ יכול לקבץ סביב כשישה סועדים שיישבו בנוחות. בשל צורתו, שולחן אובלי יספק מענה למסובים בחללים צרים. גודלו של שולחן מלבני סטנדרטי הוא 100X160 ס"מ, מה שיאפשר לכם לערוך ולעצב שולחן מרווח, יעיל ופרקטי הכולל כלי הגשה, קישוטים, מפיות, הגדות של פסח ושלל אטרקציות שיגנבו את ההצגה. 

שולחן BRIDGE מבית BONTEMPI. רשת elita living (צילום: יח''צ)
שולחן BRIDGE מבית BONTEMPI. רשת elita living (צילום: יח''צ)

חומרי הגלם מהם עשויים שולחנות אוכל הם רבים ובהם עץ על סוגיו, זכוכית, קרמיקה, אבן ושיש שהפך ללהיט התורן בשנים האחרונות. כמו כן, נגלה גם שילובי חומרי גלם ופיתוחים טכנולוגיים שונים. שולחן אוכל אמור לשרת אותנו נאמנה למשך שנים ולכן חשוב להקפיד שהשולחן עומד בעומס של פלטות כבדות והוא מתמודד בגבורה עם כלים כבדים, ספיגת חומרים והופעת כתמים. 

כיום זוכים השולחנות לעדכוני גרסה עם תוספות ומנגנוני הגדלה שיוסיפו מקומות ישיבה רבים. כשמדובר בשולחנות זכוכית העסק פחות עובד ולכן אם אתם מארחים גדוד או משפחה עתירת נפשות, מומלץ לבחור בשולחנות עץ מסוגים שונים – טבעי, מחופה או משולב בחומרי גלם שמוסיפים עניין וצבע. הקפידו לבחור במנגנוני הגדלה נוחים דוגמת פתיחת ספר או כאלה שניתן להוסיף ולחבר בקלות.

שולחן אוכל. ביתילי (צילום: מנחם עוז)
שולחן אוכל. ביתילי (צילום: מנחם עוז)

שולחנות האוכל זוכים לשלל פיתוחים טכנולוגיים וכיום תוכלו למצוא קונסולות, שולחנות סלון ושולחנות קפה שפתיחתם יוצרת שולחנות ארוכים המתאימים למספר סועדים רב והן מגיעות עד לאורך כשל שלושה מטרים. לצד שולחנות מעוצבים המוצעים ברשתות הריהוט השונות, תוכלו גם למצוא שולחנות שעיצובם נעשה בהתאמה אישית ומתאים באופן מושלם לחלל בו תרצו להציב אותו. כאן מדובר בעולם שלם של חומרי גלם, מידות ופטנטים ייחודים שיהפכו אותו לשולחן אוכל בעיצוב ייחודי שסביבו תוכלו לשבת בערב חג הפסח ולקרוא בהגדה.