שנים חינכו אותנו לחסוך לקנות דירה משלנו, אבל המחירים ממשיכים לזנק מעלה ומשפחות רבות מתרחקות מדי יום מהחלום. בינתיים, שוק השכירויות לטווח הארוך גם גדל ואם יש משהו שלמדנו בקורונה, זה שכדאי שהבית שלנו יהיה נעים ונוח, ואם אפשר שיצטלם מעולה גם לזום ולאינסטגרם. בפרויקט המיוחד לקחנו דירת משפחה בשכירות ויצרנו מהפך ענקי בתקציב קטן ו-2 ידיים שמאליות, כדי להפוך את החלל למעוצב עם טאצ' אישי.

במערכת בחרו שאנצח על הפרויקט, על אף שאין לי קשר ישיר לעיצוב פנים. ייעצה לדיוק הפרויקט עדי ארליך מעצבת פנים בעלת סטודיו ברליך - עיצוב חלל ואנשי המקצוע של המוצרים, כפי שנפרט בכתבה, מתוך החלטה שחשוב לנו לייצר בסדרת הכתבות השתקפות אמיתית של המציאות שמוכיחה שכל אחד ואחת יכולים לשדרג את החלל שלהם בקלות מבלי להשקיע מיליונים ומבלי להיות מומחים גדולים בעיצוב פנים.

אם אתם גרים בשכירות - אין סיבה שלא יהיה לכם בית מעוצב ויפה, גם אם עוד שנתיים-שלוש תעברו לדירה אחרת. החיים הם כאן ועכשיו, ומחקרים רבים מראים הקשר ישיר בין חלל המגורים לבין ההרגשה האישית והביטחון שלנו. בחרנו לעשות שיפוצים קוסמטיים בלבד לדירה, שהרי מדובר בנכס בשכירות, כאלה שכל אחד יכול לעשות, כדי להפוך את החלל למזמין ונעים. 

החלל הראשון שנתייחס אליו, הוא לב הבית בדירה הזו- הסלון. קיבלנו את הדירה עם ספה ענקית וסידור שלא מאפשר להניח טלוויזיה בבטיחות מכיוון שמדובר בדירה של משפחה עם ילדים. הבעיה בירושת רהיטים היא שמה שהיה נכון לאחד, לא נכון לאחר. הייתה חסרה גם חלוקה נכונה של החלל שכן למשפחה היה חשוב ליצור מקום לפינת אוכל. מכיוון שהיה חלל פתוח ולא מוגדר בחרנו לחלק אותו לאזורים מוגדרים.

לפני ואחרי. הכוח שבצבע (צילום: הדר יהב)
לפני ואחרי. הכוח שבצבע (צילום: הדר יהב)

התחלנו מהדבר הכי קל וזול שיש לו כוח אדיר על שינוי החלל – צביעת הקירות. בסופו של יום מדובר בצבע. גם כשמחליטים לעזוב, אפשר פשוט לקנות דלי צבע לבן ולהחזיר את המצב לקדמותו. צביעת הקיר אינה מורכבת ברוב המקרים וכפי שנציג, אפשר ליצור שילובי צבעים וחיתוכים מעניינים שיוסיפו תחכום לחלל. בחרנו להגדרת חלל הסלון את הצבע IS0941   חרדל - צהוב וחידוש הלבן בגוון Extra white – שניהם של נירלט. הדס כהן מנהלת תחום אדריכלים והשראה נירלט הזהירה אותנו מראש שבדירות כאלה שהקירות לא תמיד ישרים ושהתקרה לא מאוד גבוהה - כדאי לשחק עם הצבעים וליצור אשליית גובה ע"י זליגת התקרה אל הקיר. "חלוקה אסתטית עיצובית מתוחכמת, מייצר תחושת מרחב, הפוך ממה שהינו מצפים" מציינת כהן. בעזרת מסקנטייפ יצרנו קו לרוחב הקיר בגובה הרצוי וצבענו קודם כל את הלבן. לאחר בהתייבש היטב הדבקנו מחדש מסקנטייפ וצבענו את החרדל.  טיפ של מקצועני נירלט: הסירו את המסקינטייפ מהקיר בזווית חדה ובכך תמנעו מקילופי צבע מיותרים.

את שאר הפינות בחלל הגדול הגדרנו בצבעים אחרים, ועל כך נרחיב בכתבה הבאה. הפעם אנחנו מתמקדים בסלון.

הכל טמון בספה (צילום: הדר יהב)
הכל טמון בספה (צילום: הדר יהב)

ספת הירושה המאסיבית מדי לחלל  הוחלפה בספה וכורסא שמותאמים לגודל ולצרכי המשפחה. חשוב לציין שהמלצתנו הייתה לבחור בסלון עם מספר חלקים בניגוד לספה 1 גדולה (קרי ספה + כורסא. לוותר על שזלונג מובנה בספה שלא יגביל בסידור החלל), כך שהסיכויים שהיא תתאים גם לדירה הבאה גדולים יותר. הרי לא הגיוני שעם כל מעבר דירה יוחלף גם כל הריהוט.

אחרי שטיפלנו בקיר, עברנו לטפל ברצפה. צביעת קירות בצבעים שונים ושימוש בשטיחים יוצרים חלוקת חללים קלה ופשוטה. בחרנו בשטיח ויניל (pvc) עם הדפס דמוי אריחים ישנים בצבעי שחור לבן דגם Marble Tiles של קרן דניס. בחרנו בשטיח הזה מכיוון שיש ילדים קטנים בבית וזה החלל הכי פעיל, לכן אין דאגה שיחליקו עליו וגם אין חשש שיכתימו, כיוון שניתן לנקות אותו בקלות עם מים וסבון. את הצבעים גזרנו מתוך הסלון שהמשפחה רכשה.

הוספנו קונסולה וטפט להשלמת האווירה (צילום: הדר יהב)
הוספנו קונסולה וטפט להשלמת האווירה (צילום: הדר יהב)

מכיוון שמדובר בבית שמארח לא מעט היינו צריכים ליצור מקומות ישיבה מרובים מבלי להעמיס על החלל וגם מבלי לרוקן את הכיס. הפתרון המושלם היה הדומי הקרושה עם רגלי העץ של רשת הסטוק. הם נוחים, בגובה הנכון ומוסיפים עוד טקסטורה ועניין לחלל, מבלי להעמיס. מה גם שניתן להזיז אותם בקלות והם אינם חוסמים את החלל. 

בחרנו פוף עלי בננה מהמם של INDO כשולחן. חיפשנו שולחן עגול, נמוך ולא חלול כך שהילדים לא יקבלו ממנו מכה, וכזה שבמקרה הצורך יכול להפוך להדום ולספק מקומות ישיבה נוספים.

מכיוון שלדיירים הקודמים הייתה טלוויזיה על עמוד, מה שלא התאים לרצונות הדיירים הנוכחיים, הוחלט לתלות את הטלוויזיה על הקיר, ולהתאים קונסולה מתחת כדי למנוע מהילדים להתעסק ולהגיע אליה. חשוב ללמוד את הוראות הבטיחות לפני שניגשים למלאכת תליית הטלוויזיה על קיר גבס.

בחרנו בקונסולת גזעים מהממת ויציבה במיוחד עם טופ זכוכית של INDO. הקונסולה לא רק מתכתבת עם השולחן, אלא גם נותנת בעזרת החומר והצורה- מראה רענן וטבעי לבית שקל לתחזק, לנקות ולשמר ביום-יום. ואם הסגנון הזה מוכר לכם זה כנראה בעקבות הצפת האינסטגרם מריזורט האירועים 'קאי' של שף מושיק רוט, להם עיצבו ב-INDO לא מעט מהריהוט שהפכו לפינות צילום נחשקות. "יש לקחת בחשבון כי הריהוט מיובא מאינדונזיה ומדובר בעץ טבעי שיש לתחזק. זה לא מסובך אבל חשוב" מסבירה דפנה (דפי) בעלת INDO.

את הקירות צבענו בגוון Extra white ועל הקיר של שירותי האורחים הדבקנו מדבקת טפט צורני שחורה של פסי קשת ענקית פסים של קרן דניס, שחותמת את הקישור ושיוך החלל (כנגד השטיח, הספה ושולחן הצד השחורים). מה שנהדר במדבקות קיר האלו, שההדבקה היא פשוטה מאוד ולא צריך להסתבך עם דבקים מיוחדים. "הזמן המומלץ להדביק מדבקת קיר או טפט דביק על קיר צבוע הינה אחרי 3 שבועות כדי שיהיה ניתן להסיר אותה בקלות ללא תלישת צבע מהקיר" מסבירה דניס, כך שאפשר בכיף לעטר את הקירות ולהסיר בקלות כשעוברים דירה.

 

משחק של טקסטורות (צילום: הדר יהב)
משחק של טקסטורות (צילום: הדר יהב)

ועכשיו לשלב האביזרים וההלבשה:

מכיוון שמדובר בחלל אחד גדול שחילקנו לפינות, החלטנו לא להעמיס על הקירות אומנות ותמונות. את כל הטקסטורות והעניין יצרנו בעזרת הצבע, טפטים, שטיח ורהיטים. 

אל הספה הוספנו כריות בוהו שיק וכרית עגולה (כולן מרשת הסטוק שאפילו הסלוגן שלהם הוא 'מרגישים שזה בית') בגוונים וטקסטורות שיתכתבו עם ההדומים, השולחן והקונסולה. על השולחן המרכזי הוספנו מגש זהוב של הסטוק שיתחום את הבלגן והשלטים (שיש בכל סלון) וכמובן נר לאווירה. סל קש ענקי של הסטוק לכל הכירבוליות (כי כשבאים אורחים חייבים לזרוק לאנשהו את הבלגן ושיראה מסודר ברגע). הוספנו שולחן צד ממתכת שחורה וזכוכית, כך שמי שיושב בצד הזה של הסלון- יוכל להניח בכיף את חפציו. 

מדברים בשפה אחת (צילום: הדר יהב)
מדברים בשפה אחת (צילום: הדר יהב)

מהצד השני חסמנו את הגישה לדלת הפלדלת שאינה בשימוש (דירה שעברה תמ"א ויצרו כניסות חדשות מהצד השני) בעזרת מתקן שחור לעציצים במספר גבהים ועציצי פלסטיק מהממים – שניהם של הסטוק. היה חשוב לנו להכניס עוד אלמנט של טבע וירוק בעיניים לדירה העירונית. הבחירה בצמחים מפלסטיק הייתה ברורה אחרי שהמשפחה הודיעה שהם אלופים בלהרוג עציצים. ברשת הסטוק מצאנו עציצים שנראים מאוד טבעיים וענו על הצורך.

פתרון יעיל לבלגן (צילום: הדר יהב)
פתרון יעיל לבלגן (צילום: הדר יהב)

על הקונסולה לא רצינו להעמיס- סלסלת קש של הסטוק להניח בה את כל הפיצפקעס שמצטברים במהלך היום וכמובן עציצון קטן להכניס עוד קצת ירוק לחלל. 

יצרנו סלון צבעוני, שמח ומרענן, כזה שמשקף את כל בני הבית (מאדון אני אוהב רק שחור ועד הגברת אני רוצה חיים וטבע). היה לנו חשוב ליצור חלל ייחודי, שונה, שמיש ונוח עבור חיי היום- יום של המשפחה. כי עם כל הכבוד לקטלוגים- כאן גרים בכיף (לפחות עד שנגמר חוזה השכירות). 

הסלון קיבל חיים  (צילום: הדר יהב)
הסלון קיבל חיים (צילום: הדר יהב)

אז מה היה לנו כאן: 

צבע נירלט בגווני IS0941 חרדל- צהוב ו Extra white' להשיג באתר ובחנויות המותג ברחבי הארץ ובאתר

שטיח ויניל ומדבקת קיר של קרן דניס: באתר

הדומים, צמחים, שולחן צד ואקססוריז  של רשת הסטוק. להשיג בחנויות הרשת ובאינסטגרם

שולחן וקונסולה של INDO יבוא ריהוט ופריטים לבית מאינדונזיה. להשיג בחנות האונליין ובאולם התצוגה בפארק התעשיות עמק חפר באתר