שנקר 

תצוגת הגמר של הבוגרים התאפיינה השנה בשילוב בין טכנולוגיות מתקדמות, פונקציונליות לבישה והשראות מהמזרח, וכמו ביתר קולקציות הגמר של השנתיים האחרונות - בלא מעט קולקציות גברים. עם הבוגרים הבולטים נמנים בין היתר נוי גולדשטיין ואנה קוסיצ'נקו (בקולקציה משותפת), רותם אלוני ואבישי ברגר. הגר רוט הציגה קולקציית שמלות לבנות בשילוב גופי תאורה. הקולקציה "Light Matters" שאבה השראה מעולם האדריכלות ומתפקידה של התאורה בעולם זה, כמו גם מעבודותיו של האמן ג'יימס טורל. תאורות LED שולבו במסילות שנתפרו באמרות של שמלות ערב, שהתאפיינו בגזרות מינימליסטיות עשויות בדי פודאנז' אטומים ובדי אורגנדין שקופים. תכשיטי הפוליסטירן החלבי שאבזרו את הדגמים יצרו משחקי אור, צל ושקיפויות. הדיסוננס בין האור לבד, בין החדש לישן ובין טבעי למלאכותי הדגיש את המתח שבין הקדמה והחדשנות העתידנית שבאופנה לבין הפרקטיקה, הפונקציונליות והמסחריות של הבגדים. 


נוי גולדשטיין ואנה קוסיצ'נקו


הגר רוט

 
קולקציית שמלות הכלה והערב שעיצבה ציפורה בייזר ברוח ההוט קוטור, "לא שמלה קלה", עסקה במשמעות טקס הנישואין היהודי ויחסי ההיררכיה המגדריים בדת. הקולקציה כללה שמלת ערב באדום בוהק שבלטה על רקע ארבע שמלות כלה לבנות, עשויות בדים מסורתיים כמו טול שקוף וסאטן מבריק, ומסורתיים פחות, דוגמת מפות שבת לבנות או וילונות מחיצה של בית כנסת. לפי מיטב מסורת האופנה העילית עוטרו הדגמים ברקמות ובסרטים ואובזרו בטבעות משובצות קריסטלים בצורת יהלומים אימתניים. בעבודתה התיימרה בייזר לשחרר את הכלה ממעמד הקניין ומהשליטה הגברית במיניותה הנובעים מפסיקות הלכה בענייני טהרה, מקווה ונידה. אלמנטים נוסטלגיים, קלאסיקה, ניגודים וסימבולים קולקטיביים השתלבו יחד תוך שימוש בהומור, במלאכת יד גבוהה וביצירתיות. 
 

ויצ"ו חיפה
תצוגת הבוגרים של המכללה לעיצוב אופנה התאפיינה בעושר של מלאכת יד ושימוש בחומרים שהושאלו מעולם האמנות והיצירה. בין קולקציות הבוגרים בלטה לטובה זו של אורי בודינגר, "עטופה". מדובר בקולקציית בגדי נשים המתייחסת לאופן שבו הופך מוצר דו-ממדי לתלת-ממדי, תוך מחשבה על אריזת גוף האישה בעיטורים ומתוך רצון לכבד ולהצניע את הגוף. הקולקציה השתמשה בחומרים דמויי עור, בפלסטיק, באורגנזה משי, בלבד, במסקינגטייפ ובשערות סינתטיות ששולבו כאביזרים המסמלים את הכסות הראשונית המחפה על הגוף.  
קולקציית הגברים שעיצבה הבוגרת סמאר עסאף, "שופוני יא נאס", בלטה בזכות השימוש בהדפסים של קליגרפיה ערבית, חומרים איכותיים וטכניקת עבודה גבוהה. בעבודתה דנה עסאף בגבריות ובמנהיגות בהשראת שכבת האליטה הפלסטינית מתקופת המנדט. כל אלו מגולמים בקולקציה מחויטת שמשלבת הדפסי טקסטיל ומוטיבים ערביים המבטאים זהות כלאיים חדשה. 


סמאר עסאף
 
בצלאל
תצוגת הבוגרים של מגמת עיצוב האופנה התקיימה גם השנה בעיר דוד שבירושלים, ונשאה אופי של מיצג לא שגרתי שנוצר בחסות קבוצת גולף ובניצוחו של מוטי רייף. רוב עבודותיהם של בוגרי המחזור, בניהולה של תמרה יובל ג'ונס (לשעבר ממלאת מקום ראש החוג לעיצוב אופנה בשנקר), התאפיינו בקונספטואליות רבה ודמו יותר לעבודות אמנות מאשר לעיצובי אופנה לבישים. 
בין הבוגרים ראוי לציין את שרון דהוקרקר והדר פרידמן. אלכסנדרה רודשטיין שאפה להגדיר מחדש את גבולות הבגד באמצעות הקולקציה "קונסטרוקציות חברתיות לבישות". בדי קטיפה סינתטית, עור ופליסה מאריגים סינתטיים נמתחו על חישוקי תיל ויצרו חצאיות, עליוניות ושמלות גרפיות, ששילבו אלמנטים דמויי כנפי חרקים, רשתות ללכידת חיות, שריון או מגנים. כל אלו דמו למעשה למרחבים לבישים החוצצים בין הפרט הלובש אותם לבין סביבתו וביטאו את הצורך של האדם במקום פרטי ומוגן מפני חודרנותה של הסביבה. למרות היותם של הפריטים רחוקים מלהיות "מוכנים ללבישה", הדמיון לקולקציית החרקים של טיירי מוגלר משנת 1997 יחד עם האמירה החזקה והרלוונטיות שלה לזמנים שבהם אנו חיים בידלו אותה משאר הקולקציות. 


הדר פרידמן


שרון דהוקרקר
 
בקולקציה "בחזרה לארץ הפלאות" מנסה הבוגרת עירית נתיב להעביר את הכמיהה לנעורים נצחיים ואת הפחד מהזדקנות, שהם לדעתה המסרים בסיפור "אליס בארץ הפלאות". באמצעות טכניקה מיוחדת של שתי שכבות בד פסים החושפות בעת תנועה דימויים המסתתרים בין קפליהן (דוגמת פרפרים מתעופפים או כוסות מתנודדות), מפיחה נתיב חיים חדשים בסיפור הקלאסי. חצאית שנלבשה כשמלת צווארון ויקטוריאני, מקטורן בעל דש קטיפה, ואריגי סאטן יצרו אווירה סוריאליסטית.


עירית נתיבג