חדר השינה שלנו הוא המקום שבו אנחנו פותחים את היום וסוגרים את היום, ובמדינה כמו שלנו יש לזה חשיבות קריטית במיוחד. עיצוב חדר השינה או ריענון הנראות של חדר השינה זה משהו שאפשר לעשות במינימום תקציב אבל עם אימפקט כל כך גדול שמשפיע על כל החיים שלנו. שדרוג חדר השינה לא חייב להיות עסק יקר. בזמן שכל הדברים בעולם מתייקרים יש שני תחומים שדווקא מוזלים יותר ויותר עם השנים; הראשון  זה בגדים והשני זה עולם ההום סטיילינג. זאת אומרת, אם בעבר מגבת איכותית הייתה עולה למעלה מאלף שקלים, היום אפשר לקנות מגבת סופר איכותית של מותג ידוע באזור ה100- 200 שקלים. כנ"ל לגבי כריות, שטיחים, מצעים, וילונות, אומנות לקיר, וואזות, שידות לצד המיטה, תאורה ועוד. כבר לא צריך תקציב של לפחות 50 אלף שקל כדי לשדרג את החדר, אפשר לעשות את זה בתקציב נמוך ובכך להתאים את הסטייל ואת סגנון החדר בהתאם למה שבא לך, ולא להשתעמם עם זה 20 שנה אלא לגוון פעם בכמה שנים.

בכמה צעדים פשוטים ובמאות בודדות של שקלים אפשר להפוך כל חדר שינה אפרורי ומשעמם לחדר שינה עוטף, מחבק, מעצים, מרגיע, שמרגיש כמו בית מלון יוקרתי. בזכות ההשקעה המינימלית אנחנו גם יכולים כל הזמן לשדרג ולשנות את הסטייל והסגנון וכך ליצור לעצמנו כל פעם חדר שינה אולטימטיבי שמתאים בדיוק למה שאנחנו מחפשים באותה תקופה.

איך עושים את זה תכל'ס ומה באמת חשוב:

1. הטקסטיל

נתחיל מהמיטה; כיום יש מגוון רחב מאוד של מצעים באיכות מעולה ובמחירים קטנים ונמוכים כך שאפשר לבחור את הסגנון האהוב עלייך מבחינת הצבעוניות ההדפסים והשילובים. הסוד טמון בטקסטורות; לשלב שמיכה בטקסטורה מיוחדת או כמה כריות קטנות לעיצוב המיטה שמוסיפות מראה יוקרתי ומיוחד.
עוד בגזרת הטקסטיל – וילונות. הם עושים את כל ההבדל, החל מווילונות טול שקפקפים וקלילים דרך רפרפות טבעיות ועד וילונות האפלה שיוצרים חושך בחדר. בחרי את הסגנון והאווירה שאת רוצה בחדר השינה ולפי זה התאימי וילונות. גם וילונות אפשר למצוא היום במחירים מאוד אטרקטיביים כך שאת יכולה מידי תקופה לשנות ולשדרג.

עיצוב שרון וייזר  (צילום: עודד סמדר, באדיבות נירלט)
עיצוב שרון וייזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות נירלט)

2. הצבע

השדרוג הכי גדול והכי קל ופשוט ובמחיר הכי קטן - זה צבע לקיר. את יכולה לבחור קיר אחד, את יכולה לצבוע בצורה מיוחדת ,את יכולה לבחור לצבוע את כל החדר- מה שבא לך. צבע קיר משנה את כל האווירה ברגע וזה משהו שכל אחת וכל אחד יכולים לעשות אפילו לבד. כיום יש מגוון רחב של צבעים וטקסטורות לקיר ובדלי צבע ורולר אחד - את יכולה לעשות מהפך ענקי בלי מאמץ ומבלי לקרוע את הכיס.

3. להלביש את הקיר

אומנות לקיר זה משהו שמאוד משדרג ומשנה אווירה. אם בא לך ללכת בגדול את תמיד יכולה לבחור טפט מיוחד וליישם אותו על קיר אחד או על כל החדר, אבל את גם יכולה לשלב אומנות; אם זה תמונות, ציור, טקסטיל לקיר או כל אלמנט עיצובי שתבחרי לתלות ובכך להעניק עומק וייחודיות לחדר.

ורדינון  (צילום: תמי בר שי)
ורדינון (צילום: תמי בר שי)

4. אביזרים

אבזרי את שידות החדר באלמנטים עיצוביים מרעננים שיוסיפו גם צבע וגם טקסטורה ועניין לחלל. הקפידי לא להעמיס יותר מדי וכן לשמור על מראה נינוח וקליל שמתאים לחדר השינה. את יכולה לבחור וואזות מיוחדות ולשלב בהן פרחים, כלי איפור וארגזי אחסון מיוחדים ומעניינים להניח בהם את כל הציוד שלכם. זכרי שבבית מלון - הכוח של החדר הוא בניקיון העיצובי שלו, לכן אם יש לך למשל המון תמרוקים בחרי סלסלה או קופסה מעניינת לאחסן אותם ,או שידה מעניינת עם מגירות שבה את יכולה לאחסן את הכל. דווקא ניקיון המשטחים שיש בחדר, בשילוב עם אלמנט אחד או שניים דקורטיביים, יעניקו לחדר מראה יוקרתי יותר וגם מראה נעים ומרגיע יותר.

CASTRO HOME (צילום: מידן מור אלון)
CASTRO HOME (צילום: מידן מור אלון)

5. תאורה

תאורה שמותאמת לחדר השינה היא תאורת אווירה. יכול להיות לך גוף תאורה אחד גדול בתקרה אבל דווקא גופי תאורה קטנים ישלימו את האווירה ויעשו את כל ההבדל. אם זה תאורת קריאה לצד המיטה או מנורה דקורטיבית ומיוחדת על השידה ואפילו מנורה עומדת שמתכתבת נפלא עם העיצוב שבחרת. אורות קטנים וממוקדים מייצרים אווירה מיוחדת. גם גופי תאורה מיוחדים הם הרבה יותר זולים ונגישים היום ממה שהיה בעבר, בחרי לך 2-3  גופי תאורה שיתנו אווירה מיוחדת ופזרי אותם נכון בחלל.