החיים הם עניין של נקודת מבט, אבל אופטימית ככל שתהיה, אי אפשר שלא לחשוב על העובדה שהשנה נהיה מסובין בהרכב חסר עד כאב. השנה ילבש חג האביב כסות קודרת יותר מבשנים עברו. עם זרוע קצת פחות נטויה וכרפס שטעמו מריר עוד יותר. אבל ברוח ה"תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר", אנחנו כאן כדי לספק לכם הפוגת חרוסת שתמתיק את גזירת הגורל. קבלו כמה הצעות לפסח משפחתי יותר, מעוצב יותר ונעים יותר, שאולי יוביל אותנו למחוזות טובים יותר בקרוב.

טמבור, קולקציית באלאנס (צילום: בועז לביא)
טמבור, קולקציית באלאנס (צילום: בועז לביא)

הגוון שיטען אתכם בכוחות מחודשים

חברת הצבע טמבור מנסה להחדיר כבר שנים את בשורת הצבע לבתים הישראליים, אך אלה עומדים איתן בבחירתם בגווני הלבן והבז'. סקר שנערך על ידי מכון המחקר SAPIO במרץ האחרון הראה קשת רגשות מגוונת מצד הישראלים – בימים קשים אלה – וכן את שינוי תחושות העצבות והקדרות, הודות לשינוי וריענון ביתם. לפי ממצאי הסקר, כ-90% מהישראלים חשו רגשות חיוביים לאחר צביעת הבית. בהתאם לזאת השיקה החברה שירות חדש בדמות דוגמיות צבע בגודל של כוס קפה "לקחת", שהלקוחות יכולים להזמין לביתם, לבחון אותם על קירות הבית ולהסתייע בהם בהכרעה על הגוון המושלם. בנוסף, חשפו בחברה קולקציית צבעים חדשה, תחת השם Balance, ששואבת השראה מהטבע ומהמרחבים הסובבים אותנו. "אנחנו חיים בעידן של שינויים מרחיקי לכת המתרחשים בקצב מסחרר", מציינת ניבה יחיאב אלון, Head of Design בחברת טמבור. "חלקם מעודדים אותנו לפרוץ קדימה, ואחרים מזמינים אותנו לעצור ולחשוב מחדש על הדרך שבה אנחנו חיים, ועל המרחבים שבהם אנחנו מבלים את הזמן שלנו". לדבריה, קולקציית הגוונים החדשה שמה דגש על מרחבי מחייה טובים ומיטיבים, בתקווה לסייע להיטען בכוחות מחודשים, תוך הענקת השראה. 

הדום של זגה (צילום: סטודיו זגה ZAGAMIX)
הדום של זגה (צילום: סטודיו זגה ZAGAMIX)

שולחן שיספיק לכולם

האם אתם מאלה שיכולים לארח כמות נכבדה של אנשים, אבל ביום יום בקושי מצליחים להתנהל בבית, בגלל שולחן אוכל אימתני? ברשת ZAGA מאמינים שאפשר להיות בעליו של שולחן צנוע מידות, ובבוא העת להצליח לארח גם גדוד צה"לי ממוצע. קולקציית ה-Mix & Match שהשיקו ברשת מאפשרת, בנוסף לעריכת שולחן לתפארת, לערוך גם התאמות נוספות עוד קודם לכן ולבחור את הפלטה העליונה ואת הרגליים, בהתאם לסגנון ולטעם האישי. 
מחיר לצרכן:  החל מ-4,570 שקלים לשולחן בהתאמה אישית

קולקציית אביב של CASTRO HOME  (צילום: מידן מור אלון)
קולקציית אביב של CASTRO HOME (צילום: מידן מור אלון)

לעשות לביתנו 

מי שבוחר להימנע משיפוצים יקרים ומעייפים יוכל לשנות את חזות חללי הבית ברגע, בעזרת פריטים משלימים בשלל גוונים וטקסטורות. CASTRO HOME, המותג לעיצוב הבית מבית קסטרו, משיק קולקציית אביב רעננה שבה תוכלו למצוא, בין השאר, קולקציית כלים מאוירת בעבודת יד, קולקציית צלחות וכלי הגשה עשויה מפורצלן לבן ונקי, ושאר פריטים עשויים מחומרים טבעיים כמו קש, עץ ופשתן, שיכניסו פשטות ואלגנטיות למראה חסר-מאמץ. 
טווח מחירים: 5.90 שקלים ועד 999 שקלים

גולף & קו  (צילום: דור שרון)
גולף & קו (צילום: דור שרון)

שולחן ערוך על פי גולף & קו 

ברשת גולף אנד קו בחרו לעצב את שולחן החג החגיגי בקווים רומנטיים ובגווני חום וורוד. אורית וינטרוב, המעצבת ומנהלת הקולקציה של גולף & קו, מאמינה ששילוב הצבעים הזה, ביחד עם טקסטורות ושאר פריטי דגש, יסייע ליצור אווירה חמימה ומזמינה. וינטרוב מציעה לעשות שימוש בכלי זכוכית, להכניס נגיעות מוזהבות ולהרבות בפרחים – כתפאורה מושלמת לארוחה הביתית. 

שולחן חג של FOX HOME (צילום: דניאל לילה)
שולחן חג של FOX HOME (צילום: דניאל לילה)

שקוף שזה חגיגי

שולחן החג של FOX HOME מבקש לסמל זריחה וצמיחה ברוח "החיטה צומחת שוב", למרות הדרתה בחג. גווני NUDE, משמש ואפרסק מככבים בכלי החג השקופים, בהשראת הפריחה האביבית המזוהה עם חג החירות. שילוב בין כלי אוכל והגשה מציע עושר ויזואלי, דרך צורניות, טקסטורות, מרקמים וגימורי זהב, ומעניק תחושה מרעננת בשולחן החג. כלי פורצלן לבנים לצד כלי זכוכית צבעוניים, במרקם של עלי כותרת, ונגיעות של זהב יעניק מצע אלגנטי לתקרובת המוגשת.

סטודיו דורון זאבי (צילום: יח''צ)
סטודיו דורון זאבי (צילום: יח''צ)

רוקם החלומות

דורון זאבי, מעצב טקסטיל ויודאיקה, בוגר לימודי תואר ראשון (בהצטיינות) ושני במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, יצר קולקציה חדשה של כיסויים למצות ותיקים לאפיקומן עתירי הדפסים ורקמות בטכניקות שונות בעבודת יד. זאבי, שנבחר להציג את פרויקט הגמר שלו במסגרת תערוכת האומנים הצעירים והמבטיחים מטעם חברת האמנות הבינלאומית ובית המכירות סות'ביס, זכה בפרסים נוספים במרוצת השנים, על יצירותיו ש"משדכות" בין ישן וחדש, בין העולם הדתי לאופנתי ובין מסורת לקדמה. אלה נוצרו תוך שהוא קושר בין אהבת המסורת, לעיצוב מקורי. הפריטים נשלחים במארז חגיגי עם הפתעות, ביניהן ערכה מעוצבת לבדיקת חמץ.
טווח מחירים: 500-870 שקלים
להשיג בסטודיו ברמת גן  https://doronzeevi.com
קולקציית פסח החדשה: https://doronzeevi.com/shop/passover

הצורפים - מפצח אגוזים  (צילום: צחי קיבנשטיין)
הצורפים - מפצח אגוזים (צילום: צחי קיבנשטיין)

יד ראשונה מצורף

פריטי היודאיקה שמזוהים עם המסורת היהודית עברו מטמורפוזה עיצובית ברבות השנים, ונוצרו להם פרשנויות רבות ומגוונות. גם מותג כלי הכסף והיודאיקה המוביל, "הצורפים", מבקש להנגיש את ערכי המסורת לכולם – מכל הבחינות - ומשיק קולקציית אירוח טרנדית ואלגנטית מבית מותג הביתMerdinger ,, שמוצעת במחירים שווים לכל כיס. הקולקציה החדשה כוללת מגוון כלי הגשה ואירוח עם נגיעות או בציפוי כסף וזהב, לצד שלל פריטי כסף מעוטרים כמיטב המסורת: מפריטים קלאסיים עתירי עיטורים וחריטות, ועד מפצח אגוזים קומפקטי שצורתו אגוז ומצופה בכסף בוהק ונוצץ. 
מחיר מפצח אגוזים בהנחת חג, 119 שקלים, סט מלח פלפל וקיסמים על מגש קטן, 159 שקלים

צלחת פסח - טובים השניים  (צילום: GRACIELA NOEMI Designs)
צלחת פסח - טובים השניים (צילום: GRACIELA NOEMI Designs)

מתנות עם ערך מוסף

מגוון המתנות המוצג בחנות המתנות של מוז"א, מוזיאון ארץ-ישראל, מתחרה בכמות המעצבים והאומנים היצירתיים שמוצגים בו, אך הן ממש לא בבחינת "לראותן בלבד". לדוגמה, פרשנות מחודשת לצלחת ליל הסדר בעיצובה של גרסיאלה אימבינדרוב למותג GRACIELA NOEMI Designs (640 שקלים), שמורכבת משני מגשי טראצו, בכל אחד שלוש קעריות. אלו משלימות זו את זו, בגישת "טובים השניים", ויכולות לשמש לאירוח חגיגי ויצירתי ואפילו להגשה יומיומית, של הפריטים בנפרד; הגדה של פסח מבית הפולניה (35 שקלים), שבו עשר מכות והרבה תלונות – לאירוח מחוייך; או ערכת פסח שמציגה את יציאת מצרים וקריעת ים סוף (95 שקלים) בעזרת שלל דמויות ואלמנטים. אלו ודאי יכניסו גם את הקטנטנים שבחבורה למשימת סידור השולחן ויביא אותם להתעניין בסיפור יציאת מצרים. אלה ועוד הן מקצתן של התשורות שמגלמות עיצוב ישראלי איכותי ורב-גוני, שכל מארח ומארחת ישמחו להתחדש בהן.
טווח מחירים: 35-650 שקלים, להשיג בחנות מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב, או באתר האונליין https://www.muzashop.biz/category/%D7%A4%D7%A1%D7%97

HAPPY LEMON (צילום: ערן סלם)
HAPPY LEMON (צילום: ערן סלם)

הגשה עצמית

שם המותג HAPPY LEMON אולי מבטא יותר מכל את היחסים האמביוולנטיים שלנו עם המר והמתוק. דווקא ברשת החביבה שמציעה מכל וכל לעיצוב הבית תוכלו למצוא אלמנטים שיהפכו את האירוח לקליל ולנגיש. לדוגמה, שלל קעריות קרמיות בהדפסים משובבים, שתוכלו לפזר על השולחן, כמעין צלחת פסח מפורקת. 

עיצוב decorliona (צילום: ליעונה מנקלי)
עיצוב decorliona (צילום: ליעונה מנקלי)

הצעת הגשה ברוח כולנו מסובבין

צלחת הפסח שלכם אינה מגיעה לכל דכפין? תוכלו להיעזר בספינר מסתובב, ולהפוך אותה לצלחת מסתובבת ברגע. כל שעליכם לעשות הוא להדביק את הקצוות המסתובבים אל בסיס הצלחת בעזרת דבק דו-צדדי או דבק חם – וליהנות מהגשת 360 אל כלל המסובין.
רעיון וביצוע: @decorliona

התוצאה הסופית, עיצוב decorliona (צילום: ליעונה מנקלי)
התוצאה הסופית, עיצוב decorliona (צילום: ליעונה מנקלי)