יום ההורים הבינלאומי יחול ב-1 ביוני. לקראת היום החשוב מפרטת ריקי סגל, אחות טיפת חלב של קופת חולים כללית בירושלים, מספר כללי זהירות ובטיחות עליהם צריכים ההורים והמטפלים בסביבה הקרובה להקפיד ולשמור כאשר התינוק מתחיל לצעוד את צעדיו הראשונים.

בטיחות בבית

בצעדיו הראשונים התינוק נוהג לגרור בכל רחבי הבית עגלות, כיסאות, מכוניות, בימבה ועוד. לפיכך יש להקפיד להתקין גדרות ליד המדרגות ולשמור על מרחב בטוח למניעת נפילות קשות.

יש לשים לב שאין מפות או חפצים שניתן למשוך ועליהם מונחים חפצים כבדים, חדים, חמים או כבלים של חשמל.

התינוק בשלב זה כבר עומד ומצליח להגיע לגובה גבוה יותר מבעבר - יש להיזהר ממגירות וארונות המכילים חפצים וחומרים מסוכנים או חדים, על כן מומלץ בחום לרכוש אמצעים לנעילת ארונות ומגירות.

התינוק מסוגל להתחיל לטפס - חשוב לקבע ארונות ושידות כבדות לקיר.

התינוק עדיין מכניס כל דבר שהוא מוצא לפיו, על כן יש להמשיך ולהקפיד על מרחב בטוח ללא חפצים קטנים ובהשגחה מיוחדת.

בטיחות באכילה

התינוק כבר יכול לאכול מזון מוצק בחתיכות - חשוב לשים לב שהמזון מותאם ליכולתו. מזון עגול וחלקלק מסוכן במיוחד (פיצוחים/ נקניקיות/ ענבים/ סוכריות) ויש לחתוך אותו על פי ההנחיות שנמצאות באתר ארגון "בטרם".

בטיחות בזמן הרחצה

יש להמשיך ולהשגיח לאורך כל זמן הרחצה. בגיל זה התינוק כבר מסוגל לסובב את הברז בבת אחת למים החמים, על כן  מומלץ מאוד להגביל את טמפרטורת המים בדוד (מותקן על ידי חשמלאי).

יש להדביק באמבטיה מדבקות המונעות החלקה במים.

חימום הבית

מזגנים ורדיאטורים הם אמצעי החימום הבית הבטוחים ביותר בסביבת ילדים מכיוון שאין בהם אש גלויה וניתן להשאירם דולקים גם בלילה. יחד עם זאת חשוב גם להתקין בבית גלאי עשן.

כיסא בטיחות

יש להושיב תינוק בכיסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה מעל גיל שנה ו-9 ק"ג. יחד עם זאת האקדמיה האמריקאית של רופאי הילדים  ממליצה להמשיך להושיב תינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים. יש לשים לב שהכיסא מעוגן על פי הנחיות יצרן ולא עבר את תאריך התפוגה שלו .

נעל ראשונה

ניתן לרכוש נעל ראשונה קלה וגמישה מהצעד הראשון בשביל הליכה מחוץ לבית כאשר בבית ניתן ללכת יחפים. מומלץ ללכת על משטחים לא ישרים כמו חול, שמחזק את הרצועות והגידים ברגל.