מכובדי, החודשים הקרובים גורליים למורשתך. בעברך צד מפואר, מסיירת מטכ”ל, דרך MIT ו־BCG, המהפכה הכלכלית שהנהגת כראש ממשלה צעיר וכשר אוצר, העברת השגרירויות לירושלים, הסכמי אברהם ועד למערכה בין המלחמות. אך אם בבחירות הקרובות אתה, ושותפיך לגוש שאליהם אתה מחויב, תזכו ב־61 מושבים בכנסת, תתרחש מהפכה חוקתית, תרבותית וזהותית, אשר תטלטל את היסודות המכוננים של ישראל. מי כמוך יודע עד כמה שותפיך מסוכנים לישראל. אין לי ספק שאינך רוצה שמורשתך תהיה מדינת הלכה במקום סטארט־אפ ניישן, שבט חרדי הנישא על גב מגזר יצרני וערעור מוסדות ומנגנוני הדמוקרטיה המערבית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אין לי ספק בערכים שספגת בביתו של עורך האנציקלופדיה העברית, בסיירת ובבוסטון. אין לי ספק בפטריוטיות שלך. ייתכן שרק אתה מסוגל להציל את ישראל משותפיך לגוש. לכן ממש כמו במבצע סבנה, עליך להעדיף את האינטרס הציוני על פני השיקול האישי ולפרוש, לפחות זמנית, מהחיים הציבוריים. אנא התמקד במאבק לטיהור שמך בזירה הפלילית והציבורית, והסר מעל ישראל את איום קואליציית ה־61 המבעיתה של בן גביר, סמוטריץ’ והחרדים.

אגלה לך סוד: הצבעתי לך בעבר, לרבות בבחירות ישירות לראשות הממשלה. אך בחירת השותפים העיבה על דרכך. כך, בעוד אתה מתגאה בטכנולוגיה הישראלית, חתרו שותפיך להדתת מערכת החינוך. בעוד אתה מתגאה בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שותפיך עלו על 9D.
כיועץ ב־BCG ייעצת ללקוחות לחזק את יתרונם היחסי, אך שותפיך לדרך נלחמים באליטות המקנות לישראל את אותם יתרונות יחסיים, אקדמיים, כלכליים וצבאיים. ולא, הלוויין הבא לא יפותח במכינה בעלי, והסטארט־אפ הבא לא יגיע מישיבת פוניבז'. אך במשמרת הארוכה שלך נוצרה המערכת המתמרצת את התפוצצות האוכלוסין החרדית, ואתה יודע טוב ממני מה המשמעות לכלכלת ישראל. תרחיש הבלהות אינו הגרעין האיראני, הוא עזיבת האליטות מאימת מדינת ההלכה של סמוטריץ’. כחובב היסטוריה, מי כמוך יודע שמה שמפיל אומות אינו האויב, אלא הקריעה מבפנים ואובדן היתרונות היחסיים.

שנינו יודעים שערכית וזהותית, אתה מעדיף את עמר בר־לב, רם בן ברק ואסתר חיות על פני בן גביר, דרעי וגפני. יש לך כל כך הרבה נושאי שיחה משותפים עם בר־לב. ועל מה תשוחח עם בן גביר? הרשעתו בהסתה לגזענות ובתמיכה בארגון טרור? סירוב הצבא לגייסו? אין לי ספק שלפני שאתה נרדם, אתה מודה בטעות הקולוסאלית בבחירת השותפים והדרך.

ואתה חייב לי, אישית, הסבר על הפרשות הפליליות ועל כלי השיט. לי, ולא לגלית דיסטל־אטבריאן, לבן גביר ולחרדים. לי, ולא להם, קראו למילואים במשמרת שלך, ב"עמוד ענן", ב"צוק איתן", ב"חגורה שחורה" וב"שומר החומות". לכן אתה חייב לי הסבר על הקיצוץ העמוק בכוח הלוחם ערב צוק איתן, על הפסקת האימונים באותה שנה, בעוד מיליארדים מוסטים לרכש כלי שיט שצה”ל לא רצה. אתה חייב לי הסבר כיצד, אחרי ניהול נכון של מכירת צוללות 1 ו־2 למצרים, בתהליך סדור שהבטיח את היתרון האיכותי של חיל הים, אישרת את מכירת צוללות 3 ו־4 בהיחבא. ולא, אין סוד ששר הביטחון, הרמטכ”ל וראש המוסד אינם רשאים להכירו.

שווה בנפשך כיצד תיראה המדינה לאחר כינונה של קואליציית ה־61 של רגב, בן גביר והחרדים. גם אם תוכל להפיק ממנה יתרון אישי במשפטך, אינך רוצה שזו תהיה מורשתך. אנא, פרוש והסר את איום ה־61 מעל ישראל.