בדיוק לפני חצי שנה, בסוף חודש דצמבר 2021, קיבלה ממשלת ישראל החלטה דרמטית לעתיד ההתיישבות בגולן. דווקא ממשלה שבה כיהנו חברים ושרים בכירים ממפלגות השמאל, שבהן עד לפני כמה שנים דיברו על מסירת הגולן לטובת הסכם שלום עם סוריה, היא זו שהביאה את ההחלטה על תוכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית בקצרין ובגולן, אשר תכפיל בתוך שנים בודדות את האוכלוסייה.

אני רואה באותה החלטת ממשלה ביטוי למה שידענו זה מכבר - הגולן הפך להיות לב הקונצנזוס של מדינת ישראל ואזרחיה. זאת בדיוק החותמת של מקבלי ההחלטות שחיכינו לה זה זמן רב. המטרה שלנו, והדרך שגדלתי עליה ברוח ראש המועצה הראשון שהחלפתי לפני כעשור, סמי בר לב, היא לפתוח אופקים ולהוביל מהלכים אסטרטגיים גדולים שבסופם אצבע הגליל והגולן יהיו כמקשה אחת.

אם לפני קצת פחות מעשור היה קשה עד בלתי אפשרי לשכנע יזמים להשקיע במיזמים מסחריים בקצרין, כעת אנחנו בסיטואציה שונה ומוצפים בהצעות וברעיונות. הם כבר אינם חוששים להשקיע את הונם ומבינים שבעתיד הם יישאו פירות. פרויקטים לאומיים כדוגמת בית החולים הווטרינרי ותוכנית "אודם" לשילוב צעירים מהפריפריה ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל וכוחות הביטחון - הם רק חלק ממה שמתפתח כאן בשנים האחרונות.

ועדיין חשוב לזכור ולהזכיר כי יש לפנינו אתגרים רבים, שאותם מכיר טוב כל מי שמתגורר בפריפריה הגיאוגרפית של מדינת ישראל. בעבודה משותפת, עם מבט לטווח הארוך, נוכל למצוא את הפתרונות לסוגיות שונות כמו תעסוקה והיעדר מרכזי הייטק באזור, שיפור התשתיות והתחבורה הציבורית ועוד.

את תנופת ההשקעה וחיזוק קצרין והגולן חייבת לאמץ לקווי היסוד שלה כל ממשלה שתקום בישראל. דוגמה טובה למימוש בפועל של אותה החלטת ממשלה חשובה היא היציאה של משרד הבינוי והשיכון לאחרונה למכרז לבניית 1,560 יחידות דיור בשכונה חדשה שתקום ביישוב. בעוד שנתיים צפוי לצאת מכרז נוסף שישלים את מהלך הכפלת התושבים. אלו בדיוק המהלכים שיסייעו לנו להצעיד קדימה את האזור כולו.

אם הממשלה הנוכחית, למרות הרכבה המגוון וכהונתה הקצרה, השכילה לעשות זאת ובהצלחה גדולה, אני משוכנע שגם הממשלה הבאה תדע להמשיך את אותו המומנטום. 

הכותב הוא ראש המועצה המקומית קצרין