במהלך 50 השנים האחרונות עלו למעלה מ-3,000 אמנים מברית המועצות לישראל. הישראלים מכנים אותם "רוסים", אך למען האמת הם מגיעים מארצות רבות ושונות. ברית המועצות כללה 15 רפובליקות לאומיות גדולות, וכל אחת מהם היוותה מדינה נפרדת עם מוסדות חינוך ובתי ספר לאמנות משלה. רבים מהמוסדות היו וממשיכים להיות מוסדות ברמה בינלאומית, שהוציאו משורותיהם אמנים רבים ומוכשרים, בעלי סגנונות וכיוונים שונים. בוגרי מוסדות אלה, כאמור, הגיעו בסופו של דבר גם לישראל, אימצו מולדת חדשה והתייחסו לחוויית העלייה ביצירותיהם. רבים מהם הגיעו לישראל כיוצרים ידועים ומבוססים, אך לא כולם מקצועיים.

חברת Yoffi מייצרת מתנות גסטרונומיות המיוצרות בישראל, כמו תמרים, טחינה, זיתים, רימונים, תה צמחים, דבש ועוד. לפני שש שנים, מיד אחרי שעשינו עלייה, הקמתי את החברה ביחד עם משפחתי כדי לשתף את העולם בטעמי המטבח הישראל. בנוסף לכך, אנו משתפים פעולה עם מעצבים ישראלים, שעוזרים לנו להפוך את הטעים - ליפה. עבורנו, משלוח דברים טעימים ויפים מהווים דיפלומטיה גסטרונומית. לכן, זה היה אך הגיוני שהצעד הבא בדרך יהיה להעביר גם את מראות ישראל לעולם, באופן משובב לב.

יזמנו את תערוכת הגלויות "Israel של Yoffi", לא רק כפרויקט אומנותי, אלא גם כפרוייקט המשקף אותנו כישראלים. הוא עוסק בעלייה לישראל, תהליך לא פשוט אותה עשו המבקשים מולדת חדשה, ששינתה את חיינו והובילה להתאהבות. האמנים שמשתתפים בפרוייקט הינם שונים ומגוונים - חלקם הגיע לישראל כבר לפני כ-35 שנה ואחרים רק לפני מספר חודשים, חלקם מדברים עברית רהוטה, ואחרים רק מתחילים את דרכם באולפן. ביניהם ניתן למצוא ילדים, אנשים עם צרכים מיוחדים, רופאים, דיפלומטים ואפילו בכיר בצבא הסובייטי לשעבר, שהינו בן 90. 

זאת גם הסיבה סיבה בגינה בחרנו בגלויות - ז'אנר נשכח - כי הפרויקט אינו עוסק רק באמנות אלא בכל אחד מאיתנו ובחיבור האישי וההכרה שלנו בישראל. כל אמן תיאר את רשמיו מישראל בגלויות צבעוניות, ולאחר מכן כתב משהו אישי ומשמעותי לאדם אהוב. בנוסף, קל יותר להפיץ גלויות ברחבי העולם, ובניגוד לציורים, אין צורך לתלות אותן על הקיר. הם קלי-משקל, ומאפשרים להציג את ישראל באור חיובי וחם. במיוחד בתקופת הקורונה שהביאה עלינו סגרים, ריחוק חברתי ומגבלות נסיעה הגלויות מקרבות את יופייה של ישראל לאלה הנמצאים רחוק מאיתנו. 

תערוכת "Yoffi של ישראל" תיערך בירושלים בחודשים הקרובים. ברצוננו להרחיב אותה לערים שונות בישראל ואולי אף להציגה בשדה התעופה בן גוריון. אנו גם חולמים להציג את התערוכה במדינות אחרות, ולראות את הגלויות שלנו "מתעופפות" ברחבי העולם. אנו בטוחים רבים בעולם יופתעו מגלויות Yoffi, המציגות את את ישראל היפה והרבגונית.

תערוכת " Israel של Yoffi" בהשתתפות 36 אמנים ישראלים דוברי רוסית תהיה פתוחה לקהל הרחב ללא עלות בין התאריכים ה-20 באוקטובר ועד ה-15 בנובמבר, בבית המוצר הירושלמי (בארגון Skizza), דרך חברון 12, ירושלים.

הכותב הוא יזם יליד רוסיה, שהקים ב-2015 את Yoffi, חברה בבעלות משפחתית המייצרת ומשווקת מזכרות גסטרונומיות ישראליות בארץ ובעולם.