אני צופה בדרישה החוזרת ונשנית מבני גנץ ומניצן הורוביץ לפרוש מהבחירות על מנת שהקולות שלהם יעברו ליש עתיד ולמפלגת העבודה. הדרישה הזו צורמת לי מאוד כי היא לא דמוקרטית. ״תעשה את זה למען המחויבות לגוש״, מבקשת רינה מצליח מבני גנץ ב״פגוש את העיתונות״. לא ברור לי אם רינה מצליח דיברה בשם עצמה, כי לאחרונה העיתונאים שכחו שהם צינור למידע ולא אמורים לשווק את הדעות שלהם, או אולי היא התכוונה להעביר את הבקשה של מרב מיכאלי שהתראיינה לפני גנץ. 

בכל מקרה הבקשה הזו ראוי שלא תשמע. אם הם היו גוש, הם היו רצים יחד כמפלגה אחת והיו מסכימים ביניהם מי יהיה המועמד שלהם לראשות הממשלה. אבל הסכמה כזו לא קיימת ומבחינתי, ועל פי הסקרים גם מבחינת הציבור, אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד. אז רינה יקרה, אני לא ממש מבינה על איזה גוש את מדברת וממילא אין מחויבות כזו מצד חברי ״הגוש״ בינם לבין עצמם, שבני גנץ אמור להיענות לה.  

לפיד, ליברמן ומיכאלי רצים על הטיקט של שינוי: נתניהו הנהיג בשיסוי והם מבטיחים פוליטיקה חדשה, פוליטיקה שפויה. ומה אנחנו רואים בשטח? את ליברמן משסה נגד חרדים, ואת לפיד ומיכאלי עושים חרם על גנץ. זאת כנראה הדרך שלהם לאחד את העם. אף אחד מהטוענים לכתר גם לא עשה דבר לעצור את ההשמצות של תומכי יש עתיד ברשתות החברתיות ובתקשורת נגד גנץ.   

בני גנץ היה רמטכ״ל בישראל. התקשורת ויש עתיד חיזרו אחריו כי ראו בו אדם מתאים לראשות הממשלה שיכול להחליף את נתניהו. הם לא טעו. אבל ממפקד מתבקש ומצופה לקחת החלטות בזמן אמת. לפעמים יתברר בדיעבד, שהחלטה הייתה שגויה כי הכוח נכנס למארב והיו גם נפגעים. אלא שלא לעשות כלום זו לא רוח הלחימה עליה מחנכים בצה״ל. לפני שנה היינו בתחילתה של מלחמה נגד אויב בלתי נראה – הקורונה. גנץ נענה לקריאה מכל קצות המדינה, כולל מהנשיא, להצטרף לממשלת אחדות. ולקח החלטה מנהיגותית ללכת לממשלת אחדות.

מי שמרד ולא הלך אחרי המפקד הוא הסגן יאיר לפיד, שלא רק החליט לא להצטרף לממשלת אחדות, אלא גם יצא במלחמת חורמה והשמצות נגד המפקד. לא ייתכן שמנהיג נבחר להנהיג ויהיה בובה של המועמדים מתחתיו ברשימה. אז לדעתי בני גנץ לא פירק את כחול לבן.

ואם מדברים על אסטרטגיה, כי אנחנו בבחירות והתרגלנו ששום מפלגה לא שמה לנו אידאולוגיה על השולחן (להוציא את המפלגות הדתיות), בינתיים נתניהו ממשיך להיות ראש ממשלה, ואם לא תוקם ממשלה - אפשרות סבירה בהחלט לאור כל החרמות - הוא יעמוד בראש ממשלת מעבר, עד לבחירות חמישיות. 

אם אכן לא תוקם ממשלה חדשה ויהיו בחירות נוספות בעוד כמה חודשים, גנץ אמור להחליף את נתניהו. אלא שהחוק מחייב שראש ממשלה יהיה חבר כנסת, לכן הסכם הרוטציה לא יוכל להתקיים אם גנץ לא יהיה חבר כנסת. למרבה האירוניה לפיד, בנט, ליברמן, מיכאלי וסער, שמספרים לנו שהם רוצים לראות את סיום עידן שלטון נתניהו, עושים הכל כדי שגנץ לא יהיה זה שיחליף אותו