חודשים האחרונים הסתובבנו יחד עם חברי לתנועה ולמפלגה בעשרות ערים ויישובים בדרום הארץ, במרכז ובצפון וראיתי באופן ברור את השינוי. ראינו את הזדהות העם בישראל עם הערכים, העמדות והעקרונות שאנחנו מייצגים ושעליהם אנו נלחמים. 



ניתן היה לשים לב בבירור לתמיכה הרחבה והעמוקה שלה זכו המסרים הברורים של יהדות התורה על שמירת השבת, על שמירת צביון המדינה כמדינה יהודית ולאחר מכן כדמוקרטית, כאשר הדמוקרטיה אינה מגיעה על חשבון הזהות היהודית של המדינה, אלא משלימה ומחברת. 
 
אזרחי ישראל רוצים את יום השבת כיום המנוחה של עם ישראל, המבדל אותנו מכל העמים. במה אנו יהודים אם נהיה ככל האומות? השבת או שמירת המעטפת של העם היהודי, אם זה בגיור כהלכה ואם זה שמירת מעמדם של הלומדים בבתי המדרשות, הן שמקנות לנו כעם את האפשרות להמשיך ולהתגורר בארץ הזו. ללא שמירה על העקרונות הללו וללא הגנה על הזהות היהודית שלנו, מה יש לנו לחפש פה?
 
חברי יהדות התורה היו מאז ומעולם מצטיינים בכל פרמטר פרלמנטרי שנבחן. חברי הסיעה אצל הנשיא. צילום: אסתי דזיובוב/TPS

 

גם כאשר אנו מעמידים את לימוד התורה מול שאר הצרכים במדינה, אנו רואים הבדל ברור - לימוד התורה הוא ערך עליון המקשר אותנו האזרחים כרקמה אנושית אחת מאוחדת ומלוכדת ומחבר את החלקים השונים של העם לזהות אחת. 
 
לעומת לימוד התורה, שטבוע בנשמתה של האומה היהודית ומהווה חלק בלתי נפרד מהדנ”א של עם ישראל לדורותיו, הרי ישנם צרכים אחרים שנובעים מכך שאנו גרים כאן בארץ הזו. שירות צבאי הוא צורך טכני שלנו כאן בארץ, שנחוץ על מנת להגן על עצמנו מאויבינו, אך זה אינו ערך עליון שמאחד אותנו כעם.
 
חברי יהדות התורה היו מאז ומעולם בין חברי הכנסת המצטיינים בכל פרמטר פרלמנטרי שנבחן. רבים מהיריבים הפוליטיים מעריכים ומוקירים את העבודה והאכפתיות בעבודתנו. גם כאשר אנו מגיעים למשא ומתן הקואליציוני, אין אנו דורשים תיקים לשם השררה או השלטון, אלא אך ורק את אלה שיכולים לעזור לציבור. 
 
יו”ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני פועל רבות למען השכבות החלשות או בהטבות המס לתושבי עוטף עזה, אף שאינם נמנים עם ציבור בוחריו. ראינו גם את הכרת הטובה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שפועל רבות למען כלל הציבור. כך גם כעת, אם זה במשרד השיכון או הרווחה – אנו באים לעזור לציבור.

הכותב הוא חבר צוות המשא ומתן של יהדות התורה