משהו רע מאוד קורה בשיח הציבורי הישראלי בימים האחרונים. אם בחודש וחצי הראשונים של המלחמה כל מרעילי השיח הציבורי מהפגנות קפלן זחלו חזרה למחילות שמהם יצאו מלכתחילה, לפתע פתאום אותם סכסכנים מקצועיים חזרו בכוחות מחודשים כדי להכניע את החברה הישראלית אחת ולתמיד. בימים כתיקונם לא הייתי מתייחס לאותו קומץ מטורלל שמונה בסך הכל מספר אלפים בודדים של אנשים שהמשותף להם הוא אחד: שנאה מטורפת חסרת מעצורים שמניעה אותם בפעילותם הפוליטית, אך לצערנו ימים אלה הם ימי מלחמה ועל כן חובה לחשוף את מארתם הנלוזה של אותו קומץ פרוע.

בימים האחרונים אותם מטורללים הרגישו שנפלה בידיהם הזדמנות פז לנגח לא רק את הממשלה, ולא רק את החרדים ולא רק את המתיישבים ביו"ש אלא את כל המחנה הלאומי. ומהי ההזדמנות שאותה הם סוחטים כמו לימון? הדיווח היבש של דובר צה"ל על כך שצה"ל העביר יומיים לפני הטבח ב-7 באוקטובר, כמאה חיילי קומנדו ששימשו ככוח עתודה מטכ"לי, מאוגדת עזה לאוגדת איו"ש בשל התרעות חמות לפיגועים קשים. כאמור, עובדה זו נוצלה על ידי אותם מפגינים מקצועיים נגד ממשלת הימין ונגד המחנה הלאומי. הפעם אפילו הם, שתמיד מכוונים נמוך, שברו את השיא השלילי של עצמם. בכוונת מכוון ובידיעה צלולה הם לא רק משקיפם ומעוותים את העובדות, הם בעיקר חוזרים לתחום המומחיות שלהם - עירוב צה"ל בפוליטיקה. כך הם עשו במהלך עשרת החודשים שקדמו למלחמה עם איומי הסרבנות, וכך הם עושים היום בעיצומה של מלחמה על הבית. 

הכי קל לפטור את המטורללים הללו כלאחר יד. במציאות אחרת כך הייתי נוהג. להתייחס לאנשים שכאלה עם רמת טיעונים שכזאת זה בעיקר לשחק לידיהם. אבל כולנו מבינים ויודעים שימים אלה אינם ימים רגילים, ולכן חשוב לגדוע מיד את ערימת השקרים, הדמגוגיה ופוליטיזציה של הצבא. קשה לדעת היכן להתחיל להשיב לחבורת השקרנים הללו. האמת היא שתשובתי כלל איננה מכוונת לקומץ ההזוי, הם חיים בבועת שינאה שיצרו והמציאו לעצמם ושום דבר, כולל המציאות והעובדות, לא יפריעו להם. תשובתי היא לציבור הרחב. לרבים וטובים שלא מכירים את העובדות לאשורן. נתחיל:

הטענה הראשונה של אותם הזויים כי מדובר בגדוד של חיילי קומנדו שהוסט מגבול עם עזה לאיו"ש. ובכן, לא גדוד ולא נעליים. מאה חיילים שמהווים כפלוגה וחצי. כל מי שלחם בחי"ר יודע שגדוד חי"ר מונה בין ארבע מאות לחמש מאות חיילים. לכן, לא בגדוד מדובר אלא בפלוגה וחצי. טענתם השנייה, גורסת שבשל לחץ של המתיישבים צה"ל הסיט את אותם מאה חיילי קומנדו מאוגדת עזה לאוגדת איו"ש. ובכן, ייתכן שהיו לחצים אבל ברור לכל מי שמכיר את המערכת הצבאית ובמיוחד את אגף כוח אדם של צה"ל ואגף המבצעים, האמונים על שיבוצי הכוחות על-פי הצרכים, שלא לחצים הביאו אותם לקבל את החלטתם אלא המציאות בשטח. כדאי לזכור שבאותם ימים, טרום ה-7 באוקטובר מספר ההתרעות לפיגועים ביו"ש הגיע לשיא. ציר חווארה בשומרון הפך לציר מסוכן שלכל אורכו פיגוע רדף פיגוע. היום, כולנו יודעים שאמ"ן, שב"כ ולמעשה כל מערך המודיעין שלנו כלל לא ידע על תכנון החמאס לביצוע הפוגרום ב-7 באוקטובר.

חוסר הידיעה גרם לפיקוד הבכיר בצה"ל להחליט על בסיס המידע שעמד בפניהם. ברור לכולם, אולי אפילו למטורללים מקפלן, שאם היה בידי מערך המודיעין שלנו מידע על תוכנית הפוגרום לא רק שאף חייל לא היה מוסט למקום אחר, אלא צה"ל היה מביא גדודים על גדודים מאיו"ש ומכל מקום אחר. טענתם השלישית והשקרית של אותם מפיצי שנאה מדברת על כך שאותם מאה חיילי קומנדו הוסטו לחווארה כדי לשמור על הסוכה שהקים ח"כ צבי סוכות באמצע הציר המסוכן. הבעיה היחידה עם טענה זו שההחלטה על הסטת הכוחות, הזזתם בפועל והגעתם בפועל לחווארה התבצעה לפני שח"כ סוכות הקים את סוכת המחאה שלו. אז בהחלט ייתכן, שההזויים הללו שטוענים טענה זו ידעו בנבואה שח"כ סוכות יקים סוכה בחווארה ולכן הם טוענים שצה"ל החלט על העברת חיילים לפני שאכן הסוכה הוקמה. האמת היא שעד כמה שזה נראה בדיוני במקרה הנ"ל בהחלט הגיוני שמדובר בחבורה של נביאים כי כידוע חכמינו כבר קבעו "משנחרב בית המקדש ניתנה נבואה לשוטים". 

אם היה רק מדובר בשקרים, דמגוגיה ושנאה שמאפיינת את אותם 'קפלניסטים' מקצועיים, היה אפשר לנוד בבוז כלפיהם ולהמשיך הלאה, הבעיה היא שאותם קפלניסטים חדורי מטרה. הם הזויים, מטורללים אך לא טיפשים. המאמץ העיקרי שלהם עוד בימי המחאה המוטרפים שלהם הייתה להכניס ולהחדיר את הפוליטיקה עמוק לתוך הצבא, וכך לגרום לפיקוד הבכיר להירתע, כפי שאכן קרה. מטרה זו נועדה לאיים על מקבלי ההחלטות שביום פקודה יהיו סירובי פקודה המוניים. אין יותר החדרת פוליטיקה לצבא מזו. די אם כולנו ניזכר באיומים הבוטים של גנרלים במיל' ושל קצינים בכירים במיל' לסרבנות. מי שמאיים במערכה הראשונה שלא נתפלא שבמערכה האחרונה הוא אכן מסרב או לכל הפחות מחדיר את הפוליטיקה עמוק עמוק לתוככי הצבא.

ולכן, אם יש משהו בלתי נסלח שמחייב טיפול שורש ביום שאחרי המלחמה, לצד הקמת ועדת חקירה לאירוע ה-7 באוקטובר, זה לחוקק חוק מיוחד שמגדיר מעשה של הכנסת והחדרת, או אפילו ניסיון לכך, פוליטיקה לצבא, מימין, משמאל ומהמרכז, כעבירה פלילית עם עונש מאסר מרתיע לצידו. נמאס כבר מההפקרות של כל אותם קפלניסטים הזויים. מדינת ישראל נלחמת נגד ארגוני טרור. טובי בנינו נופלים למען עצמאותנו וביטחוננו. מאות אלפי חיילים ומפקדים מגויסים בצו 8, נשבר כבר מכך שקומץ של מופרעים ומופקרים, חלקם בעלי דרגות בכירות מאוד, מטרילים את הצבא, את מקבלי ההחלטות ואת החברה הישראלית עם השנאה הפתלוגית שלהם. הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה החוקית אל מול אלה שמתייחסים לחוק כאל המלצה בלבד. פוליטיקה בצבא זה קו אדום. מי שיחצה אותו חייב להיענש בכל חומרת הדין ולא משנה אם מדובר בגנרלים מזדקנים, באקדמאים נפוחים או בסתם אזרח ישראלי שהממשלה או בחירות העם לא מוצאות חן בעיניו. למחות ולהפגין בהחלט. להכניס פוליטיקה לצבא. ממש לא!

הכותב הוא לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בדרום-מערב ארה"ב, ויועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו