בתי בת ה־3 וחצי לא מקשיבה לי: היא לא מוכנה להיכנס למקלחת, לא רוצה לצאת מהגן, ולפעמים אפילו לא מתעוררת בבוקר. האם יש דרך לרתום אותה לפעולה בלי להשתמש בשוחד או באיומים?
"כדי לרתום את שיתוף הפעולה של הילדים הם צריכים לראות מולם הורה נחוש שעומד על שלו. לצורך העניין, אם את זקוקה להקשבה שלה ומבקשת ממנה שתקום להתקלח, אבל היא מסרבת לסגור את הטלוויזיה - קומי את, כבי את המסך וקחי אותה למקלחת. בסוף היא תבין שהיא לא נמצאת בסיטואציה שבה היא יכולה להציב לך תנאים. מהדברים שאת מתארת עושה רושם שאת ממש עובדת אצל הילדה הזו, אבל לא מקבלת על זה משכורת. זכרי שכדי לראות שינוי עלייך לייצר לה מוטיבציה חדשה מתוך למידה שאין כל סיבה להשתמש בשוחד או באיומים. הילדה פועלת לפי אינטרס, וברגע שהיא תבין שאם היא לא רוצה לצאת מהגן, את תרימי אותה ותלכו, בסוף היא תשתף איתך פעולה. היא תראה שאין לה כל רווח מההתנהגות הזו. בשורה התחתונה, אני ממליצה בחום על הדרכה הורית, לפני שהסיפור הזה יהפוך לכדור שלג שיקבור אותך מתחתיו".

אני אמא לשניים: תינוק בן שנתיים וחצי ובן 6. יש לנו קושי עם עניין השינה אצל הילד הקטן. אנחנו מקפידים מאוד על טקס שינה, אבל הוא מסתובב בבית ובוכה, אומר שהוא לא רוצה לישון ומבקש להמשיך לשחק. מה אני יכולה לעשות כדי שיצליח לישון כמו שצריך?
"כשילדים קטנים הם עייפים, הם לא כמונו - הם הופכים להיפראקטיביים. מה שהייתי רוצה לבדוק זה שהוא לא עבר כבר את שעת השינה שלו. הייתי מציעה לך להתחיל את טקס השינה 20 דקות קודם. אם הוא מתחיל להירדם, ואז מתעורר שוב - זה אומר שהוא מתעורר והוא דוחק את רמות המלטונין שעולות. נקודה נוספת שחשוב להתעכב עליה היא הצפייה במסכים בשעות הערב - אם הילדים צופים בטלוויזיה או משחקים בטאבלט בשעה האחרונה לפני השינה, זה דוחה את הפרשת המלטונין, והם נהיים ערניים יותר. לכן אני מאוד ממליצה שילדים לא יראו מסכים בשעה שלפני השינה. כדאי שתהפכו את טקס השינה לברור וקבוע - תבהירו לילד שאתם לא ישנים איתו יותר, אלא יושבים לידו, מספרים לו סיפור, ורק אז קמים. נכון, ייקח לו זמן להתרגל לסידור החדש, אבל אם תעבדו בצורה רצופה וחד־משמעית, אם תעמדו מאחורי המילים שלכם, הילד בסופו של דבר יבין".

אני אמא לילד בן 3 שנמצא באמצע תהליך גמילה מחיתולים. בימים האחרונים הוא חווה רגרסיה, ומפספס פיפי במיטה כמעט כל לילה. האם אפשר לדרוש מילד להתאפק בשעות הלילה?
"גמילת לילה שונה מגמילת יום, ולכן אי אפשר לדרוש מילד להתאפק ולא לעשות פיפי במיטה, הוא ישן. אני לא יודעת מה קרה, ומה גרם לו לחוות רגרסיה, אבל בינתיים אני מציעה שתניחו לו ואל תעשו מזה עניין או תכעסו. אם הוא הצליח להתאפק במשך כמה שבועות, הוא יצליח גם להבא. בינתיים, תגידי לו: 'מתוקי, שמנו לב שלאחרונה ממש קשה לך ללכת לשירותים בלילה - אולי בגלל שקר, אולי בגלל שאתה שותה הרבה ויש לך הרבה פיפי. לכן קנינו לך תחתוני לילה'. כמובן שאל תגידי לו שמדובר בחיתול".